BOOMCast SHORTS – A SMART célkitűzés fontossága

BOOMCast Shorts - A SMART célkitűzés fontossága
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Sokan nem is tudják, hogy egy projekt sikeressége általában már a célkitűzésnél eldől. Ez teljesen érthető, hiszen ha rossz cél felé menetelsz, akkor sosem érsz majd oda. Ebben az adásban elmondom, hogy hogyan csinálhatod jól a célkitűzést. Nézzük a SMART célokat!

Az adásban említett cikket itt találod: https://boommarketing.hu/online-marketing/smart-celok/

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

A SMART célkitűzés fontossága – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban a SMART célok fontosságáról fogunk beszélni.

Biztosan Te is hallottál már a SMART célokról, de gyorsan elmondom, hogy mégis mi az.

Ez egy betűszó, ami öt elemből áll.

  • Specific = konkrét, pontos, jól definiálható
  • Measurable = mérhető
  • Achievable = elérhető
  • Relevant = releváns, tehát fontos az adott vállalkozás számára
  • Timely = időhöz kötött

Mondom, hogy mi micsoda és mutatok rá egy példát is. Az első a Specific, ez azt jelenti, hogy konkrét legyen a cél.

Itt azokat a kérdéseket kell feltenni magadnak, hogy mit szeretnél elérni, mit teszel azért, hogy ezt el tudd érni. Kinek a feladata lesz az, hogy ezek megtörténjenek. Ha ezeket meg tudod válaszolni, akkor nem csak azt tudod majd meghatározni, hogy mit szeretnél elérni, hanem már arra is lesz ötleted, hogy hogyan juthatsz el odáig.

Például, hogyha az a célunk, hogy növeljük a B2B vállalkozásunk bevételét, akkor hogyha ezt konkretizáljuk, akkor mondhatjuk azt, hogy növeljük a begyűjtött leadek mennyiségét a tartalommarketing felpörgetésével és fizetett hirdetések indításával.

Látod itt már nem csak azt tudjuk, hogy mit szeretnénk elérni, hanem arról is van fogalmunk, hogy hogyan érjük majd azt el.

Ezután a következő lépés mérhetővé tenni a célt, hiszen csak így tudod majd a sikerességet nyomon követni.

Ha az eredeti példánál maradunk, akkor mondhatjuk azt, hogy növeljük a begyűjtött leadek mennyiségét 80%-kal, a tartalommarketingünk felpörgetésével, mondjuk heti egy új cikk posztolásával és fizetett Facebook és LinkedIn hirdetések indításával. Ez így máris konkrét és mérhető lett.

Igen ám, de itt jön a harmadik pont, az hogy elérhető legyen az a cél. Hogy ha belegondolunk, mondjuk egy 100-200 milliós céget nézünk, 80%-ot növekedni azért elég nehéz. És a heti egy új cikk posztolása is elég időigényes folyamat, így nem biztos, hogy van erőforrásunk arra, hogy ezeket kivitelezzük.

És itt kell gondolkozni, ez már nagyon szubjektív igazából, ugye az adott helyzet alapján kell tudni eldönteni, de itt mondjuk módosíthatom úgy a célt, hogy növeljük a begyűjtött leadek mennyiségét 30%-kal a 80 helyett, és mondjuk csak kéthetente posztolunk egy cikket, nem hetente.

És ez máris egy olyan cél, amit könnyebb elérni. A mi erőforrásainkhoz jobban passzol és ezért kisebb annak az esélye, hogy három hónap után kudarcba fullad, mert nem tudunk többet posztolni és hagyjuk az egészet a fenébe.

Szóval nagyon fontos, hogy elérhető legyen a cél. Ezután a negyedik lépés ugye az, hogy releváns legyen, tehát az, hogy ha mondjuk több bevételt szeretnénk elérni, akkor ne a lájkok számát akarjuk begyűjteni, mondjuk a Facebook követők számát, mert annak nem lesz közvetlen ráhatása arra, hogy növeljük-e a bevételt vagy sem. Így tehát csak azt kell mérlegelned, hogy az a cél amit eddig felállítottál, az tényleg közelebb visz-e téged ahhoz ami a végcélod, általában bevétel vagy több profit.

És végül az ötödik pont az, hogy időhöz kötött legyen a cél, mert nem mindegy, hogy 1 vagy 20 éven belül érsz el valamit. Itt nagyon egyszerű, ugye főleg így év elején általában éves célokat tűzünk ki, de nagyon gyakori a marketingben, hogy féléves vagy negyedéves részcélokat tűzünk ki, vagy azokra bontjuk a nagyobb célokat.

De nagyon egyszerű, a példánál maradva az év végéig növeljük a begyűjtött leadek mennyiségét 30%-kal és úgy, hogy kéthetente egy új cikket posztolunk és indítunk fizetett Facebook és LinkedIn hirdetéseket. Ezzel igazából készen is van a SMART célunk.

Bármikor, amikor célokat tűzöl ki magad elé, érdemes végigmenni ezeken a lépéseken és megnézni, hogy megfelelnek-e azok a célok ennek a pár kritériumnak, mert tényleg nagyon sokat számít, hogy jó célokat tűzz ki magad elé.

Írtam egyébként erről egy cikket is, ezt belinkelem az adás leírásában és ott bármikor megtalálod.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban.

Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.