BOOMCast SHORTS – 3 mérőszám, melyek segítségével ki tudod értékelni egy cikked teljesítményét

BOOMCast Shorts - 3 mérőszám, melyek segítségével ki tudod értékelni egy cikked teljesítményét

A tartalommarketing nem egyszerű. Hát még az eredmények kiértékelése… Ebben az adásban bemutatom azt a 3 legfontosabb mérőszámot, melyek segítségével könnyedén ki tudod értékelni egy-egy cikked teljesítményét.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

3 mérőszám, melyek segítségével ki tudod értékelni egy cikked teljesítményét – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Sziasztok. A mai BOOMCast SHORTS-ban három mérőszámot fogunk megnézni, aminek segítségével ki tudjuk értékelni egy cikkünk teljesítményét.

A cikkek teljesítményét ugye egy kicsit másképpen mérjük, mint mondjuk egy sales oldal vagy egy hirdetés hatékonyságát, hiszen itt nem a konverziók elérése a fő szempont.

A legelső mérőszám amit figyelni szoktunk ilyenkor az oldalmegtekintések száma.

Ezt ugye Google Analytics-ben a legegyszerűbb figyelni és lényegében annyit jelent, hogy egy adott cikket hányan néztek meg bizonyos időtartam során.

Ez ugye elég jól mutatja, hogy mekkora az érdeklődés egy-egy cikk iránt hiszen minél többen olvassák, annál magasabb lesz az oldalmegtekintések száma. Ez viszont még nem teljesen mérvadó, hogy hányan néznek meg egy cikket és itt jön képbe a második mérőszám.

Az oldalon eltöltött idő.

Ezt is a Google Analytics-ben találod majd meg és ez azt mutatja meg, hogy egy adott cikket átlagosan mennyi időn keresztül olvas egy látogató.

Ugye minél magasabb ez a szám, annál több időt töltenek el az oldalon az emberek, magyarul annál tovább olvassák a cikket és ez azt jelenti, hogy annál hasznosabb számukra. Hogyha írsz egy nem tudom… 3000 szavas cikket ami nagyon-nagyon hosszú és fél percig olvassák, az azt jelenti, hogy vagy nem elég hasznos vagy rossz embereket hozol be.

Ha viszont ott vannak 3-4-5-6-8-10 percet, az azt jelenti, hogy elég értéket tudsz nekik adni ahhoz, hogy végigolvassák vagy hogy sok időt ott töltenek és ez nem csak a látogatók szempontjából fontos, hanem a Google szemében is egy nagyon fontos rangsorolási faktor.

Ez a kettő már elég jól mutatja egy adott cikknek a teljesítményét, de még egy utolsó mérőszámot szoktunk figyelni, ami a visszafordulási arány.

Ez azt mutatja meg, hogy hány olyan munkamenet volt az oldaladon ahol az adott cikket elolvasta valaki és utána kilépett az oldalról.

Tehát akkor számít visszafordulásnak valami, hogy ha csak egy aloldalt nézett meg valaki és utána kilépett.

Ez nagyon gyakori ugye organikus forgalomnál, amikor valaki beüt a Google-be valamit, mondjuk Facebook hirdetés segítség feljön a mi cikkünk, lekattintja, elolvassa megtalálta amit akart és utána a visszalép és megy tovább mert megoldottuk a problémáját és kész.

És minél kisebb a visszafordulási arány, annál hatékonyabb lesz a cikkünk.

Nem feltétlenül maga a cikk teljesítménye, hanem úgy átfogóan a teljes marketingrendszer hatékonysága.

Ezt ugye úgy tudjuk csökkenteni, hogy ha ajánlunk nekik tartalmakat, például a következő cikket, kapcsolódó anyagot, letölthető anyagot, valamilyen oktatóanyagot, valamilyen szolgáltatást, valamilyen terméket, ami egy következő lépés.

Magyarul fogjuk a kezét és vezetjük az útvonalon, hogy ha már elindult nálunk akkor utána merre menjen.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor, iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

Érdemes belépni a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethet, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod. Gyere és csatlakozz hozzánk.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük