BOOMCast SHORTS – Black Friday-ezel? Ezt NE csináld!

BOOMCast SHORTS - Black Friday-ezel? Ezt NE csináld!

Ebben az adásban a legnagyobb “vásárlói ünnepről”, a Black Friday kampányokról beszélünk. Elmondom, hogy mit NE csinálj, ha profitábilis Black Friday kampányt szeretnél csinálni és ahhoz is adok pár tippet, hogy hogyan lehet az idei életed legjobb kampánya (még akkor is, ha csak egy elcsépelt sales alkalomnak tartod az egészet).

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Black Friday-ezel? Ezt NE csináld! – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

Vészesen közeleg a november vége és ezzel a Black Friday kampány ideje is. Úgyhogy gondoltam csinálok egy adást arról, hogy mit NE csinálj, hogyha te is futtatsz Black Friday akciókat.

Ehhez először is nézzük meg azt, hogy milyen egy átlagos Black Friday kampány a legtöbb webshopnál. Azt tapasztaltam, hogy nagyon sokan csak pár napig hirdetnek, amíg megy a kampány, esetleg 1-2 nappal előtte elkezdik, és kész. Ez azért probléma, mert ebben az időszakban a legdrágábbak a hirdetések.

Minden online hirdetési csatornánál van egy nyers költsége annak, hogy mennyibe kerül elérned az embereket. A Facebook felületén látsz egy olyan konverziós számot, hogy egy vásárlást, mondjuk 3000 forintból értél el. Viszont van olyan számunk is, hogy CPM. Ez a Cost Per Mille, az 1000 ember elérésére jutó költség, ami, idézőjelben, az adott platformon a valós nyers értéket mutatja. Szemléltetve:

Ha a CPM 500 forint egy felületen, az azt jelenti, hogy 500 forintot kell elköltened ahhoz, hogy 1000 embert elérj.

Ezt persze nem lehet ilyen egyszerűen, fixen kijelenteni, mert függ nagyon sok mindentől: kiket célzol meg? Ki az a tömeg, ki az a réteg, aki neked kell? Az ő figyelmükért hányan versenyeznek? Ha megcélzol egy tömeget, adott esetben a kismamákat, és tegyük fel, hogy alapból 500 forint az elérési költségük, ráadásul az ő figyelmükért versenyeztek 200-an egy adott időpontban, akkor a valós pénzbeli ráfordítás simán felkúszhat 1000-2000 forintig is, de akár még ennél is többig.

Amikor nagyobb kampányidőszakok vannak: Black Friday-kor, karácsonykor és az előtte-utána lévő 1-2 hétben, tehát november végén és decemberben, kifejezetten drága hirdetni. Ezeket követi a január, február, március. Az olcsó időszakok, amikor mindenki kampányolt, mindenki elfáradt, mindenki kiköltekezett és mindenki visszavágta a hirdetéseket.

Magyarán, ha nálad is úgy néz ki egy Black Friday kampány, hogy hirdetsz, jelen vagy, aztán leállítod, az azért baj, mert a legdrágább időszakban hirdetsz, amivel arányosan sokkal kisebb az esélye annak is, hogy jó megtérüléseket érsz el.

Aki kicsit szofisztikáltabban dolgozik, az már esetleg használ más csatornákat is. Kiküld pár emailt, SMS-t, a weboldalára kiteszi pop-up formájában, banner formájában. A lényeg, hogy több felületen is kommunikál és irányítja az embereket. Azonban továbbra is fennáll az a helyzet, hogy túl nagy a zaj.

Például, ha Black Friday-kor emailezel, akkor csak beérkezel a száz másik versenyző közé, akik ugyanúgy Black Friday-kor küldenek ki emailt. Ráadásul, ha nincs egy erős vásárlói közösséged, nincs egy erős márkád, akkor nem nálad fogják keresni a terméket, szolgáltatást. Itt arra gondolok, a saját példámmal élve, hogyha akarok venni majd két új mikrofont a podcast stúdióhoz, akkor tudom, hogy honnan vásároltam eddig ilyen eszközöket, és azt fogom figyelni, hogy annál a márkánál vagy cégnél milyen akciók vannak. Ha nincs meg ez a kapcsolat, nincs meg ez a korábbi tapasztalat, nem vagyok elégedett velük, akkor nem náluk fogom keresni a megoldást, hanem ott, ahol a legolcsóbb lesz Black Friday napján.

Ezért javaslom azt, hogyha a Black Friday kampányba, időt és energiát fektetsz bele, akkor csináld azt igazán jól. Valamint, ezért szoktam azt mondani, hogy érdemes korábban kezdeni. Akár napokkal, hetekkel korábban.

Amikor felvezeted ezt az egész kampányt (aminek nem az a lényege, mint amit az Alza csinált egy időben, hogy Black Friday van fél- vagy egész éven keresztül), akkor még nem kell a Black Friday-ról kommunikálni, nem is kell kiejteni ezeket a szavakat, egyszerűen csak szerezd meg a figyelmet! Gyárts tartalmakat, hirdesd meg őket! Ha tudsz ilyeneket gyártani (cikkek, videók, podcast adások stb.), nagyon olcsón lehet forgalmat elérni.

Ha esetleg nem tudsz ilyeneket gyártani, akkor csinálhatsz videós kreatívokat. Összevagdosol akár stock-, akár saját videókból, termékvideókból, terméktesztekből olyan rövidebb, hosszabb videós hirdetéseket, amikkel nagyon olcsón tudsz szerezni megtekintéseket. Ha pedig ezt még abban az időszakban megteszed, amikor nem drága hirdetni, akkor, amikor jön a Black Friday, már csak a remarketing listára kell koncentrálnod, ami egy sokkal kisebb, előszűrtebb lista.

Olyan lehetőség is van (amit mi nagyon sok helyen alkalmaztunk és alkalmazunk idén is), hogy feliratkoztatod az embereket egy dedikált Black Friday listára. Lényegében létrehozol egy folyamatot: egy opt-in oldalt, mögé egy email automatizmust, behirdeted és behozod az embereket. Magyarul megszerzed a figyelmet, előmelegíted őket, hamarabb lekommunikálod a jövőbeni kampányt. Ez azt az üzenetet közvetíti, hogy: „Iratkozz fel, és akkor te az elsők között láthatod meg a különböző dealeket, lehetőségeket”. (Úgy emlékszem az eMAG is ezt szokta csinálni minden évben.)

Ez is egy jó módja annak az elkerülésére, hogy akkor kelljen elérni minden embert, amikor mindenki hirdet, és amikor akár 2-, 3-, 4-szerese a költség. Hamarabb fogod behúzni őket, valamint emailben sem lesz már extra költséged. Persze ez a lista méretétől függően változik, de ha tegyük fel feliratkoztatsz 5 ezer embert, akkor az, hogy 1 vagy 17 emailt küldesz ki, már teljesen mindegy.

Remélem ez a pár ötlet segít elindulni azon az úton, hogy te is ki tudj találni jobb, profibb, szofisztikáltabb Black Friday kampányokat. Ha pedig további segítségre lenne szükséged, akkor október 18-án, kedden fogok tartani egy ingyenes webinárt, ahol bemutatom, hogy mi milyen Black Friday kampányokat szoktunk építeni. Részletesen be fogom mutatni a lépéseket, a végén pedig lesz lehetőséged feltenni a kérdéseidet egy kérdezz-felelek keretein belül. Teljesen ingyenes, így semmiféle kötöttséggel sem jár.

Úgyhogy beteszem ide azt a linket, ahol feliratkozhatsz. Hogyha akkor hallgatod az adást, amikor kijön, vagy rá pár napra, akkor még lesz lehetőséged részt venni ezen a webináron.

Ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS. Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra! Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol személyesen velünk is beszélgethetsz, kérdéseket tehetsz fel, a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül!

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük