BOOMCast SHORTS – 4 tipp, amivel azonnal növelheted a Google Ads fiókod minőségi mutatóját

BOOMCast Shorts - 4 tipp, amivel azonnal növelheted a Google Ads fiókod minőségi mutatóját

Ebben az adásban 4 konkrét tippet mutatok meg Neked, melyeket alkalmazva azonnal hatékonyabb Google Ads hirdetéseket futtathatsz (ezáltal pedig a fiókod minőségi mutatóján is javíthatsz).

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linkeket itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

4 tipp, amivel azonnal növelheted a Google Ads fiókod minőségi mutatóját – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Az előző adásban már beszéltünk a Google Ads-nél a minőségi mutatókról, most viszont hoztam Neked 4 tippet, amivel azonnal növelheted ezt az értéket a fiókodban.

Az első tippem, hogy strukturáld újra a kampányaidat a legfontosabb kulcsszavak alapján. Azt nagyon sok fiókban tapasztaltuk már, hogy a hirdetők egyszerűen túl lusták és nem összeillő kulcsszavakat pakolnak egy hirdetéscsoportba, így viszont nehéz olyan hirdetési szöveget írni, ami minden kulcsszóra alkalmas lesz majd. És ugyanez igaz a landing oldalra is, ezeket sem érdemes így vegyíteni. Ha túl sokféle kulcsszó van egy csoportban, akkor a landing page nem lehet mindegyik számára releváns, így csökkenteni fogod az átlagodat a CTR-t is, az átkattintási arányt és a minőségi mutatódat is.

Úgyhogy, ha úgy gondolod, hogy Te is elkövetted már ezt a hibát akkor először is rendezd sorba a kulcsszavaidat mondjuk költség, kattintás, vagy konverziók alapján, aztán válaszd ki és jelöld meg a legfontosabb kulcsszavaidat, rendezd őket téma szerint azonos hirdetéscsoportokba és utána írj még hozzájuk releváns hirdetési szövegeket és adj meg releváns landing oldalakat. Ez lett volna tehát az első tipp, ez az újrastrukturálás.

A második, hogy tedd bele a fiókba a szükséges munkát. Sajnos a Google Ads is egy olyan eleme az online marketingnek, amivel folyamatosan foglalkozni kell és nem elég az, hogy egyszer beállítod, aztán pedig működik magától. Érdemes például rendszeresen újabb kulcsszavakat keresni, mert folyamatosan generálódnak újabb és újabb keresési kifejezések, amiket érdemes felvenned és a megfelelő hirdetéscsoportokba elhelyezned.

Aztán szintén érdemes folyamatosan tesztelni, új hirdetési verziókkal ugye A/B tesztelni a dolgokat, ez az online marketing minden egyes elemére igaz, ugyanúgy a Google Ads hirdetésekre is. Szintén érdemes fejleszteni a landing oldalaidat, ott is tesztelhetsz akár, nem muszáj döntést hozni, hogy akkor most ezt, vagy azt írom le, hanem létrehozhatsz egy tesztet, aztán Hotjar-ral megvizsgálod, hogy melyik hogyan teljesít, melyiken hol akadnak el az emberek és melyik hogyan konvertál, ugye a végső konverzió és meglátod, hogy hosszú távon melyiket hagyod meg.

És érdemes használni kizáró kulcsszavakat is. Sokan nem foglalkoznak ezzel, mert úgy gondolják, hogy felesleges, pedig nagyon nagyon fontos, hogy megfelelően tudd célozni a hirdetéseidet,
a kampányaidat, ahhoz kizáró kulcsszavakat kell használod. Úgyhogy ez lett volna a második tippem, hogy igenis bele kell tenned a munkát a fiókba.

A harmadik tipp, hogy a Google fejével kell gondolkoznod. Ez is nagyon fontos és ezzel már tényleg nagyon kevesen foglalkoznak azért, mert egyszerűen nem értik, hogy hogyan működik a Google. Itt ugye azt kell megérteni, hogy a Google, mint keresőmotor abból él, hogy nekünk felhasználóknak a megfelelő találatokat dobja fel a különböző keresési kifejezésekre. És csak azért használjuk újra és újra és újra a Google-t, mint keresőmotort, mert mindig megadja nekünk azt a választ, amire kíváncsiak vagyunk.

Ha viszont nem adná meg, rossz választ adna, nem igazodnánk ki rajta, akkor idővel nem használnánk és áttérnénk másra. Úgyhogy a Google-nek a legnagyobb érdeke, úgy tudja megtartani a felhasználókat, ha mindig azt a választ adja, amire a felhasználó számít, amire kíváncsi éppen. Érdemes megnézni egy-egy keresési kifejezésnél az organikus találati listát, mert, ha ott mondjuk csak videók vannak, akkor azt jelenti, hogy az emberek ott videós tartalmat keresnek.

Ha ott szöveges útmutatók vannak, akkor azt keresik az emberek és ezt a Google tudja, mert ugye arra kattintanak át a felhasználók és ezért ezeket a tartalmakat részesíti előnyben. Ilyenkor viszont Te hiába akarsz mondjuk egy terméket odatenni az emberek elé, nem fognak rákattintani, vagy nem lesz minőségi a forgalom, mert azon a ponton még nem eleváns nekik ez az információ.

És ezzel el is érkeztünk a negyedik pontig, az utolsó pontig, hogy tisztában kell lenned a vásárlói útvonalakkal. Nagyon fontos, hogy tudd, hogy melyik kulcsszó, melyik keresési kifejezés a vásári útvonal melyik szakaszához tartozik, mert ha valaki csak információt keres és Te terméket akarsz ráhirdetni, értékesíteni akarsz, akkor vagy elégeted a pénzed rosszabb esetben, vagy jobb esetben át se kattintanak a hirdetésedre.

Nagyon okosan kell felmérni azt, hogy melyik keresési kifejezést használod, melyiket nem és, hogy hova mit fogsz hirdetni, mert ezeket is tudod variálni. És igazából senki nem tiltja meg azt, hogy egy cikket, egy hasznos tartalmat, vagy akár egy videót hirdess Google Ads-en keresztül bizonyos keresési kifejezésekre. A vásárlói útvonalakról egyébként csináltam már korábban is egy ilyen rövidebb SHORTS adást és cikk is van róla a blogunkon, ezeket is belinkeljük ide az adás leírásába.

Úgyhogy ez lett volna az a 4 tipp, amit megfogadva azonnal növelheted a Google Ads fiókod minőségi mutatóját.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]