BOOMCast SHORTS – Erre használd a dinamikus keresési hirdetéseket

BOOMCast Shorts - Erre használd a dinamikus keresési hirdetéseket

Mindenki ismeri a Google keresési hirdetéseket, a dinamikus keresési hirdetések viszont általában amolyan mostohagyerekként vannak kezelve a legtöbb Google hirdetési fiókban. Ez pedig egy nagy hiba! Mutatom mire érdemes használni a DSA kampányokat.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linket itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Erre használd a dinamikus keresési hirdetéseket – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Igaz, ez egy kicsit haladóbb téma lesz, de úgy gondoltam, hogy mindenképpen érdemes lenne
kitérni a dinamikus keresési hirdetésekre. Akár hirdettél már Google-ön, akár nem, biztosan ismered a keresési hirdetéseket. Ez a legegyszerűbb, a legklasszikusabb Google hirdetési módszer, amikor ugye valaki bepötyög valamit a Google keresőjébe, te pedig ráhirdetsz arra a találatra és valahol, valamelyik pozícióban feljön a te hirdetésed.

Ez a klasszikus az egyszerűbb keresési hirdetés és van egy másik, egy dinamikus keresési hirdetés, amit angolul DSA, ez a Dynamic Search Ads néven találsz meg. Ez abban változik, hogy itt is van egy keresési kifejezés, tehát ugyanúgy indul, hogy valaki bepötyög valamit a Google-be, viszont itt nem az van, hogy te konkrét kulcsszavakat adsz meg, hanem a Google-re bízod, hogy milyen kulcsszavakra jössz majd fel.

És mindezt úgy, hogy nem hirdetéseket készítesz, hanem URL-eket adsz meg a Google-nek. Tehát amikor összeállítasz egy dinamikus keresési kampányt, akkor megadhatod különböző szabályok alapján, hogy bizonyos URL szerkezetekből ő tudjon dolgozni. Például ugye, ha van blogod, akkor /blog kifejezést beleírhatod, hogy ha ez szerepel minden cikkednél, vagy ugye, ami nálad éppen releváns. És lehet mondjuk 40 cikked, de mindegyikben ott van, hogy /blog, /valami és akkor ezt a kifejezést megadva mind a 40 cikkből tud majd dolgozni a Google egyetlenegy kampányban.

És hogy ennek mégis mi értelme van? Szerintem nagyon jól lehet kutatási célra használni. Azt vettem észre, most már több ügyfélnél és saját magunknál is tapasztalom, hogy TOFU tartalmakat nagyon nehéz hirdetni Google-ben. Ugye a TOFU-ról egy pár adással korábban beszéltünk, TOFU, MOFU, BOFU érdemes ezt meghallgatatod, ha nem tudod, hogy mi az a TOFU.

Tehát ez a TOFU, Top of Funnel tartalmakat lehet hirdetni Google-ben nagyon specifikus kulcsszavakra, viszont az, hogy hogyan gondolkoznak erről az emberek, hogy hogyan írják be azt az adott kifejezés mondjuk a keresőbe, azt gyakran nehéz előre leszűrni. És erre egy tök jó eszköz a dinamikus keresési hirdetés, amikor azt mondom, hogy itt van 40 cikk a blogomon, csak mondtam egy számot, ez 10- től szerintem felfelé bárhogy tud működni, tehát itt van 40 cikk, amiből tudsz dolgozni.

És a Google dinamikusan, automatikusan összeállítja a hirdetés tartalmát, a headline-t, a leírást, a linket a különböző linkek alapján. Tehát a 40 cikkből kivesz mondjuk egyet, ami nálunk a Facebook hirdetésekről szól és akkor annak a headline-át írja be, amikor valaki az üti be, hogy mondjuk mennyibe kerülnek a Facebook hirdetések, akkor feljövünk erre a kulcsszóra, és arra a cikkre fogja terelni a Google.

Tehát ez egy nagyon jó kampánytípus, főleg kutatásra tökéletes, ha valakinek sok tartalma van, akkor szerintem egyértelmű, hogy ezzel kell kezdeni és utána ki lehet emelgetni külön kampányokba majd a legfontosabb cikkeket, legfontosabb kulcsszavakat, viszont amíg kutatási céllal teszteled úgymond ezeket a cikkeket, addig tökéletes ez a módszer.

Arra viszont vigyázz, hogy ha kipróbálod, hogy oké, elindítod, amúgy tök könnyű elindítani, mivel ugye dinamikus szinte az egész, viszont 1-2 naponta menj vissza és nézz rá, főleg az első pár hétben, mert neked kell egy kicsit irányítani az algoritmust, hogy mire akarsz feljönni és mire nem. Például mi feljöttünk az influencer marketing kifejezésre, amikor elkezdtem ezt tesztelgetni, viszont nem foglalkozunk influencer marketinggel, csak egy cikkünk van róla és hiába hozta tök jól a forgalmat, valami 30 forintos kattintásonkénti költségen és hozott át minden kattintót azalatt a két nap alatt, nem kell nekünk az a kulcsszó, mert nem hasznos, nem hatékony, nem tudjuk tovább mozgatni onnan az embereket, mert nincsen olyan termékünk vagy szolgáltatásunk, így én kizártam egy az egyben azt az URL-t és azt a keresési kifejezést is.

Tehát arra figyelni kell, hogy alakítani kell a beérkező adatok alapján a forgalmat, akár bizonyos cikket kizárni, mert azt mondod, hogy tök mindegy, hogy milyen olcsón hozza, neked az nem releváns annyira, hogy hirdesd, akár bizonyos keresési kifejezéseket kizárni.

Úgyhogy ez lett volna a dinamikus keresési hirdetés, remélem, hogy neked is adtam egy-két ötletet, hogy hogyan tudod ezt használni a saját vállalkozásodban.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra, mert hetente két új adással is jelentkezünk.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://www.boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]