BOOMCast SHORTS – Így kerülj a Google első oldalára 2022-ben

Mindenki a Google első oldalára szeretne kerülni, hiszen az ingyenes forgalom mindig jól jön. De vajon hogyan lehet 2022-ben organikusan a “csúcsra jutni”? A mai BOOMCast SHORTS-ban pontosan erről van szó.

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így kerülj a Google első oldalára 2022-ben – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

Szia! A legelső BOOMCast Shortsban arról fogunk beszélni, hogy hogyan kerülhetsz a Google első oldalára 2022-ben.

Ez azért nagyon fontos téma, mert az organikus forgalom továbbra is az egyik legjobb forgalomtípus lesz. Ez fogja hozni a legjobb minőségű embereket és hosszú távon a keresőoptimalizálás egy nagyon nagyon erős és nagyon nagyon magas hatékonyságú marketingcsatorna.

Szóval Google első oldala 2022-ben.

Először is azt kell megérteni vagy azt kell megfigyelni, hogy mi változott az elmúlt évekhez képest.

Nagyon leegyszerűsítve az változott, hogy a Google sokkal okosabb lett.

Nagyon okos és sokkal jobban tudja értelmezni, hogy mi van egy adott aloldalon belül. És emiatt manapság az elmúlt fél évben, 8-9 hónapban már jobban működnek a hosszú tartalmak, akár sok sok ezer szavas tartalmak, amik ha megfelelően vannak tagolva technikailag és logikailag is, akkor a Google tudja értelmezni, hogy melyik bekezdésben miről van szó és ezért simán előre tudsz kerülni több kulcsszóra egy hosszú tartalommal, mint korábban.

Korábban az volt a best practice, hogyha elkülönült egy téma – mondjuk írtam a Facebook hirdetésekről – ami egy nagy kategória és a Facebook hirdetések áráról is akartam egy cikket, akkor egy külön cikkként kellett hogy megszülessen, hogy arra a kulcsszóra tudjak rankelni.

Manapság viszont már simán egybe lehet ezeket gyúrni, mert a Google megérti, hogy ebben a nagy cikkben erről a kisebb témáról is beszélsz és azért arra a kulcsszóra is előrehozza majd a tartalmat.

Úgyhogy ezt figyelembe véve igazából nyugodtan lehet hosszabb, minőségibb, részletesebb tartalmakat készíteni.

Ami fontos, hogy ne csak ilyen szófosás legyen hanem tényleg hasznos tartalom. Ugye a felhasználók, olvasók számára de igazából megnyílt a lehetőség hogy ilyen hosszú tartalmakat készítsünk.

Ez változott tehát az elmúlt időszakhoz képest és akkor hogy egy pár konkrétabb tippet is adjak, nézzük meg hogy milyen lépéseken kell végigmenned, amikor egy ilyen tartalmat gyártasz.

Először is be kell azonosítanod a fontos kulcsszavakat. Sosem szabad ugye anélkül tartalmat gyártani, hogy nem kutatod le a témát és a kulcsszavakat, így ez a legeslegelső lépés.

Csinálni kell egy profi kulcsszókutatást, fel kell mérni hogy az adott kulcsszó vajon a megfelelő embereket hozza-e be, vajon olyan keresési szándék áll-e mögötte ami neked hasznos.

Hogyha ez megvan akkor meg kell vizsgálni, hogy van-e értelmezhető mennyiségű keresés arra a kulcsszóra amit találtál.

Ez azért fontos, mert ha ilyen 10-20-30 havi keresési mennyiség van egy kulcsszóra, akkor nem fogja megérni az az energia befektetés, hogy arra elkészíts egy tartalmat, mert havonta maximum egy pár látogatót fog hozni.

Magyarul az adott téma nem érdekli az embereket, vagy nem eléggé érdekli az embereket.

Ha ez is megvan és validáltad azt hogy oké, erre van értelmezhető mennyiségű keresés, akkor nagyon egyszerű le kell gyártani a tartalmat.

Ez ugye a legidőigényesebb része, viszont ha megfelelő a kutatás és ismered a kulcsszavakat, megtaláltad a szükséges szinonimákat, akkor utána ha értesz a témához egyszerűen meg kell írni, vagy valakivel meg kell íratni azt az adott tartalmat.

Ott nagyon sok mindenre kell figyelni, főleg technikai dolgokra, ami a SEO-t igazából tönkreteheti vagy előrevihet a keresőkben, de ez majd egy külön adás témája lesz.

És hogyha készen vagy a tartalommal és publikáltad, nagyon fontos nagyon kevesen csinálják, de nagyon fontos.

Követni kell a teljesítményt.

Folyamatosan, nem kell túl gyakran, mert ugye SEO az egy lassan beérő folyamat, de mondjuk publikálás után negyedévente érdemes ránézni az adott cikkre és megnézni, hogy oké hogy állunk, hol vagyunk a keresőben, valamelyik konkurensünk publikált-e azóta hasonló tartalmat.

Hogy milyen arányát hozzuk be a forgalomnak, hogy milyen az átkattintási arány a mi cikkünkre.

És ha valahol hibádzik a folyamat, akkor ki lehet javítani azt a részt, hogyha megfelelően követed a teljesítményt.

És igazából ez az utolsó pont hogy folyamatosan fejleszd azt a tartalmat, folyamatosan aktualizáld. Egy: az olvasók szempontjából is nagyon fontos, mert ha egy 1-2-3-4 éves cikket olvas valaki, akkor lehet hogy bizonyos dolgok már nem aktuálisak benne és egyszerűen nem lesz releváns neki, kilép és elmegy a frissebb tartalomra, és kettő: a Google szempontjából is fontos, mert figyeli a keresőmotor azt is hogy milyen gyakran frissíted a tartalmakat és az is egy ranking szempont, hogy naprakészen tart a kontentjeidet.

Úgyhogy nagyon leegyszerűsítve ez a recept ahhoz, hogy a Google első oldalára kerülj 2022-ben.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast Shorts.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast Shorts-szal fogunk jelentkezni és érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban! Találkozunk a következő adásban.

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, én Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több online vállalkozást is elindítottam az ügynökség mellett, főleg webshopokat. Az így szerzett tapasztalataimat szeretném megosztani Veled a BOOM blogon (főleg inbound marketing és sales témakörben).

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük