BOOMCast SHORTS – 3 tipp, hogy azonnal jobban teljesítsenek a Google Ads hirdetéseid

BOOMCast Shorts - 3 tipp, hogy azonnal jobban teljesítsenek a Google Ads hirdetéseid

Ebben az adásban 3 egyszerű tippet hoztam Neked, melyeket megfogadva azonnal jobban fognak teljesíteni a Google Ads hirdetéseid.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett cikkeket itt éred el:

https://boommarketing.hu/online-marketing/buyer-persona/

https://boommarketing.hu/online-marketing/vasarloi-utvonal/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

3 tipp, hogy azonnal jobban teljesítsenek a Google Ads hirdetéseid– SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban 3 egyszerű tippet hoztam Neked, amit megfogadva azonnal jobban fognak teljesíteni a Google Ads hirdetéseid.

A legelső tippem hogy használj landing oldalakat. Nagyon durva, hogy sokan még a mai napig nem használnak landing oldalt, ami szerintem egy hatalmas hiba. Ez nemcsak a Google Ads-re igaz egyébként, hanem bármelyik más fizetett hirdetési platformra. Ha fizetsz egy látogatóért, akkor nem akarod, hogy elkezdjen kalandozni az oldalon. Tehát, ha mondjuk 100-200-300 forintot is kifizetsz valakiért, hogy megérkezzen az oldaladra és megpróbáld neki eladni a termékedet vagy szolgáltatásodat, akkor ne a kapcsolat oldalon, a rólunk oldalon, a blog oldalon kezdjen el barangolni és szétnézni, hanem akkor azon a vezetett útvonalon haladjon, amit Te összeállítasz neki.

És ehhez nagyon fontos, hogy jó sales oldalakat készíts. Ezt úgy szoktam leegyszerűsíteni, hogy akkor jó egy sales oldal, hogyha szemben ülnél valakivel, csak így szemtől-szemben és elmondanád neki, hogy mit értékesítesz, hogy mit akarsz eladni, hogy mi a terméket vagy szolgáltatásod. Ahogyan ezt bemutatnád, amilyen logikai úton, miről beszélnél először, mit emelnél ki, mivel növelnéd esetleg a bizalmát, milyen kérdései merülnek fel, amiket ugye utána meg válaszolsz. Ha ezen a logikai folyamaton vezet végig egy sales oldal, akkor működik igazán jól.

A második tipp, hogy különböztesd meg a tranzakciós és az informatív kulcsszavakat. Sokan ezt nem csinálják és ez kifejezetten ugye Google-nél releváns és ott jön elő, hogy a kulcsszavakat is több különböző, úgymond kategóriába sorolhatjuk. A két legnagyobb a tranzakciós és az informatív kulcsszavak. A tranzakciós kulcsszavak például azok, amikor már valaki nagyon közel áll a vásárláshoz, mondjuk az, hogy 44-es fekete Nike futócipő az egy tranzakciós kulcsszó, mert aki ezt beírja és rákeres, már konkrétan tudja, hogy mire van szüksége. Erre megéri, vagy megérheti legalábbis hirdetni Google Ads-ben, mert ugye itt egy vásárlási szándék van, amit ki kell szolgálni.

Az informatív kulcsszavakra viszont nem éri meg hirdetni, legalábbis nem úgy, ahogy sokan szoktak, mert itt az emberek nem venni akarnak valamit, hanem információt keresnek. Így az előző példánál maradva, ha valaki azt írja be, hogy melyik a legjobb futócipő betonra, akkor hiba lenne arra ráhirdetni a futócipőket, erre a kulcsszóra, mert ott még nem fog vásárolni. Ha le is kattintja, nem tudja, hogy mit kell vennie, vissza fog lépni és keresni fog olyan cikket vagy videót, ami megmutatja neki, hogy milyet kell vennie, megadja neki a választ a kérdésére, tehát ő információt keres. Informatív kulcsszavakra is lehet hirdetni egyébként, viszont fontos, hogy felismerd ezeket és mást hirdess, tartalmat hirdess rájuk, hogy ha van olyan útmutatód, hogy hogyan válaszd ki a tökéletes futócipőt, akkor azokat ráhirdetheted mondjuk ezekre az informatív keresési kifejezésekre.

Végül pedig a harmadik tipp, hogy használj kizáró kulcsszavakat is. Nagyon fontos, hogy nemcsak az számít, hogy ki látja a hirdetésedet, hanem az is, hogy ki nem. És ez Google Ads esetében kiemelten fontos, mert nagyon sokan keresnek információra is. Ha pedig itt nem zárod ki azt, hogy ki látja a hirdetéseidet, tehát nem használsz kizáró kulcsszavakat, akkor nagyon könnyen elégetheted a budget-et olyan keresési kifejezésekre, amik sose fognak konvertálni. Ez kis budget-nél kifejezetten fontos, mert ha nem jól használod a kizáró kulcsszavakat, akkor nagyon hamar el fogod égetni a költségkeretet. Csak hogy mondjak egy pár példát, mondjuk az ingyen, a minta, a sablon, ezek mind olyan kifejezések, amik szinte sosem konvertálnak, úgyhogy érdemes őket kizárni.

Ahhoz egyébként, hogy fel tudd mérni, hogy mik ezek a kizáró kulcsszavak, vagy, hogy milyen tranzakciós és informatív keresési kifejezések jöhetnek szóba, érdemes tisztában lenned első körben a buyer personákkal, ugye ezek a potenciális vásárlóid és a buyer’s journey, tehát a vásárlói útvonalakkal is. Nagyon sokan ezt a második lépést már nem végzik el, pedig pont itt kritikus fontosságú, mert tudnod kell azt, hogy oké van egy potenciális vásárlód, de hogy ő milyen szakaszban van azon a vásárlói útvonalon, ha a vége felé jár, akkor ő már konkrét terméket keres, választani akar valamit, de ha az elején van, akkor információt keres, lehet, hogy csak problémát tapasztal, lehet, hogy csak egy vágya van, valamit szeretne elérni, de nem tudja, hogy milyen lehetőségei vannak és ilyenkor információt kell neki adnod. És ez Google Ads szempontjából is fontos, de úgy alapvetően a marketing rendszered hatékonysága szempontjából is. Ezekről is írtam egyébként cikkeket, beteszem mindkettőt az adás leírásába és akkor megtalálod.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]