BOOMCast SHORTS – Értékesítés és marketing – Így tudnak hatékonyan együttműködni

BOOMCast Shorts - Értékesítés és marketing – Így tudnak hatékonyan együttműködni

Ebben az adásban 3 konkrét lépést osztok meg veled, melyeket elvégezve tökéletes összhangba hozhatod a marketing és a sales csapataidat. Akár belsős segítséggel dolgozol, akár külsős csapatoknak szervezed ki ezeket a feladatköröket, ezekről tudnod kell!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett adásokat, cikkeket it találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Értékesítés és marketing – Így tudnak hatékonyan együttműködni– SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban arról fogok beszélni, hogy az értékesítés és a marketing hogyan tudnak a lehető leghatékonyabban együttműködni.

Több nagyvállalati ügyfelünk is van és mindig ugyanabba a helyzetbe csöppentünk bele, az értékesítők arra panaszkodnak, hogy a marketingesek rossz minőségű leadeket küldenek nekik, a marketingesek meg arra, hogy a nagy nehezen megszerzett és hónapok során felmelegített érdeklődőket rosszul kezeli le a sales csapat. Na de vajon, hol van itt az igazság? Az a helyzet, hogy igazság mindkettőben van. A legkönnyebben talán úgy tudom ezt bemutatni, hogy ha lépésről lépésre megmutatom, hogy mi hogyan szoktuk azt elérni, hogy az ügyfél sales csapata elfogadjon minket.

Ehhez a legelső lépés az, hogy megfelelő célokat kell kitűznünk. A több pénzt csinálni, az ma már nem elégséges cél. Ez egy teljesen megfoghatatlan dolog, amire ráadásul sok esetben sem a marketingnek, sem a sales csapatnak nincsen közvetlen rálátása. Úgyhogy, ha hatékonyan működő szervezetet akarunk létrehozni ,akkor muszáj lesz SMART célokat kitűznünk. Erről is beszéltünk már korábban, van egy podcast adás is erről és van egy cikkünk is, ezeket belinkeljük az adás alá.

A SMART célok mérhető és időhöz kötött célok, amiket könnyebben tudunk követni egy ilyen megfoghatatlan célnál. Egy rossz cél például az, hogy meg akarjuk négyszerezni az árbevételt, egy jó cél meg az, hogy növeljük 50 millióról 75 millióra az árbevételt a naptári év végéig. Szóval az első lépés, hogy megfelelő célokat kell kitűznünk, ami időhöz kötött és követhető.

Ha ez megvan akkor jön a következő lépés: definiálni kell a különböző szinteket. Erre azért van szükség, mert maga az együttműködés csakis akkor lesz hatékony, ha a marketing és a sales is pontosan ismeri a vásárlói útvonalak különböző szintjeit. Egy tök alap felvázolás, amiből ki tudsz indulni az, hogy vannak leadek, ugye ezek az egyszerű érdeklődők, vannak marketing qualified leadek, ezek a marketing által kvalifikált érdeklődők, tehát egy szinttel komolyabb érdeklődők, vannak sales qualified leadek, ezek az értékesítésre készen álló leadek, tehát a sales csapat által is kvalifikáltnak tekintett leadek és vannak a vásárlók, vagy az ügyfelek.

Ez a négy szint, amit akárhány szintre fel tudsz bontani és tudsz szegmentálni, de kiindulási pontnak tökéletes. Itt az a fontos, hogy ha megvannak ezek az alapfogalmak akkor meg kell határozni, hogy mit kell tudnunk a különböző szinteken egy-egy leadről. Tehát mit kell tudnunk valakiről, milyen infókkal kell rendelkeznünk valakiről ahhoz, hogy sales qualified leadként hivatkozhassunk rá és megkaphassa őket a sales csapat. Például tudnunk kell, hogy mekkora cégnél dolgoznak, hogy milyen pozícióban dolgoznak a cégnél és mondjuk kell hozzá egy telefonszám. Ez egy tök alapvető sales qualified lead, ha ezek az infók megvannak akkor mehet a sales csapathoz értékesítésre.

Itt viszont arra kell figyelni és ezt is tapasztalatból tudom, hogy a sales csapat általában minél hamarabb akarja megkapni a leadeket és rá akar ugrani ezekre az érdeklődőkre, hogy ugye végezhesse a dolgát, viszont meg kell találni azt az arany középutat, amikor már jó, ha a marketing elengedi azt a leadet és a sales csapat belép a képbe, mert ha ez túl korán történik akkor probléma lehet abból, hogy még nem áll készen az érdeklődő arra, hogy eladjanak neki, vagy, hogy segítsenek neki vásárolni, ahogy ugye inbound értékesítésnél szoktuk mondani, ha túl későn akkor pedig lehet, hogy elillan az a pillanat és már mondjuk túl van a beszerzésen. Úgyhogy ez lett volna a második lépés: a különböző szintek definíciója, itt persze rengeteg dolgod van, de nagyvonalakban így néz ki.

És a harmadik lépés az, hogy meg kell határoznod a handoff menetét, tehát az átadás menetét. Ez, ahogy mondtam az előbb nagyon fontos, hogy mikor van az átadás, hogy zavartalan legyen az átmenet főleg az érdeklődők szempontjából. És ez itt kommunikációs stílusban is nagyon fontos, hogy egyezzen a két csapat, mert ha a marketing csapat mondjuk viszonylag passzív és viselkedésalapú leadgondozó folyamatokkal dolgozik, a sales csapat meg egy pörgős, durr bele, 110 százalékon megyünk, naponta hívjuk az ügyfeleket, vagy az érdeklődőket akkor nagyon nagy lesz a kontraszt és nem fogja jól érezni magát, úgy érzi majd, hogy nincsen jó helyen az az érdeklődő, akit átvesz a sales csapat.

Úgyhogy érdemes minden ilyesmit definiálni, ezeket a kommunikációs stílusokat is, meg például olyanokat, hogy a sales csapat mennyi időn belül keressen fel valakit azután, hogy átkerül a lead sales qualified lead státuszba. Vagy, hogy milyen módszerrel keresse meg őket: emailben és egyeztessenek időpontot, vagy egyből hívja fel!? Ezek is olyan kérdések, amiket szervezeti szinten le kell dokumentálni, le kell írni és utána a marketing és a sales közösen tud ennek megfelelően dolgozni.

Úgyhogy ez lett volna az a három lépés, amit érdemes megtenned, ha azt akarod, hogy a marketing és a sales csapatod megfelelően és hatékonyan tudjanak együttműködni.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]