BOOMCast SHORTS – Egyéni konverziók, események, egyedi események… így használd ezeket!

BOOMCast Shorts - Egyéni konverziók, események, egyedi események… így használd ezeket!

Ebben az epizódban azt mutatom be, hogy hogyan használjuk Facebook hirdetéseknél a különböző mérési lehetőségeket. Sokan nincsenek tisztában ezekkel, de pontosan ezek az apróságok különböztetnek meg egy profi marketingest az átlagostól.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett oktatóanyagot itt találod: https://boommarketing.hu/facebook-sprint-oktatoanyag/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Egyéni konverziók, események, egyedi események… így használd ezeket! – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Hello, a mai adásban azt mutatom meg, hogy hogyan használjuk Facebook hirdetéseknél a különböző mérési lehetőségeket. Sokan nincsenek tisztában ezekkel az apróságokkal, de pontosan ezek azok, amik megkülönböztetnek egy profi marketingest egy átlagostól.

Most az egyéni konverziókról, az eseményekről és az egyedi eseményekről fogunk beszélni. Először is fontos tisztázni, hogy mindegyik valamilyen konverziót mér a Facebook Hirdetéskezelőjén belül. Kezdjük is az elsővel, az egyéni konverzióval. Ezt nagyon könnyű létrehozni, egyszerűen csak az URL szerkezetéből kell dolgoznod. Ez azt jelenti, hogy ha mondjuk beleteszed azt, hogy Facebook hirdetés köszönő oldal, akkor, ha az URL szerkezetben betöltődik ez a kifejezés, tehát betöltődik az aloldal, akkor az máris egy konverziót jelent.

Fontos, hogy erre lehet optimalizálni kampányokat, tehát ha konverziós kampányt készítesz Facebook hirdetéseknél, akkor beállíthatod a cél konverziót erre az egyéni konverzióra, ezért nagyon jól működik csalianyagok hirdetéséhez, vagy hírlevél feliratkozók gyűjtéséhez, vagy akár ajánlatkérő követéséhez. Ez lett volna tehát az egyéni konverzió, amit szerintem a legegyszerűbb és a legkönnyebb használni.

Aztán ott vannak az alapesemények. Ezek a Facebook által generált alapesemények, például ilyen a vásárlás, a kosárba helyezés, termék megtekintés, oldal megtekintés, ezek a leggyakrabban használtak. Webshopoknál egyszerűen kötelező használni, de a beállításához már komolyabb technikai tudás szükséges, amit amúgy a Sprint kurzusban be is mutatok. Az fontos, hogy itt csak eseményre lehet optimalizálni, tehát, hogyha indítasz egy konverziós kampányt és beállítod, hogy milyen cél konverzióra optimalizálj, akkor megadhatod, mondjuk azt, hogy vásárlókra optimalizáljon a hirdetés, viszont azon belül már nem enged bontani.

Tehát beállíthatod azt, hogy vásárlókra optimalizálsz, de azt már nem tudod megadni, hogy mondjuk a x terméket vásárlókra akarsz optimalizálni. Úgyhogy ezek lettek volna az alapesemények, az oldal megtekintést mindenhol érdemes használni, a többi alapeseményt vásárlás, kosárba helyezés stb. pedig webshopoknál kötelező használni, egyszerűen muszáj.

Végül pedig ott vannak az egyedi események. Ezek ugyanúgy működnek, mint az alapesemények, viszont a weboldalon kell létrehozni és sok esetben kódolás is szükséges hozzá. Tehát az úgy néz ki, hogy vannak a Facebook alapeseményei, például vásárlás, ami úgy működik, hogy a weboldalon a webshopodban elvégzed a szükséges beállításokat és utána, ha valaki elvégez egy vásárlást, akkor a Facebooknak a weboldalad továbbít egy purchase-t, tehát egy vásárlás eseményt, ahol meg van adva, hogy milyen paramétereket továbbít a weboldal a Facebook felé, így működnek az események.

Az egyedi események ugyanígy működnek, csak ugye egyedileg Te hozod létre és Te állítod be azt is, hogy milyen paramétereket továbbít ilyenkor a Facebook felé a weboldalad és ehhez már általában kódolás, de ha nem is kódolás, valamilyen komplexebb plugin-ra lesz szükséged. Úgyhogy ezeket is érdemes lehet használni, de gyakran meg tudod oldani egyéni konverziókkal is azt, amit ilyen egyedi eseményekkel oldanál meg. Úgyhogy ez a három fő kategória van igazából a konverziók követésére és érdemes ezekkel tisztában lenni és a saját helyzetednek megfelelően használni azokat.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORT-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]