BOOMCast SHORTS – ChatGPT – Game changer vagy csak egy túlhypeolt MI?

BOOMCast SHORTS - ChatGPT - Game-changer vagy csak egy túlhypeolt MI?

Mi az a ChatGPT és miért nagyon jó eszköz a szakemberek kezében? A mellett, hogy ihletet ad, könnyíti és gyorsítja a kreatív munkálatokat.

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

ChatGPT – Game changer vagy csak egy túlhypeolt MI? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban egy nagyon-nagyon érdekes témát hoztam nektek, méghozzá a ChatGPT-ről.

Nem tudom mennyire ismeritek, vagy mennyire találkoztatok már vele, hiszen körülbelül 2-3 hete jött ki, az adás felvételétől számítva. Valójában egy chatbotról van szó, ami mögött egy mesterséges intelligencia áll. Amiből az is adódik, hogy nem egy általános chatbotról beszélhetünk, mint a Messengeré, vagy a Viberé. Ezek ugyanis előre programozott válaszok alapján tudnak neked segíteni. Esetünkben azonban tényleg úgy beszél, úgy kommunikál írásban, mint egy ember.

Én az elmúlt egy-két hétben ezzel foglalkoztam, beleástam magam, videókat nézegettem róla, tesztelgettem magát a szoftvert, ami egyébként teljesen ingyenes. A chat.openai.com oldalon ki tudod próbálni te is.

Szóval mi is az a ChatGPT? És vajon tényleg egy game changer szoftverről van szó, vagy csak egy túlhypeolt mesterséges intelligencia próbálkozás? Amit én eddig tudok, láttam, tapasztaltam, az alapján azt mondom, hogy ez egy elképesztően jó kísérlet. Fényévekkel előrébb jár, mint bármelyik publikus mesterséges intelligencia, mivel hihetetlenül ír. Persze, mindezt egyelőre angolul, tehát kommunikálni is így lehet vele. Azonban olyan gördülékenyen ír, olyan válaszokat ad, úgy fogalmaz, hogy egyszerűen hihetetlen.

Kipróbáltam, hogy ha egyvalamit többféleképpen kérdezek meg, vajon ugyanazt a választ adja-e. Sőt, azt is leteszteltem, hogy különböző eszközökről tettem fel ugyanazt a kérdést, teljesen ugyanúgy fogalmazva. Más választ adott minden esetben. Persze, a lényegük ugyanaz volt, csak máshogy voltak megfogalmazva. Ebből is látszik mennyire okos, és hogy mire képes.

Mivel jelenleg még nincs internetelérése, így sajnos aktualitásokat még nem lehet tőle kérdezni, azonban nem kételkedem abban, hogy ennek is hamar eljön az ideje (egy évvel ezelőtt töltötték fel adatokkal, abból táplálkozik).

Na de nézzük, hogy hogyan érdemes használni! Először is, arra mindenképpen figyelj oda, hogy nagyon okosan és átgondoltan kell feltenni kérdést, bevinni a parancsot, mert akkor fogsz igazán jó választ kapni. Másodszor, rátérve az érdekesebb témákra, én már az aktív munkában is használom. Például hirdetések legyártásánál, ahol szintén azt tapasztalom, hogy nagyon hatékony. Ezt úgy kell egészen pontosan elképzelni, hogy ha beviszem egy copy egy verzióját, meg tudom azt tenni, hogy vele írassam meg annak a vicces, a logikára vagy az érzelmekre ható változatát. De távolabb is elmegyek: arra is meg tudom kérni, hogy eleve ő dobjon fel hirdetési verziókat egy megadott témában.

Természetesen azért ellenőrizni kell. Én azt tapasztalom, hogy egyelőre nem tud kiváltani egyetlen egy szerepkört sem. Sokszor lehet azt hallani, hogy a copywriting-ot meg fogja ölni, eltűnnek majd a szövegírók, eltűnnek a hirdetéskészítők. Nem. Még ott nem tartunk. Inkább egy rendkívüli eszköz ezeknek a szakembereknek a kezében. És ez a kulcsszó: mindenképpen szakértőnek kell lenni ahhoz, hogy tudd használni, mert validálni kell az általa megadott adatokat, infókat.

Ez a nagy veszélye egyébként általánosságban az AI-nak. Annyira emberien ír, annyira jól kommunikál, hogy simán bele lehet esni abba a hibába, hogy nem kérdőjelezzük meg a válaszokat. Pedig könnyen bele lehet futni olyan problémába, hogy fals adatokat, infókat állítunk általa.

Nagyon jó eszköz arra is, ha nincs ihlet. Ez az adás is így született meg. Agyaltam miről kellene írni, és beugrott, hogy megkérdezem az AI-t. Akkor kidobott nekem 5 cím ötletet az online marketing témakörében. Majd tovább gondoltam: annyit kértem tőle „A harmadik ötlethez adj nekem egy pár infót, egy pár támpontot, fejtsd ki, hogy miről lehet ott beszélni.” Szó szerint felvázolt egy adásmenetet, ami alapján az egész témát fel tudom építeni. Elképesztő, és ez is azt mutatja, hogy jó kezekben mennyire meg tudja könnyíteni, illetve gyorsítani a kreatív munkálatokat.

Azt azért meg kell jegyezni, hogy a végeredmény nem biztos, hogy jó. Magyarul attól, hogy egy AI írja a hirdetésverziót, nem biztos, hogy az lesz a nyerő, a legjobban futó. De azt mindenképpen el kell ismerni, hogy ha csak egy-két ötletünk van, akkor abból nagy ügyesen csinál még 5 vagy 10 verziót. Amiket pedig le tudunk tesztelni, majd optimalizálni.

Most nem akarok nagyon belemenni a témába, mert fogunk még erről beszélni elég sokat, csak úgy megsúgom. Úgyhogy érdemes feliratkozni, akár Spotify-on, Apple Podcast-en, YouTube-on.

És nem szabad elfelejteni azt sem, hogy ez a szoftver még nincs egy hónapos sem. Szinte folyamatosan ki van maxolva a kapacitása, tehát kb. mázli kell, hogy ki tudd próbálni. Az viszont már most látszik, hogy tanul a feltett kérdések alapján.

Abban is biztos vagyok, hogy sokat hallunk még róla, mert API adatkapcsolat is van hozzá. Ez lényegében annyit jelent, hogy bárki fejleszthet alkalmazást, ha a szoftvere mögé beteszi ezt a ChatGPT.

Ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra! Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod!

Gyere és csatlakozz hozzánk a boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül!

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük