BOOMCast SHORTS – Ezért kell idővel kivenned magad a vállalkozásod folyamataiból

BOOMCast Shorts - Ezért kell idővel kivenned magad a vállalkozásod folyamataiból

Nagyon sok vállalkozás megragad egy bizonyos szinten. Legyen az évi pár millió vagy akár pár száz millió, általában eljön a stagnálás időszaka, amiből kevesen tudnak kitörni. Ebben az adásban bemutatom Neked azt a módszertant, melynek segítségével pár év alatt jutottunk el nulláról a nettó 100 millióig (és azt is megérted, hogy miért gondolom azt, hogy ez még csak a kezdet).

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett kurzust itt éred el: https://boommarketing.hu/facebook-mesterkurzus-oktatoanyag/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Ezért kell idővel kivenni magad a vállalkozásod folyamataiból – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai adásban arról fogunk beszélni, hogy miért kell kivenned magad a vállalkozásod folyamataiból és, hogy hogyan tudod ezt megtenni. Nagyon sok vállalkozás megragad egy bizonyos szinten, ez lehet akár évi pár millió, akár évi pár százmillió forintos bevétel, de általában eljön a stagnálás időszaka.

Ilyenkor szerintem az egy nagyon fontos alapszabály, hogy amivel eljutottál a jelenlegi szintre, az nem fog elvinni a következőre és ez minden egyes „szintlépésnél” igaz, hogy amivel eljutottál idáig, az nem fog továbbvinni. Egy ideig elég az is, hogyha fejlesztesz a folyamatokon, mondjuk bevonsz új marketing csatornákat, vagy új termékeket és szolgáltatásokat vezetsz be, de idővel már ez is kevés lesz.

Tudom, mert mi is így csináltuk, először csak ugye még a blog volt, amikor még egyedül dolgoztam és indítottam az ügynökséget, utána elkezdtünk Facebookon hirdetni, utána vezettünk be új szolgáltatásokat ahogy nőtt a csapat, ugye egyre több mindenhez értettünk. És egy ideig elég volt, de most elértük azt a szintet, amit el lehetett kb. ezekkel. Ezért most egy új csatornát kellett bevonnunk, a podcasteket. Később viszont valószínű, hogy ez is kevés lesz és megrekedünk megint egy ponton és ha nem lépünk tovább nem biztos, hogy tudunk új csatornát bevonni, vagy új szolgáltatást kiépíteni és, ha nem lépünk tovább, akkor csak stagnálás lesz a vége. És ezzel amúgy nincsen baj de, hogyha tovább szeretnél növekedni, akkor előbb-utóbb ki kell venned magad a folyamatokból.

A legegyszerűbb lépés egyébként, hogy olyan embereket veszel fel magad köré, akik okosabbak és jobbak nálad bizonyos területeken. Például egy webshopnál felveszel valakit, aki gyorsabban vagy precízebben csomagolja a rendeléseket, máris szintet léptél, úgy, hogy szabadult fel időd. Vagy nálunk, amikor ugye bővítjük a csapatot, most tizenketten-tizenhárman vagyunk, akkor mindig olyan embert keresünk, aki jobban ért nálam bizonyos területekhez és tudom, hogy profi a saját területén mindenki a csapatban, mert ők egész nap azzal foglalkoznak és nyugodtan rájuk merem bízni ezeket a feladatköröket.

A következő lépés ezután kiszervezni a külön szakmákhoz kapcsolódó feladatköröket. Például nagyon sok BMU-s tanulónk, aki elvégezte mondjuk a Facebook Mesterkurzust, idővel, akár félév, egy év múlva megkeres minket, hogy kiszervezze a hirdetések kezelését, mert profitábilisan működik, de eljön az a pont, amikor már nem tud rajta fejleszteni, mert ugye nincs annyi ideje a marketingre és fel akarja szabadítani az idejét, hogy mással is tudjon foglalkozni. Tehát ez egy következő lépés, amikor ezeket a külön szakmához kapcsolódó feladatköröket kiszervezed, például marketing, grafika, webshopoknál ilyen a rendelések teljesítése, logisztika stb.

Ezután egy következő szint, ha bizonyos alfolyamatokat is tudsz már sablonizálni, amiket utána vagy kiszervezel mondjuk egy asszisztensnek, vagy ha van rá lehetőséged, akkor automatizálod azokat. Mi például így spóroltunk meg egy sales-est és ezt a sztorit már meséltem többször is, több korábbi adásban, hogy 2019 elején talán, nem is tudom pontosan, eljött az a pont, amikor már nagyon sok időmet elvitte a sales és azon gondolkoztam, hogy kellene egy asszisztens, aki előszűri, levelez az ajánlatkérőkkel és nekem már csak beszélnem kell velük és majd az ajánlatot ugye összeállítani. Viszont annyira be tudtuk automatizálni a folyamatainkat a szoftvereknek köszönhetően, hogy nem kellett sales-est felvennünk, mert amit ő megcsinált volna azt kb. egy hónap alatt kiépítettük automatizmusok által és azóta is folyamatosan működik, hibátlanul működik és 0-24-ben.

De egy ugyanilyen rendszert építettünk a podcastekre is. Ezeket a SHORTS-szokat például, kb. egy napi munkám van vele amíg összeállítom a témát, megírom a kis vázlatomat és felveszem az adásokat, ez töményen olyan 8-10 óra és utána még bőven van benne munka a háttérben, sőt ezután kezdődik az igazi munka, a vágás, kreatívok legyártása, feltöltés, publikálás, a terjesztés ugye különböző platformokon, YouTube-ra feltöltjük az adásokat, szöveges átirat készül az adásokból, tehát egy csomó ponton felhasználjuk, de ezekkel már szerencsére nincs dolgom, mert kiépítettem a sablonizált és automatizált rendszert. És nekem elég legyártani a tartalmat, utána mindenki tudja, hogy melyik ponton mi a feladata és egyszerűen megy a rendszer és készülnek el a dolgok.

Úgyhogy ezért kell kivenned magad a vállalkozások folyamataiból, a napi működésből, ezért kell kiszabadulnod ebből a mókuskerékből. Nem szabad beleragadni az operatív teendőkbe, a mindennapi feladatokba, mert annak mindenki kárát látja, aki a cégedben dolgozik. És ezt nekik is meg kell érteniük, hogy ha te a napi teendőkkel foglalkozol, akkor nem megy előrébb a cég, vagy nem olyan ütemben, ahogy mehetne és ez nekik is rosszabb.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük