BOOMCast SHORTS – A 3 legfontosabb email marketing automatizmus szolgáltatóknak

BOOMCast Shorts - A 3 legfontosabb email marketing automatizmus szolgáltatóknak
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Szolgáltatóként egyszerűen kötelező email marketing automatizmusokat futtatnod, hiszen az ügyfelek “kinevelésében” aktívan is részt kell venned. Ebben az adásban megmutatom azt a 3 email marketing automatizmust, amit minden szolgáltató vállalkozásnak érdemes kiépítenie.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

A 3 legfontosabb email marketing automatizmus szolgáltatóknak – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban a három legfontosabb email marketing automatizmusról fogunk beszélni, amit szolgáltatóknak érdemes kiépíteniük.

Az első és szerintem az egyik legfontosabb ilyen folyamat, az a szegmentáló automatizmus.

Ez egyszerűen arra való, hogy ha valaki feliratkozik a listádra, vagy vásárol, vagy kér egy ajánlatot, vagy bármilyen módon bekerül az e-mail marketing rendszeredbe, akkor lefut neki ez a folyamat, hogy ha új emberről van szó és be tudod őt sorolni valamelyik szegmensbe.

Ezt többféleképpen ki tudod építeni. Lehet például az, hogy konkrétan rákérdezel, hogy melyik igaz rád és nyomj rá a megfelelő lehetőségre.

De az is lehet, hogy viselkedés alapján sorolod őt különböző szegmensbe, mondjuk az alapján, hogy hol kért ajánlatot, vagy milyen űrlapot töltött ki, vagy mit töltött le. Szóval ez egy nagyon hatékony és nagyon fontos folyamat szerintem a szolgáltatóknak, mert ha tudod, hogy milyen szegmensbe tartozik valaki, akkor utána már rá tudod szabni a kommunikációt.

Ahhoz, hogy ezt megépítsd ismerned kell a buyer personaidat és a buyer’s journeyt, magyarul, hogy kik az ideális vásárlóid és ők milyen szakaszokban, milyen élethelyzetekben lehetnek. És ez alapján már fel tudsz vázolni általában 2-3-4 olyan szegmenst, amiből fogsz tudni dolgozni. Ez lett volna tehát az első automatizmus.

A második, amit ki kell építened az egy nagyon egyszerű üdvözlő folyamat.

Ez ugye akkor indul el, ha valaki feliratkozik mondjuk egy csalidra vagy regisztrál egy webinárra vagy bármilyen top of funnel, ugye a funnel tetején lévő tartalmad is legyen. Ha azt igényli valaki, akkor elindul neki ez az üdvözlő folyamat.

És végül az utolsó automatizmus, az egy viselkedés alapú konverziós folyamat, vagy legalábbis most ezt a nevet adtam neki.

Ez egy nagyon-nagyon hatékony és nagyon-nagyon jó folyamat, amit nem igazán szoktak használni az emberek pedig nagyon egyszerű kiépíteni. Azért fontos, hogy viselkedés alapú legyen ez a folyamat, mert itt azt figyeled, hogy a különböző látogatók akik már benne vannak egyébként az e-mail marketing rendszeredben, ők hogyan használják az oldaladat. Milyen oldalakat néznek meg, mennyi időt töltenek el.

Ha van például egy-két fontosabb aloldalad, mondjuk egy sales oldal, akkor figyelheted azt, hogy legalább x ideje nézik az adott sales oldalt. Ezt mindenki magának be tudja lőni, de mondjuk ha valaki 5 percnél tovább nézi a Facebook
hirdetéskezeléses sales oldalunkat, az azt jelenti, hogy ő elég komoly érdeklődő és nézegeti a lehetőségeket, lehet hogy összehasonlítgatja a konkurensekkel.

Magyarul érdemes lehet elémenni a dolgoknak és nem megvárni azt míg ő kitölti az űrlapot és megkeres minket, hanem mivel már úgyis benne van a rendszerben, kimehet neki egy automata email.

Ezt ugyanígy el lehet játszani mondjuk azokkal, akik legalább x alkalommal jöttek vissza egy adott oldalra, akár ugyanerre a sales oldalra.

Ha mondjuk valaki négy alkalommal visszajött a Facebook hirdetéskezeléses sales oldalunkra, akkor nagyon valószínű, hogy azon gondolkozik, hogy kiszervezi a közeljövőben a hirdetéseinek a kezelését. És itt is nem szabad megvárni azt, hogy ő hasonlítgatja a lehetőségeket és dönt majd valami alapján, hanem menjünk elébe a dolgoknak, menjen ki egy automata email. Kérdezzük meg, hogy mi a helyzet, miben tudunk segíteni és így nem kell megvárni azt, míg ő döntésre jut, hanem lehet, hogy megválaszoljuk egy pár fennmaradó kérdését és azzal ő már el is döntötte, hogy oké velük fogok dolgozni.

Úgyhogy ez a három olyan automatizmus, amit szerintem minden szolgáltatónak érdemes kiépítenie.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere is csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.