BOOMCast SHORTS – 5 hiba amit elkövettem a vállalkozásom kezdeti szakaszában (hogy Neked már ne kelljen)

BOOMCast Shorts - 5 hiba, amit elkövettem a vállalkozásom kezdeti szakaszában (hogy Neked már ne kelljen)

Ebben az adásban 5 olyan “végzetes” hibát osztok meg veled, amit én már elkövettem a vállalkozásom építgetésének kezdeti szakaszában. Ha jót akarsz magadnak, akkor ezeket már ne kövesd el!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

5 hiba, amit elkövettem a vállalkozásom kezdeti szakaszában (hogy Neked már ne kelljen) – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban öt hibát osztok meg Veled, amit én már elkövettem a vállalkozásom építgetése során, Neked ezeket nem érdemes elkövetni.

Kezdjük is az elsővel. A legelső, hogy ad hoc módon kezeltem a marketing kampányokat. Ez szerintem egy nagyon gyakori hiba, ugye nagyon sok tanácsadást tartok és több tucat ügyfelünk van, szinte mindenki beleesik előbb, vagy utóbb ebbe a hibába, hogy last minute jutnak eszébe dolgok. Például van egy Black Friday kampány, van egy nőnapi kampány, van egy anyák napi kampány, bármi, amit akár ugye egy adott dátum köré lehet összpontosítani, de bármi, akár csak az is, hogy csinálok egy kiárusítást és meghirdetem Facebookon, kitolom az email listának és ugye ezeket szépen össze kell állítani,
elő kell rá készülni, ez mind mind energiát igényel.

Ha ezeket az ember nem tervezi be előre, akkor elmaradnak nagyon egyszerű és több webshopom is van, tehát pontosan tudom, hogy fizikai termékek esetében nálunk a bevétel 60-70 százalékát ezek az időszakos kampányok hozzák, mert akkor tudunk olyan ajánlatot adni, akkor tudunk olyan marketing kommunikációt mögé tenni, hogy nagyon sok embert meg tudunk vele győzni, aki amúgy nem vásárolna tőlünk.

Úgyhogy az első hiba, hogy ad hoc módon kezeltem a marketing kampányokat, erre pedig a megoldás a tudatos tervezés legalább fél évre előre szerintem, én azt javaslom. Egyébként ha csapattal dolgozol, marketing csapattal, akár csak kiszervezed mondjuk a hirdetések kezelését, akkor egyébként is csak így lehet működni, mert mi mondjuk mindig behajtjuk az ügyfeleken azt, hogy figyelj csak egy ilyet ki kéne használni, egy olyan időszakot meg lehet tolni és készüljünk fel erre.

Második hiba, hogy nem mértem megfelelően az eredményeket. Ez is nagyon gyakori szerintem, én abba a hibába estem, hogy nem a célkonverziót figyeltem, hanem elvakítottak ezek a hiúsági mutatók. Például tök jó volt látni, hogy milyen sokan olvasták egy-egy cikkemet, vagy, hogy hányan kattintottak át a hirdetésből a különböző cikkekre, de abból nem lett végül semmi hasznom, csak tök jó volt, hogy hány ezer ember olvasta el ezt a cikket. És ebből sajnos nem lehet megélni. Úgyhogy erre a megoldás az, hogy a megfelelő KPI-okat kell használod, amiről egyébként a következő BOOMCast SHORTS adásban, ami pár nap múlva jelenik meg, részletesen is fogok beszélni.

Aztán a harmadik hiba, amit én is elkövettem, hogy érzelmek alapján hoztam döntéseket. Például nekem tetszett valamelyik kreatív, oké, akkor használjuk azt, menjünk azzal, vagy tök jó az a dizájn, csináljuk ezt a landing oldalra. És ez nem feltétlenül egy jó dolog, főleg akkor, ha nagyon más célközönségnek hirdetsz, vagy mások ugye a buyer personáid, mert nem feltétlenül tudod őket megérteni, tudod az ő szemükkel nézni a világot.

Ilyenkor nagyon-nagyon nagy baj lehet abból, hogy nekem tetszik, menjünk azzal, mert valószínű, hogy a buyer personának, aki mondjuk egy szöges ellentéte annak, aki Te vagy, neki nem az fog tetszeni, vagy nem olyan mértékben fogja legalábbis megfogni a figyelmét. Úgyhogy erre a megoldás az, hogy A/B tesztelj mindent mindig, ugye ez az online marketing alapszabálya és ezek alapján az eredmények alapján hozz adatalapú döntéseket.

A negyedik hiba, hogy nem vettem figyelembe a határaimat. Szerintem ebbe minden vállalkozó beleesett már, nagyon sokan most is ebben vannak, ezt is tudom és tapasztalom a személyes környezetemben is. És ugye itt a legeslegnagyobb hiba, amibe én is belefutottam, hogy bevállaltam mindenféle munkát és igent mondtam egy csomó mindenre. És itt a megoldás nagyon egyszerű, nagyon nehéz meglépni, de nagyon egyszerű. Ismered a számokat, tudd azt, hogy mennyit ér az időd és ez alapján mondj igent, vagy mondj nemet valamire.

Egyébként nemrég vettünk fel egy ehhez kapcsolódó adást Pál Zolival, ő az ALH Consulting-nak az alapító tulajdonosa és vele beszélgettünk erről is igazából, majd júniusban fog megjelenni ez az adás, nagyon érdekes, ahogy ő gondolkozik és érdemes meghallgatni majd azt az adást, mert nagyon sokat tud segíteni ennél a hibánál, ennek a hibának az elkerülésénél is.

És az ötödik, a legutolsó hiba pedig, amikor végre elkezdtem stratégiában gondolkozni, akkor teljesen belegabalyodtam a részletekbe. Mindent túl részletesen akartam megtervezni, nagyon belementem minden minden apróságba, ez pedig már kontraproduktív volt teljesen. Úgyhogy erre is az a megoldás és ezen is túl kell lendülni igazából, vagy ugye, hogy Te okosabban csinálod, más hibájából tanulni. A megoldás, hogy a stratégia által kijelölöd fő irányt, azon belül pedig marketingtervekben, időszakos kampányokban gondolkozol.

Úgyhogy ez volt az az öt hiba, amit én elkövettem, remélem, hogy tudsz tanulni ebből és Te már nem fogod ezeket elkövetni.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük