BOOMCast SHORTS – 3 egyszerű tipp a webshopod konverziójának javításához

BOOMCast Shorts - 3 egyszerű tipp a webshopod konverziójának javításához

Az egyik legfájóbb dolog, amikor – akár több száz forintot is – fizetünk egy látogatóért, aki végül vásárlás nélkül hagyja el a webáruházunkat. Ebben az adásban 3 egyszerű tippet mutatok be Neked, melyekkel percek alatt növelheted a webshopod konverziós arányait.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett szoftvert itt éred el: https://stamped.io/

Az adásban említett kurzust itt találod: https://boommarketing.hu/email-marketing-automatizalas-mesterfokon/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

3 egyszerű tipp a webshopod konverziójának javításához – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Webáruház-tulajdonosként az egyik legfájóbb dolog, amikor – akár több száz forintot is – kifizetünk egy látogatóért, aki utána nem vásárol és egyszerűen csak elhagyja webáruházunkat. Ebben az adásban három egyszerű tippet mutatok be Neked, amivel igazából percek alatt növelheted a webshopod konverziós arányait.

Először is kezdjük azzal, hogy mi is az a konverzió optimalizálás. Ugye a vásárlási folyamat során különböző konverziós pontokon, konverziós lépéseken kell valakinek keresztülmennie. Ilyen például az, amikor meglátja a hirdetésedet és átkattint, ugye ez is egy konverzió, egy kattintás konverzió. Utána, amikor mondjuk a webshopodban van és ott kosárba tesz valamit, utána, amikor a kosár vagy pénztároldalon jár és befejezi a vásárlást. És ugye ezek közül egy fő konverziót szoktunk mérni, ami a legtöbb esetben a vásárlás.

Tehát a konverzió optimalizálás az igazából az a folyamat, amikor a különböző pontokat visszaméred, hogy melyik hogyan teljesít, megkeresed a gyenge láncszemet és ezt valamilyen úton módon, akár A/B tesztelve megváltoztatod, hogy javíts azon a ponton, akár csak egy pár százalékot, és ezáltal mindig egy picit és picit jobb a szám. Nagyon leegyszerűsítve, tehát ez a konverzió optimalizálás lényege és fogalma. És, ugye itt felmerül a kérdés, hogy miért kell vele foglalkoznunk, nagyon egyszerű, azért, mert webshop-tulajdonosként erre van a legnagyobb ráhatásunk.

Ugye, azt, hogy mennyibe kerülnek a hirdetések, vagy hogy hány ember keres Google-ben bizonyos kulcsszóra, ez mind rajtunk kívül álló dolog. Ezzel tudni kell dolgozni, tehát tudni kell alkalmazkodni, de nem tudjuk befolyásolni. Viszont, ami a webshopon történik, ott mindent tudunk befolyásolni, és ezért nagyon fontos az, hogy magát a webshopot is folyamatosan figyeljük, visszamérjük az ottani lépéseket.

Na és akkor a legelső tippem, hogy optimalizáld a pénztár oldalt. Ez egy nagyon egyszerű lépés, nagyon-nagyon fontos lépés, és nagyon sokan nem foglalkoznak vele. Itt arra gondolok, hogy a felesleges mezőket érdemes kitörölni. Ugye ez is egy mérhető dolog, egy megfigyelt dolog marketingben, hogy minél több mező van, kitöltendő mező van egy űrlapon, annál kisebb a konverziós arány.

Na most a webshopoknál nagyon gyakori, hogy benne maradnak ilyen megye mezők például, akár ország tök felesleges, hogy ha valaki csak Magyarországra értékesít. A megye is szerintem teljesen irreleváns, mert egy irányítószámból úgyis ki lehet találni, hogy akkor most melyik városban, meg melyik megyében van az illető. Úgyhogy én ezeket alapból ki szoktam venni. Amit itt még talán tudsz optimalizálni az a megjelenés, elhelyezés, hogy ne legyen túl széthúzott, mondjuk a vezetéknév, keresztnév mehet egy sorba, és ugye egymás mellett két fél mező, nem kell nekik két teljes mező. Ezekkel lehet picit így operálni és megkönnyíteni a vásárlóknak ezt a vásárlási folyamatot.

A második tipp, hogy használj minél több helyen vásárlói visszajelzéseket. Ez azért fontos, mert ugye ez is megfigyelhető marketingben, hogy van ez a csordaszellem és nagyon is igaz, hogy ha valaki más mondja el, egy hozzám hasonló fogyasztó valamiről a véleményét, akkor neki sokkal jobban hiszek, mint a gyártónak, vagy a kereskedőcégnek, mert ugye nekik azt kell mondaniuk arról a termékről.

Úgyhogy a vásárlói visszajelzések nagyon-nagyon fontosak és sokan elrontják, hogy nem használják fel ezeket elég helyen. Lehet például a termékoldalon, egyre többször látom, hogy a termék neve alatt, tehát a termékvonal legtetején van mondjuk egy kiemelt hozzászólás, egy kiemelt visszajelzés. És ezek nagyon nagyon jó kis bizalomépítő elemek, amik önmagukban még nem biztos, hogy mondjuk jövedelmezővé tesznek egy webshopot, de ha szép az a termék oldal, ha jók a termékleírások, akkor szépen ki tudja egészíteni ezeket. Erre egyébként egy nagyon jó szoftver a stamped.io, úgy van leírva, de beteszem majd a linket a leírásba. Nagyon nagyon szeretem, azt hiszem ingyenesen is használható és a legtöbb kisebb webshop számára szerintem az ingyenes plan is tökéletes, úgyhogy érdemes bevezetni.

A visszajelzések gyűjtésére amúgy mutattam egy automatizmust az Email Marketing Automatizálás mesterkurzusomban, ez ugye kifejezetten webshop-tulajdonosok számára van elkészítve és az összes email marketing automatizmust bemutatom és átadom, a technikai beállításostól, levéltartalmastól, mindenestől, amit a saját webshopjaiban is használok. Úgyhogy ott van egy ilyen automatizmus, érdemes ezt is használni.

És végül az utolsó tipp, ami egy tök egyszerű és banális tipp, hogy használj jó minőségű termékfotókat. Nagyon egyszerű, teljesen egyértelmű szerintem, mégis nagyon sok webshopnál látom, hogy nem foglalkoznak vele. Rossz a kép, nem elég nagy felbontású, vízjeles, nagyon-nagyon sok ponton ez is félremehet. Tök egyszerű, jó minőségű képet kell használni, mert a webshopban igazából ez adja meg azt az érzést, hogy megnézhetem, vagy hogy látom a terméket. Ugye, ha bemegyek egy boltba megfogdosom, megforgatom, kinyitogatom, megnézem. Itt viszont nincs meg ez a lehetőség, ezt pótolni kell termékfotókkal, vagy még jobb esetben termékvideókkal. Úgyhogy ez lett volna három nagyon egyszerű tippem a webshopod konverziójának javításához.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépni a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]