BOOMCast SHORTS – Email marketing 2022-ben – érdemes még egyáltalán foglalkoznod vele?

BOOMCast Shorts - Email marketing 2022-ben - érdemes még egyáltalán foglalkoznod vele?

Az email marketing szinte már mostohagyerek a marketing csatornák között. Mindenki a trendi és szexi felületeket keresi, a jó öreg email marketing pedig túl uncsi ahhoz, hogy foglalkozzunk vele. Ebben az adásban elmondom, hogy ez miért hatalmas hiba.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett oktatóanyagot itt találod: https://boommarketing.hu/email-marketing-automatizalas-mesterfokon/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Email marketing 2022-ben – érdemes még egyáltalán foglalkoznod vele? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Érdemes-e vajon még 2022-ben is az email marketinggel foglalkozni? Ez a kérdés szinte minden évben felmerül, mert az email marketing szinte már egy ilyen mostohagyerek a marketingcsatornák között, úgyhogy a mai adásban ezt fogom megválaszolni.

Nagyon fontos, hogy marketingesként és vállalkozóként az alapján kell döntenünk egy csatorna használatáról, hogy az mennyi profitot hoz nekünk a konyhára. Ennyi. Nincs más szempont. Ez lehet a legfőbb szempont, minden más csak kiegészítő a döntés során. Sokan viszont abba a hibába esnek, hogy az alapján döntenek egy új platform mellett, hogy az mennyire trendi és ezeket keresgetik és próbálgatják, amivel amúgy nincsen semmi probléma akkor, hogyha van egy stabil alap, ami fut a háttérben.

Ha minden más könnyebben használható vagy hosszabb távon használható csatorna közel ki van maxolva, vagy ugye folyamatban van legalábbis a kiépítése és mellette van még erőforrás, akár költségkeret, akár a te saját időt arra, hogy ezeket teszteld. Ha ez nincs meg, akkor viszont nagyon nagy hülyeség egy új trendi felület felé menni, mert sokkal jobban, sokkal hatékonyabban töltenéd az idődet, vagy a pénzedet, ha egy már meglévő, működő, hosszú távon is profitábilis csatorna beüzemelésére fordítanád azt.

Az 2022-ben is igaz és az elmúlt sok-sok évre is igaz volt, hogy az email marketingen van a lehető legnagyobb megtérülés. Ugye itt nem skálázódnak annyira költségeid, mint egy fizetett hirdetésnél. Ott, ha mondjuk egy Facebook hirdetésnél tízszer annyi embert akarsz elérni, kb. tízszer annyit kell költened. Nagyon egyszerű, email marketingnél, ha megtízszerezed a listádat, talán duplázódik, triplázódik az, amit fizetsz az email marketing szoftverért, de ugye ott a kontaktszám alapján fizetsz és nem egyenes arányosan nő ez a díj. Ráadásul nekik annyi emailt küldesz, ahányat csak akarsz, nem kell fizetned azért, hogy újra és újra elérd őket.

Nekünk a BOOM Marketingnél például a tavalyi évben kb. 22 milliónyi extra bevételt hoztak az emailek, csak az, hogy voltak automatizmusok és hírlevelek, ami egy olyan 20 százaléka az éves bevételünknek. De ugyanígy igaz ez a webáruházaimra is, ahol több milliónyi extra bevételt termeltek az emailek, ráadásul itt szinte csak az automatizmusok hozták az egészet, így még csak dolgom sem volt vele. Egyszer kiépítettem, futnak az automatizmusok, jönnek fizetett hirdetések által a vevők és hosszabb távon ugye upsell, cross-sell folyamatok, újravásárlási folyamatok hozzák be az extra bevételt, ami amúgy nem biztos, hogy becsorogna, ha ezek nem futnának.

Ezeket az automatizmusokat amúgy megtanítom az Email Marketing Automatizálás Mesterfokon kurzusban, ennek a linkjét is beteszem majd az adás alá, ahol az összes webshopra kifejlesztett és a saját webshopjaimnál is alkalmazott automatizmust átadom, bemutatom, technikai megépítést bemutatom, az emaileket is odaadom, magát az emailek tartalmát, ami tök jó egy kiindulási alapnak és ez tényleg ilyen egyszer dolgozós, megcsinálod, fut, kész, le van tudva.

Szóval szerintem nagyon is működik az email marketing, a saját businesseknél is ezt tapasztalom, B2B-ben, B2C-ben, webshopnál, direkt értékesítésnél és egyébként az ügyfeleknél is ugyanezt tapasztaljuk. Több tucat iparágban használjuk, szerintem olyan 40-50 ügyfélnél használjuk jelenleg az emailt, mint csatornát folyamatos jelleggel és tényleg stabil alap, amivel érdemes foglalkozni. Általában egyszer kell kiépíteni a folyamatokat, egyszer kell mondjuk egy hírlevél sablont is megcsinálni és utána a tartalomgyártás által előállított tartalmakat tudod kiküldeni, tudsz benne akár promózni, valahogy értéket adni és ugye salesezni egy időben.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]