BOOMCast SHORTS – 4 Performance Max hiba, amit nem szabad elkövetned

BOOMCast Shorts - 4 Performance Max hiba, amit nem szabad elkövetned

Ebben az adásban 4 olyan Google Ads Performance Max hibát hoztam Neked, amit érdemes elkerülnöd (legalábbis akkor, ha szereted a pénzt). Jól figyelj, mert ezeken múlik majd a kampányaid teljesítménye!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linkeket itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

4 Performance Max hiba, amit nem szabad elkövetned– SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban 4 olyan Google Ads Performance Max hibát hoztam Neked, amit érdemes elkerülnöd, legalábbis akkor, ha szereted a pénzt.

Máris belevágunk, először viszont nagyon röviden tisztázzuk, hogy mégis mik azok a Performance Max kampányok. Több adást is csináltam már erről és egy külön cikket is írtam a blogra, úgyhogy ha kíváncsi vagy a működésére, a mikéntjére, hogy hogyan tudod Te is alkalmazni, akkor nézd meg ezeket, belinkeljük az adás alá.

Viszont, hogy értsd ezt az adást nagyon röviden a Performance Max egy új, egy forradalmi kampánytípus, amit a Google vezetett be, egy fél éve kb., ami egyesíti az összes megjelenési helyet, amit a Google tud nyújtani és mindezt egy gépi tanulással megtámogatva. Tehát ez egy olyan kampánytípus, amit nagyon nagyon hasonló a Facebook konverziós kampányok működéséhez és éppen ezért teljesen máshogy kell kezelni, mint a klasszikus Google Ads kampányokat. Röviden ennyi, nézzük azt a 4 hibát, amit nem szabad elkövetned, hogy ha Performance Max kampányokat futtatsz.

Az első, hogy rossz parancsokat adsz. Én azt szoktam mondani, hogy úgy kell tekinteni ezekre a kampányokra, mintha egy új csapattagot vennél fel. Hiába veszed fel a tökéletes szakembert egy adott pozícióra, ha nem adsz át neki minden infót, akkor nem fog majd tudni jól működni. Tehát az első és szerintem az egyik leggyilkosabb hiba, amit el kell kerülnöd, hogy megfelelően kell „lebriefelned” a Google hirdetési rendszerét. Át kell adod neki a megfelelő infókat, itt gondolok a technikai beállításokra, a konverziókövetés beállítására, hogy lássa azt a Google, hogy mi fontos neked, mik a céljaid és hogy mikor teljesülnek ezek a célok és ebből fog tudni dolgozni.

Aztán a második hiba, amit nagyon gyakran tapasztalok, hogy nem használod ki a saját adataidat. Ez azért fontos, mert ugye egyre nehezedik a környezet, egyre nehezebb az online marketing is és ahogy butulnak el a rendszerek, ugye például Facebook, úgy egyre inkább rá vagyunk kényszerítve arra, hogy saját magunk gyűjtsünk adatokat. Eddig ugye egyszerű volt a helyzet, mert ott volt a Facebook, Google stb., ezek az óriáscégek, akik követik a felhasználókat, és sok sok ezer adatpont alapján profilozzák őket, majd ezeket az adatokat a rendelkezésünkre bocsátják a hirdetési rendszeren keresztül.

Ahogy most jöttek viszont ezek az adatkezelési, ilyen privacy botrányok egyre kevesebb és kevesebb adatpontot tudnak figyelni ezek a rendszerek, főleg ugye a Facebook, ami mostanában nagyon nagyon szenved és ennek pedig a hirdetéseink hatékonysága is kárát látja, hiszen nincs annyi adatunk, nincs olyan pontos adatunk, amit megkapunk ezektől a nagy cégektől, és ezért nem tudunk annyira hatékony kampányokat futtatni. És ez a trend valószínű folytatódni fog a következő pár évben, tehát nagyon nagyon fontos lesz az, hogy saját adatokat kell gyűjtenünk, viselkedési adatokat, email listát építeni, ugye ami saját felület és szegmentálni az embereket viselkedés alapján.

A harmadik hiba, hogy nem megfelelő hirdetéselemeket használsz. Gondolok itt arra, hogy ugye a Google-nél viszonylag újdonság az, hogy TOFU, tehát Top of Funnel, a vásárlói folyamat elején megjelenő hirdetéseket használjunk. A Google mindig is az a platform volt, amivel a tranzakciókat gyűjtjük be, amivel a könnyű pénzt seperjük be az asztalról, viszont most a Performance Max kampányok bevezetésével egy tök jól skálázható rendszerré vált az egész. Ez pedig azt jelenti, hogy máshogy is kell gondolkoznunk a hirdetésekről.

Viszont mivel itt egy sokkal előszűrtebb tömeg, egy előszűrtebb közönség van, nemcsak a keresőhirdetéseknél, hanem akár display és társainál, ezért nem feltétlenül ezek a nagyon high level tartalmak működnek itt jól, ami mondjuk Facebookon, hanem sokkal informatívabb, sokkal konkrétabb hirdetések is jól tudnak működni. Ez tehát egy nagyon fontos pont, hogy amikor építed a Performance Max kampányokat, akkor a megfelelő hirdetés elemeket kell használni, és mind ugyanoda vigye az embereket, mind ugyanarról szóljon.

Végül pedig a negyedik és egyben legutolsó hiba, hogy túl kicsi a költségkereted. Ez is egy nagyon nagyon gyilkos hiba, főleg Performance Max kampányoknál. Ugye a klasszikus Google Ads-ben, mondjuk keresési hirdetéseknél simán működik az, hogy nagyon szűrt, nagyon specifikus kulcsszavakra, napi egy-kétezer forintos kerettel indítasz kampányokat, működik, jól hoz és kész, nem is igazán skálázható. Viszont ennél az új kampánytípusnál a skálázás, a skálázhatóság a fő szempont és mindezt ugye gépi tanulás segítségével, tehát a konverziós adatokból csinálja a Google.

Ez viszont azt jelenti, hogy hiába állítasz be minden konverziót jól, és hiába jó a kampányod is, jók a hirdetéselemek, ha nincs volumen, nincs meg az a heti mondjuk 30-40 kb, most ez a tapasztalat heti 30 40 konverzió, amiből tud tanulni a Google és tudja optimalizálni a kampányokat, akkor egyszerűen nem fog teljesíteni és nem fog beindulni. A budget terén most azt tapasztaljuk, hogy magyar piacon, tehát hazai piacon egy olyan havi 3-400 ezer forintos költségkeret az, amit rá kell szánni a Performance Max kampányokra, mert onnantól tud igazán beindulni és igazán jól teljesíteni.

Voltak próbálkozások ilyen 50-100-200 ezer forintokkal is. A 200 ezer már úgy ahogy működött, de még mindig nem optimálisan teljesített, ilyen 200 ezer alatt, 150 ezer alatt viszont szinte egyáltalán nem működött, egyszerűen nem indul be a kampány, nincs annyi adata a Google-nek, hogy tudjon dolgozni és tudjon optimalizálni és gyakran az a végeredmény, hogy vagy rosszul hoz, és le kell állítani, vagy nem is költ, mert azt mondja, hogy nem tudom hozni azokat az eredményeket, úgyhogy inkább el sem költöm azt a pénzt.

Ez lett volna tehát az a 4 hiba, amit nem szabad elkövetned, ha Peformance Max kampányokat futtatsz.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra, mert hetente két új adással is jelentkezünk.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük