BOOMCast SHORTS – 7 Facebook hirdetési hiba, amivel csak égeted a pénzt

BOOMCast Shorts - 7 Facebook hirdetési hiba, amivel csak égeted a pénzt

A Facebook egy rendkívül kényes állatfaj, így nagyon sokszor a hirdető tudásán múlik, hogy hogyan teljesítenek majd a kampányok. Ebben az adásban a 7 leggyakoribb Facebook hirdetési hibát osztom meg veled, amit mindenki elkövet.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett cikkeket, korábbi adásokat, oktatóanyagokat itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

7 Facebook hirdetési hiba, amivel csak égeted a pénzt – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A Facebook egy nagyon kényes állatfaj, így nagyon sokszor a hirdető tudásán múlik, hogy hogyan teljesítenek majd a kampányok. Ebben az adásban a hét leggyakoribb Facebook hirdetési hibát osztom meg Veled, amit előbb vagy utóbb mindenki elkövet.

Az első és egyben a leggyakoribb hiba, hogy nincsenek rendben a technikai beállítások. Gondolok itt például a pixelre, az eseményekre, egyéni konverziókra, vagy ugye az iOS 14.5 óta a domain név megerősítésre például, ami nagyon gyakran elmarad. Ezek mind olyan technikai dolgok, amiket egyszer kell megcsinálni és jól beállítani, de, hogyha nincsenek meg, akkor kb. esélye sincs a hirdetéseidnek, hogy profitábilisan működjenek.

A következő hiba, hogyha nem a megfelelő kampánycélt használod bizonyos hirdetéseknél. Például, hogyha értékesíteni akarsz, akkor valószínűleg konverziós kampánycélt érdemes használni. Ha a márkaépítő kampányokat, vagy hirdetéseket futtatsz, akkor pedig mondjuk elérés alapút és ezeket kell mindig a célodnak megfelelően variálni és kombinálni.

A harmadik hiba, ami kifejezetten a konverziós kampányoknál fordul elő, hogyha nem a megfelelő eseményre optimalizálsz. Erről is beszéltem már korábbi adásokban is, csomó cikkünk is van a blogon, de ugye az a lényeg, hogyha mondjuk egy webshopod van és értékesíteni szeretnél, akkor érdemes a vásárlás eseményre optimalizálni. De vannak olyan egyéb tényezők, például a költségkeret szűkössége, ami miatt lehet, hogy nem érdemes a vásárlásra, mert csak egy jönne belőle naponta, hanem mondjuk egy kosárba helyezésre, amiből jöhet tíz is naponta, ugyanakkora költségkeretből.

A negyedik hiba, hogy nagyon bekorlátozod az algoritmust, így az nem tud dolgozni. Erről is nagyon sokat beszéltem már, érdemes visszanézni egyébként itt a SHORTS-okat, mert rengeteg adás van már erről a témáról. De ugye a Facebook algoritmusa az úgy működik, hogy megadod, hogy kiket szeretnél elérni, hogy mennyit akarsz költeni és megadod, hogy milyen üzenetet szeretnél eljuttatni ezekhez az emberekhez és utána hagyod az algoritmust, hogy dolgozzon, a legtöbb esetben. Az ugye eleve csak akkor működőképes, ha a technikai beállítások rendben vannak, mert csak akkor kapsz majd adatot, vagy kap adatot a Facebook a webshopodból, weboldalodból.

Úgyhogy nagyon gyakori hiba, hogy túlságosan megkötöd az algoritmus kezét, hogy nem hagyod dolgozni, hogy belepiszkálsz, módosítgatsz túl hamar a hirdetésekben, hirdetéssorozatokban. Ez egy nagyon-nagyon gyakori hiba és
az a legrosszabb benne, hogy nem is lehet kielemezni. Tehát, ha módosítottál valamit és elkövetted ezt a hibát, akkor nagyon nehéz utána megnézni az adatokból, hogy mi volt korábban és mi volt a módosítás után.

Az ötödik hirdetési hiba, hogy nem tud kilépni a hirdetésed a tanulási szakaszból. Erről is volt egy SHORTS adás most március elején, hogy mégis mi az a tanulási szakasz és, hogy hogyan tudod ezt megelőzni. De ugye itt is a költségkeret általában a szűk keresztmetszet, tehát tudnod kell, hogy a Te céljaidhoz mérten, a Te költségkeretedhez, lehetőségeidhez mérten, milyen technikai beállításokkal, milyen hirdetéseket indíts. Ha ez nincs meg és nincs meg ez az átfogó tudásod, akkor tanulási szakaszban ragadnak majd a kampányaid és akkor is ugyanaz lesz, nem fognak tudni profitábilisan működni.

A hatodik hiba, hogy túl sok, vagy túl kevés hirdetés verziót használsz. Mindkettőre van példa és mindkettő rossz egyébként. Ha túl keveset használsz, akkor ugye az a baj, hogy nem tudsz tesztelni és nem találsz idővel jobb verziókat. Ha túl sokat használsz, akkor pedig félremegy a teszted, nem tudsz rendesen, értelmesen letesztelni dolgokat, erről is volt korábban adás. És mindkettőnek az lesz a végeredménye, hogy nem fog hatékonyan működni a marketingrendszered. Általában egyébként a költségkeret határozza meg, hogy hány verziót tudsz futtatni egy időben.

A hetedik és egyben legutolsó hiba pedig, hogy a Facebooktól várod a csodát és nem gondolkozol rendszerben. Ez is egy nagyon nagyon gyakori hiba és ez már nem csak kifejezetten ugye Facebook hirdetési hiba, de nagyon sokan úgy vannak vele, hogy elkezdenek Facebookon hirdetni, kiértékelik a teljesítményét, vagy jó vagy rossz, ha jó akkor használom tovább, ha rossz akkor dobom. Nem így kell, hogy működjenek a dolgok már manapság és nem is fog valószínű ez működni a következő egy-két évben sem, mert rendszerben kell gondolkozni. Például a Facebook hirdetéseket megtámogatja az email marketing rendszered és lehet, hogy csak úgy profitábilis az egész, ha ez a kettő együtt működik, mert emelkednek a hirdetési költségek, nő a verseny, egy csomó olyan befolyásoló tényező van, amire nincs hatásod és ezért érdemes rendszerben gondolkozni.

Ez lett volna tehát az a hét leggyakoribb Facebook hirdetési hiba, amit tapasztalataim alapján elkövetnek az emberek, úgyhogy ezekre mindenképpen figyelj oda és ne kövesd el őket, vagy ha elkövetted őket, akkor javítsd ki ezeket a hibákat, hogy jobban tudjon működni a rendszered. Ha segítségre van szükséged nézd meg a blogunkat, nézd meg a korábbi SHORTS adásokat és nézd meg az oktatóanyagainkat is, mindhez teszek be linket az adás alá és megtalálod ezeket és hajrá.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]