BOOMCast SHORTS – Érdemes ma még egyáltalán blogot indítanod?

BOOMCast Shorts - Érdemes ma még egyáltalán blogot indítanod?

A blogolás már lejárt lemez… vagy mégsem? Nálunk még mindig a 4-5 éve megírt cikkek hozzák az új ügyfelek ~30%-át, így az eredményesség kétségtelen. A kérdés csak az, hogy vajon illik-e a Te online marketing stratégiádba a tartalommarketing. Ebben az adásban elmondom, hogy mi alapján dönts!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Érdemes ma még egyáltalán blogot indítanod? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban arról fogunk beszélni, hogy érdemes-e ma még egyáltalán blogot indítanod.

Nem is húzom az időt, megválaszolom a kérdést: a hazai piacon valószínűleg igen, bár ugye egyre nagyobb már a verseny. De én még mindig úgy látom, hogy érdemes blogot indítani, mert nem sokan gyártanak tartalmat. Pontosabban nem sokan gyártanak jó tartalmat, ezért simán, valószínűleg van
értelme.

Nemzetközi piacon picit nehezebb a kérdés.

Szerintem ott csak akkor érdemes bloggal kezdeni, ha egy ilyen „kék óceán” területen tudsz indulni. Ez a kék óceán, ez ugye a „blue ocean” kifejezésből ered és azt jelenti, hogy egy olyan terület, egy olyan piac, egy olyan iparág, ami még nem telített. Ahol nincsenek konkurensek, ahol, úgymond tiszta lappal indulsz.

Ha ilyen területet találsz, akkor mindenképpen érdemes blogolni, mert nagyon nagy forgalmat lehet vele szerezni. Ha viszont már telített a piac (és fontos, hogy a nemzetközi piacon), de ha már telített az a piac, az adott iparág, akkor én más csatorna után néznék első körben.

Például valamelyik social media platform, mondjuk Linkedin, ahol tök jó organikus elérést lehet elérni B2B piacon főleg, vagy akár egy Tik-Tok, ahol most nagyon jó organikus elérés van. Csak azt kell felmérni, hogy ott van-e a közönséged vagy sem. Ha igen, akkor én azzal kezdenék például.

És amikor már van közönséged, amikor van egy kialakult követő táborod, amikor vannak vevőid, akkor indítanék egy blogot. Úgy, mint egy hosszú távú stratégia része, mert arra tökéletes. Viszont több év, sok-sok év mire az beindul, főleg akkor, ha a nemzetközi piacon vagy és nagyobb a verseny az iparágadban. Úgyhogy hazai piacon szerintem érdemes blogot indítani, nemzetközi piacon pedig ezeket figyelembe véve.

Bármelyik piacról is beszéljünk, fontos az, hogy több éves időtávban gondolkozz.

Azt mondom minimum két év amiben gondolkoznod kell, tehát, hogy két éven belül nem fog megtérülni az a befektetés, amit egy blog indításába, tartalomgyártásra és magára a terjesztésre fordítasz. Utána viszont exponenciálisan tud növekedni ez a megtérülés.

Itt ugye nagyon fontos a türelem, a folyamatosság és az, hogy stratégikusan, okosan, adatalapú elvekre építve alakítod ki a tartalomnaptáradat. Tehát nem jó az, hogy ha csak úgy írsz egy-egy cikket valamiről, ha rendszeresen jönnek cikkeid, de nem olyan a téma ami az embereket érdekli, vagy amire keresnek, akkor tök mindegy, hogy mennyit blogolsz, tök mindegy hogy hány évet vársz, nem fog beindulni.

Tehát itt kiemelten fontos az, hogy legyen egy stratégiád, hogy legyen lekutatva profik által, profin lekutatva az, hogy miről kell írnod. Mert hatalmas alternatíva költsége lehet annak, hogy te csak úgy elkezdesz egy blogot építeni, gyártod a tartalmakat és fél év, egy év, két év mire kiderül, hogy basszus, rossz az irány, rosszak a tartalmak. Nem tudom, hogy miről írok, nem tudom, hogy jó dologról írok-e, és ez nem olyan, mint egy hirdetés, ahol egy-két hét után kiderül, hogy jó az irány vagy nem. Szóval ezért nagyon-nagyon fontos az, hogy legyen egy fő stratégiád.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépni a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük