BOOMCast SHORTS – Érdemes “ingyen” odaadnod a tudásodat?

BOOMCast Shorts - Érdemes “ingyen” odaadnod a tudásodat?

Több tucat szolgáltató dobta már be a kérdést egy-egy konzultáción, hogy nem üt-e vissza, ha ingyen odaadják a tudásukat blogposztok vagy videók formájában. Ebben az adásban ezt a kérdést járjuk körbe.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Érdemes “ingyen” odaadnod a tudásodat? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai adásban arról fogunk beszélni, hogy érdemes-e vajon ingyen odaadod a tudásodat. Több tucat szolgáltatónak tartottam már egyéni konzultációt és nagyon sokan bedobták ezt a kérdést, hogy vajon nem üt-e vissza az, hogyha ingyen odaadják a tudásukat a blogposztok, hanganyagok, vagy videók formájában.

Ez egy jogos gondolat egyébként, ami bennem is felmerült mielőtt elindítottam az ügynökséget és azt kell mondjam, hogy szerencsére alaptalan ez a félelem. A tapasztalat azt mutatja, hogy nagyon is megéri megosztani a tudást, mert ezzel tudjuk kialakítani a bizalmat és ezzel tudunk kiemelkedni a tömegből. Minél nagyobb a verseny egy-egy iparágban, mondjuk a marketingben mostmár ugye elég nagy a verseny a mondjuk öt évvel ezelőttihez képest, annál fontosabb az, hogy megosszuk a tudást, mert ezzel tudjuk legalábbis szerintem kialakítani azt a kezdeti bizalmat, ami ahhoz szükséges, hogy kialakuljon egy hosszabb távú partneri kapcsolat.

Mi például öt éve szinte kizárólag a blogból élünk. Az hozza az ügyfelek kb. 90 százalékát és így lettünk egy pár év alatt nettó százmilliós ügynökség. És ez tényleg szinte csak a blognak köszönhető, mert vannak mondjuk időszakos
kampányaink, de azok az oktatóanyagokra és nem a szolgáltatásokra. Úgyhogy szerintem ez egy alaptalan félelem és több helyen, több iparágban is láttam már ezt és bizonyítottuk, hogy ez tényleg alaptalan. És minél nagyobb a verseny, annál fontosabb lesz az, hogy megoszd valamilyen formában a tudásodat.

Nem kell mindent odaadni, de egyébként valószínű abból sincs baj, én legalábbis ezt tapasztalom, mert olyan sokrétű ez a tudás, hogy hiába olvassa valaki, hiába mászik bele abba a területbe, valószínű az egy főállású munkakör és ezért nem is fogja tudni hatékonyan alkalmazni. Tehát a tudásmegosztás, persze vannak, akik alkalmazzák és tök hatékonyan működik, ugye ezért vannak a cikkeink és ezért van ez a podcast adás is, mert a visszajelzésekből is látom, hogy nagyon sok embernek segít, de úgyis el fognak érni egy szintet, amit már önmagukban nem tudnak menedzselni.

És ez tényleg mindennel így van, mert a marketing is, hogyha jól működik, akkor idővel túlnő a vállalkozón és már nem hatékony az, hogy ő menedzseli. Ilyenkor pedig kihez fog menni, hát ahhoz, aki első körben megosztotta vele a tudását, aki segített neki eljutni nulláról egyre, vagy egyről a kettőre. És az ő segítségét fogja kérni, nagyon valószínű legalábbis, hogy kettőről ötre, tízre, húszra segítsen neki eljutni, mert idővel nemcsak a budget, nemcsak a költségkeret a szűk keresztmetszet egy-egy szolgáltatásnál, hanem az idő is. És ez ugyanúgy igaz marketingre, mint jogi tanácsadókra, mint coachokra, mint lakberendezőkre. Tényleg egy csomó területre igaz, hogy oké, hogy egy tudást odaadsz, de
nagyon gyakran az idő a szűk keresztmetszet, hogy én ezt a tudást feldolgozzam és alkalmazzam arra a valamire, amit meg akarok oldani.

És ami tök durva és ezt is tapasztaltam időközben, hogy akár a teljes tudásodat is megoszthatod, mert úgyis darabolva lesz sok-sok cikkre, sok videóra, hanganyagra, különböző csatornákon, különböző platformokon lesz elérhető. A legtöbb ember akár azért is fizetne, hogy egy helyen legyen vezetve ez a tudás, vagy, hogy szolgáltatás esetén valaki más csinálja meg helyettük.

Tehát ha az összes tudásodat megosztod, akkor is valószínű meg fognak bízni és valószínű fizetnek majd akár egy oktatóanyagért, csak azért hogy A-ból B-be fogd a kezüket és elvezesd őket, mert ez is időt spórol, hogyha egy oktatóanyag mondjuk nálunk is pár tízezer forint, nem ér meg annyit valószínű egy vállalkozó vagy egy marketinges ideje, hogy 60 cikkből, 40 podcast adásból, 20 videóból megpróbálja összeszedni azt a tudást, nem is biztos, hogy minden ott van, vagy, hogy minden napra kész, de mondjuk 80-90 százalékosan valószínű összeszedheti, de valószínű, hogy nem éri meg neki, mert inkább azt a pár tízezer forintot kifizeti, csak, hogy A-ból B-be vezesd és fogd a kezét.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz,
de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]