BOOMCast SHORTS – 4 SEO tipp, amin még ma el kell kezdened dolgozni

BOOMCast Shorts - 4 SEO tipp, amin még ma el kell kezdened dolgozni

Ebben az adásban 4 olyan SEO tippet osztok meg veled, amin még ma el kell kezdened dolgozni (legalábbis akkor, ha nem csak a túlélésre játszol). A keresőoptimalizálás időbe telik, úgyhogy ne habozz!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

A korábban publikált adásokat és cikkeket itt találod:

  1. Adások
  2. Blog

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

4 SEO tipp, amin még ma el kell kezdened dolgozni – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Több adásban is beszéltem már a keresőoptimalizálásról, most viszont négy olyan SEO tippet hoztam el Neked, amin még érdemes ma elkezdened dolgozni.

Az első és manapság talán a legfontosabb, hogy építs márkát. Ha van egy erős márkád, márkaismereted, mögötte egy erős közösség, az a Google szemében is egy nagyon jó pont, aminek hatására előrébb fogja sorolni a tartalmaidat. Ez persze egy hosszabb távú folyamat, de éppen ezért kell elkezdened dolgozni rajta minél hamarabb.

Aztán a második tippem, hogy használd ki a Youtube-ban rejlő lehetőségeket is. Ez a második legnagyobb kereső a világon ugye a Google után, ami szintén a Google a kezében van, tehát egy kalap alá vehető mindkét rendszer és teljesen más keresési kifejezések jelennek meg itt. Ugye máshogy keresünk Google-ben és máshogy keresünk Youtube-on, legalábbis így általánosságban és nagyon kevesen használják ki azt, hogy Youtube-on is lehet tartalmakat optimalizálni, keresőoptimalizálni.

Ez persze nem olyan egyszerű, mert írott tartalmakat ugye a Google Search-be, a keresőbe sokkal könnyebb gyártani, mint videós tartalmakat, de pont ez a lényege, hogy van egy magasabb belépési küszöb és ha Te azt meg tudod lépni akkor máris előrébb vagy, mert egy csomó konkurensed nem lép ki a komfortzónájából, nem kezd el videókat vagy hanganyagokat gyártani. Úgyhogy ez lett volna a második tippem, hogy használd ki a Youtube-ban rejlő lehetőségeket is.

Aztán a harmadik a UX, ugye nagyon fontos ez a felhasználói élmény a weboldalodon, webshopodban, amit a felhasználó tapasztal. Ezek nemcsak a userek számára fontosak, hanem a Google szemében is nagyon-nagyon fontos ranking faktor, hogy hogyan rangsorolja a Te tartalmaidat. Ha van egy lassú oldalad, ha van egy csomó popup, ami zavarja az embereket, akkor hátrébb fogja sorolni a Te tartalmaidat, mert nem töltenek el annyi időt az oldalon, vagy nem jutnak el az oldalra, ugye akkor magas lesz a visszafordulási arány, tehát egy csomó olyan technikai tényezőt is befolyásol a UX, amire nem is gondolnál, mert csak nem tudom felugrik két popup és az van annyira idegesítő, hogy oké kilépek, vagy megtalálom máshol. Úgyhogy erre is nagyon fontos odafigyelni, itt főleg a weboldal sebessége, a betöltési sebesség és a különböző popupok, a különböző zavaró tényezők, hogy mennyire tisztán tud valaki tartalmat fogyasztani, ezeket vedd figyelembe.

És végül a negyedik tipp, ami inkább egy nagyon gyakori hiba, amit érdemes elkerülnöd, az az, hogy nem elég jó a contented és nem a megfelelő időben, vagy megfelelő élethelyzetben teszed azt az emberek elé. Például, amikor elkezdtem a BOOM-ot, ugye kezdetben csak egy blog volt, akkor az első évben ötven pár darab cikket írtam, mind ilyen nyolc-tíz órát vett igénybe, tehát igazán hosszú és tartalmas cikkek. És egy év után kiértékeltem a teljesítményt, a forgalmam 80-90 százalékát, már nem tudom pontosan, négy vagy öt darab cikk hozta.

És ez nem azért, mert szar cikkeket írtam, hanem én arról írtam, ami szerintem fontos, viszont a nagy részére mások nem kerestek rá, mert vagy nem tudták, hogy az fontos, vagy nem abban az élethelyzetben jártak, hogy tudják, hogy az fontos. Tehát hiába írtam mondjuk az örökzöld Facebook hirdetésekről, ami egy tök jó kampánytípus és öt éve folyamatosan használjuk, mert nem tudták, hogy ez létezik hanem a Facebook hirdetés alapok cikk hozta mondjuk a forgalom 90 százalékát.

Szóval ez is nagyon fontos, hogy ha SEO-ra írsz cikkeket, tehát ha az organikus forgalmat akarod behozni, akkor olyanról írj, ami érdekli az embereket, ugye ehhez kell egy jó kis kulcsszó kutatás és így máris tudod, hogy mi jár a fejükben, milyen tartalmakra van igény. Ehhez persze ismerni kell a buyer personáidat és a buyer’s journey-t, a vásárlói útvonalat, de ezekről is találsz több publikált adást, illetve a blogon is vannak róla cikkek.

Úgyhogy ez lett volna az a négy SEO tipp, amit érdemes még ma elkezdeni alkalmazni.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha meg valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]