BOOMCast SHORTS – Érdemes feltüntetni ÁRAKAT a hirdetéseidben?

BOOMCast SHORTS - Érdemes feltüntetni ÁRAKAT a hirdetéseidben?

Gyakran felmerülő kérdés, hogy vajon érdemes-e árakat feltüntetni a fizetett hirdetéseidben, vagy elég ha ez csak a webshopban/sales oldalon derül majd ki? Mindkét iránynak vannak előnyei és hátrányai, de ebben az adásban elmondom, hogy mi mikor melyiket használjuk.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Érdemes feltüntetni ÁRAKAT a hirdetéseidben? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

Vajon érdemes-e feltüntetni az árakat a hirdetéseidben? Ez egy viszonylag gyakori kérdés, ami szerintem sok mindenkiben felmerült már az évek során, és nem is olyan egyszerű, hogy egy sima igennel vagy nemmel meg lehetne válaszolni. Úgyhogy elmondom az én véleményemet.

Kifejezetten a hirdetések kapcsán (tehát nem az egyéb marketingtevékenységek, mint a landing oldal, honlap stb.), mondjuk egy Google Platform vagy Google Ads esetén, egyszerűen azok elé tesszük oda a hirdetésünket, akik rákeresnek egy bizonyos kulcsszóra. Ők nagyon gyakran valami konkrétumot keresnek. Ebben az esetben „bottom of funnel” (BOFU) hirdetésről beszélünk, amikor jó lehet az, hogy feltüntetjük az árakat.

Azt viszont azért nem tudnám biztosan kijelenteni, hogy igenis fel kell tüntetni az árakat. Főleg shopping hirdetéseknél van tapasztalatunk abban, ahol mindenképp ott vannak az árak a termékeknél, hogy nagyon pici felületet kapunk. Egy kis kockát, amit minden másik konkurens is megkap, aki ellen hirdetünk. Itt általában csak egy headline, egy kép, meg egy ár látszik és ennyi.

Ez alatt azt értem, ha mondjuk rákeres valaki egy egyszerűbb kifejezésre (szekrény, ágy stb.), akkor feljön egy csomó shopping hirdetés. Viszont azon a pici felületen nagyon nehéz meggyőzni az embereket, hogy a mi szőnyegünk miért kerül 150 ezer forintba, és a másik, ami ott van mellette, és akár még hasonlóan is néz ki, miért kerül csak 30 ezerbe? Egy ilyen helyzetben, amikor prémium, luxus termékeket árulsz és a piac fölé árazol, akkor nem biztos, hogy megéri feltüntetni az árakat a hirdetésben, azért, mert elijesztheti az embereket.

Az is egy hasonló helyzet, ha neked az a célod, vagy van büdzséd, van kapacitásod arra, hogy feldolgozd a bejövő érdeklődőket, vásárlókat, megkereséseket. Érdemes lehet kihagyni az árat a hirdetésből és beáldozni azt a minőséget, azt az előszűrést a nagyobb mennyiség érdekében.

Ellenkező példánál nézzük a mi szolgáltatásunkat: Facebook hirdetéskezelés 94.900 forinttól. Ez már képes megszűrni az embereket. Aki 30, 40, 50, 60, 70 ezer forintért keres ilyen szolgáltatást, ő nem fogja lekattintani, mert egyből úgy gondolja, hogy túl drága. Nekünk ez jó, mert nem akarjuk a sales kapacitást arra használni, hogy olyanokkal beszélgessünk (félórát, órát akár), akik végül nem fognak vásárolni. Vagy azért, mert egyszerűen nem fér bele nekik, vagy még nem döntötték el megengedhetik-e maguknak, vagy azt, érdemes-e befektetniük. Látjuk, hogy ilyen esetben jó, hogyha feltüntetjük az árakat.

Természetesen ha az lenne a célunk, hogy minél több leadet hozzunk be, akkor pont ennek az ellenkezőjét tennénk. Kattintsanak át, ahol már lehet, hogy a sales átolvasásával meg tudjuk győzni az ár-érték aránnyal a kevesebb költségvetéssel gondolkodó ügyfelet is. Lényegében ez a Google működése, ami az összes közül a nehezebb kérdés.

Nézzünk meg egy Facebookot, Instát, Pinterestet. Ezek olyan proaktív hirdetési felületeket, ahova mi tesszük az emberek elé a hirdetésünket, és nem ők keresnek rá valamire. Itt szerintem megint csak az a kérdés, hogy mekkora büdzsével rendelkezel, és hogy mi a célod? Hogyha egy webshopról beszélünk, ahol termékeket értékesítesz, akkor érdemes lehet feltüntetni az árat előszűrés céljából. Ha a piac fölé árazol, nem lesz annyi felesleges kattintó, akik elvinnék a büdzséd nagy részét. Így tudod, hogy nagyrészt azokat fogod megtartani, akik legalább már elgondolkoznak azon, hogy az adott terméket vagy szolgáltatást megengedheti magának.

Másik helyzet, ha a piac alá árazol. Ilyenkor az ár a vonzó szempont nálad amit mindenképp érdemes feltüntetni a hirdetéseidben. Ez lesz az egyik USP-d, az egyik fő „selling point”-od.

Összefoglalva tehát szerintem nem lehet fixen kijelenteni azt, hogy megéri, vagy nem éri meg feltüntetni az árakat a hirdetésben. Ez mindig egyéni döntés kell, hogy legyen. Remélem azért tudtam segíteni és ötletet adni. Hiszem, hogy el tudsz indulni már ezen a gondolatvonalon és el tudod dönteni, hogy nálad megéri-e vagy sem. Ha pedig mégsem akarsz meghozni egy ilyen döntést, akkor azt se felejtsd el, hogy online marketingben utazunk, ahol nagyon könnyen, nagyon gyorsan látjuk az adatokat. Simán próbálkozhatsz bármelyik felületen: indíts olyan kampányt ahol fel vannak tüntetve, meg egy olyan, amiben nincsenek benne az árak! 2-3-4 hetes távon, már láthatod melyik mit és hány vásárlót hoz, mekkora megtérülést generál.

Ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS. Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra! Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül!

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük