BOOMCast SHORTS – A hirdetési költségek egyre csak drágulnak…így érvényesülhetsz

BOOMCast Shorts - A hirdetési költségek egyre csak drágulnak…így érvényesülhetsz

A hirdetési költségek egyre csak drágulnak (és drágulni is fognak)… de vajon mit tehetsz egy ilyen piaci környezetben azért, hogy ezt kompenzáld? Ebben az adásban pontosan ehhez adok Neked egy pár tippet!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

A hirdetési költségek egyre csak drágulnak…így érvényesülhetsz – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban arról fogunk beszélni, hogy hogyan tudsz továbbra is profitábilisan hirdetni ebben a piaci környezetben.

Azt már biztosan te is tapasztalod, hogy a hirdetési költségek folyamatosan drágulnak. És van egy rossz hírem, folyamatosan drágulni is fognak.

Ugye minden PPC platform licitrendszer alapján működik, tehát van egy tömeg, akinek a figyelméért versenyzünk. Ugye ők a mondjuk Facebook-on, Instán jelen lévő emberek vagy azok aki Google-ben rákeresnek egy bizonyos kulcsszóra és a cégek az ő figyelmükért versenyeznek. Ezt a figyelmet általában az szerzi meg, aki a legtöbbet fizeti.

Bár nem csak ez számít egyébként ilyenkor.

Azt is figyelembe veszik, hogy milyen a hirdetésed, hogy milyen minőségű, meg hogy mit hirdetsz. És ezekből áll össze egy ilyen, úgymond pontozzák a hirdetéseket és a hirdetési fiókokat. Ez a legtöbb platformnál így van. És ha te jó minőségű hirdetéseket futtatsz rendszeresen, folyamatosan, akkor számodra olcsóbb lesz ezer ember elérése, mint idézőjelben „jó ügyfél”.

Mert ugye mondjuk a Facebooknak is az a célja, hogy megmaradjanak a felhasználók a felületen. És ha egy csomó gagyi hirdetést elkezd nekik orrba-szájba tolni, azért mert azok a cégek többet fizetnek, akkor idővel az emberek el fognak menni és hosszú távon a Facebooknak ez nem fogja megérni.

Tehát nem csak azt veszik figyelembe, hogy mennyit kínálsz, mennyit tud fizetni ugye egy ügyfél megszerzéséért, hanem azt is, hogy milyen minőségű a munkád és ezért nagyon fontos, hogy jó hirdetéseket készíts. Hogy ismerd a technikai hátteret és jó legyen úgymond az átfogó stratégiád. Szóval ennyit tudsz tenni azért, hogy olcsóbbak legyenek a hirdetéseid és ez az oka annak, hogy folyamatosan emelkednek a költségek is.

Na most egy ilyen környezetben nem az a megoldás, hogy olyan konverziós költséget tűzöl ki a kampányaidnál, amit mondjuk 1-2-3 évvel ezelőtt értél el. Azért mert egyszerűen nem tudsz oda visszajutni, mert a két évvel ezelőttihez képest, több mint megduplázódott az ezer ember elérésének költsége Facebookon.

Tehát egyszerűen esélyed sincs ugyanazokat a számokat hozni, max akkor ha valami nagyon nagy fejlesztést eszközölsz a weboldalon, a webshopodban, bárhol.

És igazából itt már el is árultam a megoldást, hogy nem a hirdetéseken kell faragni és nem arra kell túl sok energiát költeni, hogy ha már van egy jó alapod és normálisak a hirdetéseid, hanem inkább a konverzió optimalizálásra feküdj rá.

Próbálj meg arra hatni, arra nagyobb ráhatásod van, hogy mi történik a hirdetések után. Ha bejön valaki a weboldaladra az milyen gyorsan tölt be, hogy milyen élmény fogadja, milyen a design, milyen a vásárlói folyamat. És ez igaz webshopokra és igaz szolgáltatásokra is.

Arra sokkal nagyobb ráhatásunk van, hogy mi fogadja ezeket a látogatókat és ott tudunk konverziót növelni, mert ha száz emberből egy vásárol, aztán fejlesztesz valamit, száz emberből kettő fog vásárolni, azzal lényegében lefelezted a konverziós költségedet, mert ugyanannyi elért emberből, kétszer annyi vásárlód lett. Úgyhogy ez lett volna az első tippem ahhoz, hogy hogyan éli túl egy ilyen környezetben.

A második, hogy próbáld meg bővíteni a termékek vagy a szolgáltatások palettáját.

Ez azért fontos, mert ha elérsz egy plafont vagy már nem tudsz profitábilisan működni bármi miatt, akkor lehet, hogy azzal meg tudod oldani hogy ha behozol egy új közönséget. Új közönséget pedig úgy tudsz behozni általában, ha bővíted a kínálatot.

Nálunk például ez úgy nézett ki, hogy kezdetben social média hirdetéseket kezeltünk ügyfeleknek, de ez csak azoknak releváns akik legalább mondjuk olyan havi 200 ezer forintot tudnak szánni marketingre és onnantól felfelé. Viszont a piac nagy része, számosságba a nagy tömeg, aki nem tud vagy nem akar még ennyit rászánni és szívesen csinálja magának.

Ezért bevezettük az oktatási vonalat, ez a BOOM Marketing University, ugye a BMU, ahol azt a tudást és tapasztalatot amit összegyűjtöttünk az évek során sablonizáltam, csináltam belőle egy oktatóanyagot, ez a Facebook Sprint és a Mesterkurzus és ezt adjuk el igazából azoknak, akik nem akarják még kiszervezni a hirdetéseiket, de szeretnének beletanulni és szeretnének profitábilisan hirdetni.

És ezzel egy sokkal nagyobb tömeghez eljutottunk és máris ki tudjuk szolgálni a piac egészét, azt aki kiszervezné és nem akar vele foglalkozni és azt is aki megtanulná, csak nincs egy hely ahonnan tudna tanulni.

Végül pedig azt tudom még javasolni, hogy ne csak hirdetésekben gondolkozz. Folyamatosan drágulnak, folyamatosan drágulni fognak, amíg megtérül addig használnod kell, de már kezdj el új csatornák után nézni. Akár másik fizetett hirdetési csatorna után, akár úgy döntesz, hogy bebiztosítod magad és mondjuk kiépíted az email marketinget, mert ott van egy saját listád, aki nálad van, a te kezedben van és nem vagyok kitéve annak, hogy a Facebook vagy a Google éppen mennyit kér azért, hogy elérd az embereket.

Szóval érdemes ilyen „biztonsági csatornákat” is kiépíteni. Én az email marketinget nagyon szeretem, mert nagyon-nagyon magas rajta a megtérülés. Egyszer kell kiépíteni, megy és utána igazából termeli a pénzt.

És egy másik ilyen csatorna a SEO, ugye a keresőoptimalizálás. A Google organikus forgalma, ami azért jó, mert ahhoz, hogy ott előre kerülj tartalmat kell gyártanod, hasznos, érdekes tartalmat. Ez fogja hozni neked idővel az organikus forgalmat, ami valószínű nem fog eltűnni és szerintem nincs akkora kockázata, mint mondjuk a fizetett hirdetéseknek, mert a Google is csak akkor működik, ha ki tudja szolgálni a keresőket. És ahhoz, hogy kiszolgálja őket, a megfelelő tartalmakat kell ugye mutatnia és ha nálad vannak ezek a megfelelő tartalmak, akkor oda be vagy biztosítva.

Tehát nagyon jó másik láb tud lenni a fizetett hirdetések mellett, ha a SEO-ból is tudsz forgalmat szerezni. Illetve az elkészült cikkeket be tudod hirdetni is akár a fizetős csatornáidon, és azzal is egy még nagyobb tömeget el tudsz érni, akik nem közvetlenül vásárolni akarnak, nem ott járnak a vásárlói útvonalon, hogy kinyissák a pénztárcájukat, de mondjuk edukációs tartalmakkal szépen előrébb tudod őket lökdösni ezen az útvonalon.

Úgyhogy lényegében ezekkel kompenzálhatod azt, hogy a hirdetési költségek folyamatosan drágulnak.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük