BOOMCast SHORTS – 4 elgondolkodtató kérdés vállalkozóknak

BOOMCast Shorts - 4 elgondolkodtató kérdés vállalkozóknak

Ebben az adásban 4 olyan kérdést osztok meg Veled, amit szerintem minden vállalkozónak érdemes átgondolnia. Ezek nem a klasszikus marketinges/saleses kérdések lesznek, itt sokkal inkább az a cél, hogy egy másik szemszögből is meg tudd vizsgálni a dolgokat.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

4 elgondolkodtató kérdés vállalkozóknak – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A napokban olvastam egy hírlevelet, ahol egy csomó kérdés volt összegyűjtve, amit a vállalkozóknak érdemes átgondolniuk. Most kigyűjtöttem Neked 4 olyan elgondolkodtató kérdést – nekem ez a 4 tetszett a legjobban -, amit szerintem minden vállalkozónak érdemes átgondolnia.

Az első: ha semmi közöd nem lenne a cégedhez, Te meg vennéd-e a saját termékedet vagy szolgáltatásodat? Szerintem ez egy nagyon-nagyon jó kérdés és egyből elkezdett pörögni az agyam, hogy vajon mi lenne, ha nem én lennék a tulajdonosa ennek a cégnek, vajon akkor is szívesen vásárolnék-e, szívesen megvenném-e a kurzusainkat, szívesen leszerződnék-e magunkkal és választanám-e a mi ügynökségünket.

Úgyhogy ez szerintem egy nagyon jó kérdés, amit érdemes átgondolni és ha esetleg még specifikusabban akarsz gondolkozni, akkor abba is belegondolhatsz, hogy vajon magadtól vásárolnál-e, vagy inkább valamelyik konkurensedtől. És ha ezt át tudod gondolni, tényleg egy külső szemmel, ha mindentől elvonatkoztatsz, akkor valószínű ki fogod majd találni azt, hogy hogyan érheted el, hogy mindenki számára egyértelmű legyen a döntés. Tehát ha most azt mondod, hogy nem feltétlenül magadtól vásárolnál, vagy nem olyan egyértelmű a dolog, hogy nem is beszélnél más céggel, vagy nem néznél el más üzletbe, akkor gondold át azt, hogy hogyan érheted el, hogy ne is kelljen gondolkozni azon, hogy magadtól, a saját cégedtől vásároljon valaki.

A második kérdés: -ez is nagyon tetszett- , ha hetente csupán 1 órát fordíthatsz a vállalkozásod fejlesztésére, akkor mivel foglalkoznál? Ez egy elképesztően jó kérdés, mert itt azt fogod tudni kihámozni, ha átgondolod majd ezt, hogy mik a prioritások, mik a legfontosabb dolgok, amit Te, cégvezetőként meg tudsz tenni. Mert most, amikor sokan, ugye sok vállalkozó nem 6-8 órákat dolgozik, hanem 8-10-12-14 órákat is akár, nekem is vannak ilyen időszakaim, hajlamosak vagyunk elúszni a dolgokkal és olyanokkal foglalkozni, ami nem feltétlenül prioritás. Viszont ha azt mondanák, hogy csak heti 1 órám van, ahhoz, hogy a lehető legnagyobb impactet, a lehető legnagyobb eredményt elérjem vele, akkor vajon mivel foglalkoznék.

Aztán a harmadik kérdés, hogy vajon van-e olyan folyamat, amit manuálisan csinálsz, de könnyen automatizálható? Ez már egy nehezebb kérdés, mert valószínűleg technikai tudás is kell ahhoz, hogy megtudd ezt válaszolni, de ennek amúgy könnyen utána tudsz járni. Nekem ilyen volt például a meetingek egyeztetése, mert eleinte az első 1-2 évben, amikor az ügynökséget csináltam, sokáig manuálisan egyeztettem, a meetingeket, sőt olyan is volt, hogy telefonon. Ez egyszerűen tarthatatlan, tehát ez szerintem nem működik hosszabb távon, nagyobb volumenben, így nem fenntartható a dolog és ugye ezt megoldottam, nagyon egyszerűen egy 15 dolcsis vagy 20 dolcsis, nem is tudom pontosan, egy olcsó szoftverrel, ami az időpontokat kezeli. Én egyébként a TidyCal-t használom, ezt az AppSumo fejlesztette, hogy ha gondolod nézd meg, lifetime, egyszer fizetsz érte, magyarul is tud, igazából tökéletes a célra.

Vagy egy másik eset, ez az egyik webshopomnál történt, ott landing oldalakkal is értékesítünk és kezdetben ugye amikor még nem voltak kiépítve a folyamatok és csak validálni akartuk a termékeket, akkor bejött egy csomó rendelés űrlapon keresztül a landing oldal alján, amit utána manuálisan fel kellett vinnünk és rögzítenünk a webshop rendszerbe, hogy ott a számla elkészüljön, a fulfillment centerbe bekerüljenek az adatok és így tovább. És amikor ez már napi 1-2 órát is igénybe vett, akkor azt mondtuk, hogy oké, ez így nem mehet tovább, találnunk kell valami megoldást és Zapier-rel 1-2 nap alatt összehegesztettünk egy olyan ilyen Google Sheets-be ki-be importálós dolgot, hogy azonnal bekerültek WooCommerce-be a rendelések és innentől kezdve az a napi 1-2 óra teljesen felszabadult és tényleg semmi dolgunk nincs vele azóta.

És végül a negyedik kérdés, hogy melyik social media platform hozza Neked vajon a legtöbb vevőt? Ezt azért tettem bele, mert ez már egy eléggé marketinges irányú kérdés és hogy azért valami marketingről is beszéljünk. Itthon azt tapasztalom a tanácsadásokon, az ügyfeleknél, hogy a hazai KKV-knál még mindig nagyon erősen él ez a kényszer, hogy jelen legyünk a közösségi médiában. Viszont ha átgondolod azt, hogy vajon bevételt is generál-e Neked a különböző social media felület és nem csak lájkokat vagy kommenteket, vagy akármit, akkor azt is ki tudod találni, hogy vajon mennyi energiát érdemes ezekbe fektetni.

Például ha jelen vagy Facebookon, ott vagy évek óta és folyamatos a jelenléted, de nem látod azt, hogy ez hogyan hoz neked hasznot, hogyan hoz neked bevételt, akkor lehet, hogy felesleges beletenned azt az energiát, vagy felesleges beletenned annyi energiát, mint amennyit most teszel bele. És ha ezeket át tudod gondolni, akkor azt is ki tudod deríteni, hogy vajon biztosan érdemes-e használod azt a közösségi média felületet. Csak azért, mert az a berögződés, hogy jelen kell lenni Facebookon vagy Instán, még nem jelenti azt, hogy tényleg így van és hogy Neked ez meg is éri. Úgyhogy érdemes átgondolnod, hogy melyik az a közösségi média felület, ami tényleg értékes számodra, ami tényleg értékes érdeklődőket és vevőket generál a bizniszed számára, ha van ilyen, akkor használd továbbra is, vagy ha nincs, akkor pedig keress, kutass, hogy vajon olyan csatornát, amit nem használsz, hogyan tudnál jobban használni.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra és érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://www.boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]