BOOMCast SHORTS – CDP: az online marketing jövője?

BOOMCast Shorts - CDP: az online marketing jövője?

Ebben az adásban arról beszélek, hogy miért lesz elképesztően fontos a CDP (Customer Data Platform) az online marketing világában.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

CDP: az online marketing jövője? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Nem tudom Te már hallottál-e a CDP-ről, de ha jól sejtem még nem. A CDP az a Customer Data Platformnak a rövidítése, ami egy elképesztően fontos szoftver lesz szerintem az online marketing jövője során, az elkövetkezendő pár évben.

Ennek az oka, hogy ugye nagyon sok szigorítás van mostanában, az elmúlt 1-2 évben nagyon sok adatvédelmi törvény, adatvédelmi törekvés van, ami miatt fokozatosan le kell mondanunk a third party adatokról és át kell állnunk a first party adatok gyűjtésére.

Ez azt jelenti, hogy a különböző szigorítások miatt, mint például az iOS 14.5-ös szigorítás, amit ugye az Apple hozott, vagy a GDPR törvények, vagy ami hamarosan beköszön a cookie változás, ezek mind afelé terelik a marketinget, hogy ez a third party data, amiket harmadik személytől nyerünk ki, mondjuk a Facebook adja át nekünk, ezekről le kell mondanunk, mert egyszerűen törvény által leszünk ellehetetlenítve a használatuktól és át kell állnunk a first party data-ra, tehát az olyan adatokra, amit mi gyűjtünk személyesen, ami nem egy külső féltől származik, hanem mi gyűjtjük be közvetlenül a felhasználóinktól.

És a CDP ennek az értelmezésében segít igazából. Tehát ez nem egy szoftver arra, hogy így gyűjtsünk adatokat, vagy nem elsődlegesen ez a célja, hanem, hogy a begyűjtött adatokat tudjuk értelmezni és azokra tudjunk alapozni és következtetéseket levonni. Magyarul talán ügyfél adatplatformnak lehet egyébként fordítani és a lényege, tehát a legeslegfontosabb funkciója hogy összegzi a first party adatokat és ezekből következtetéseket szűr majd le. És akkor mondok egy pár példát, hogy lásd, hogy milyen adatokról van itt szó.

Ilyenek lehetnek például a viselkedési adatok. Például weboldalon oldallátogatók, oldalon töltött idő, visszapattanási arány, minden, amit mondjuk a Google Analitycs most tud és megmutat a számukra. Vagy ugyanilyen az appokban, ugye a saját alkalmazásokban történő viselkedés, hogy ott mit csinálnak, mennyi időt töltenek stb. Tehát vannak a viselkedési adatok.

Aztán vannak a tranzakcionális adatok, például vásárlások, termék visszaküldések, panaszindítások egy webshopnál, kosárelhagyók, tehát ezek mind olyan adatok, amik a vásárlás során, azt megelőzően, vagy a vásárlás után jönnek be. És ezekből is tudunk tanulni, ezekből is tudunk következtetéseket levonni. Például az egy tök fontos adat nekem is, mint
webshop tulajdonos, hogy bizonyos terméket hányan küldenek vissza, mert ha sok a visszaküldés és megnézzük az okát és ugyanaz az ok akkor vagy ki kell javítanunk, mert mondjuk nem tudják használni ezt a terméket és kell mellé csatolnunk egy használati utasítást egy profibbat, komolyabbat, vagy szar a termék, akkor pedig el kell kaszálnom és nem kell többet foglalkoznom vele. Tehát ezek is olyan fontos adatok, amikből tanulni kell és amikre következtetéseket lehet alapozni. Ezek voltak tehát a tranzakcionális adatok.

És vannak még a demográfiai adatok, ami nagyon egyszerű: lakhely, név, születési dátum, ezek az alapok. És ez a három fő típus, ezek mellett vannak más adattípusok is, de ez a három fő, amit be tudunk gyűjteni különböző szoftverekből, email szoftverünkből, CRM szoftverünkből, weboldal látogatóknál ugye Analitycs-ből, Facebook Pixel-ből, tehát a különböző, továbbra is használható szoftverek segítségével begyűjtjük ezeket az adatokat, a CDP-nek pedig az a dolga, hogy egy felületen látjuk át azokat és egy felületen tudjuk értelmezni és következtetéseket tudunk levonni.

Tehát ha minden úgy megy tovább, ahogy most ugye kinéz a helyzet, akkor a következő pár évben egy nagyon- nagyon komoly szoftver és nagyon ismert szoftver lesz majd ez a CDP kategória. Szerintem annyira ismert lesz, mint manapság a CRM vagy az ISP, ugye a email marketing szoftverek.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük