BOOMCast SHORTS – Ezért kell sablonizálnod a vállalkozásod folyamatait

BOOMCast Shorts - Ezért kell sablonizálnod a vállalkozásod folyamatait

Ha hallottad már korábbi adásaimat akkor jó eséllyel tudod, hogy imádom a folyamatok hatékonyabbá tételét. Ebben az epizódban a sablonizálásról beszéltem, ami egy kulcsfontosságú lépés a profit növelésében.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Ezért kell sablonizálnod a vállalkozásod folyamatait – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ha hallgattad már korábbi adásaimat, akkor biztos tudod, hogy imádom a folyamatok hatékonyabbá tételét, sablonizálását, automatizálását, úgyhogy ma ebben az adásban erről fogunk beszélni. Nagyon fontos, hogy nem csak marketing folyamatokról beszélünk, ugyanúgy igaz ez business folyamatokra is, háttérfolyamatokra, sales folyamatokra, bármi ilyesmire, mindent lehet sablonizálni és idővel automatizálni is.

A legfontosabb és nekem ez volt a kiindulási pont, amikor elkezdtem azzal foglalkozni, hogy az ismétlődő feladatokat kell megtalálni és ezeket kell sablonizálni. Ez a legeslegfontosabb, mert hogyha valami rendszeresen felmerül napról-napra, hétről-hétre akár hónapról-hónapra, de ha több mint két-három alkalommal kellett megcsinálod valamit és van rá esély, hogy a jövőben is felmerül még az a dolog, az a teendő, akkor azt valószínű érdemes sablonizálni, hogy többet ne kelljen vele foglalkoznod.

Nagyon fontos, hogy sablonizálás során főleg a dokumentálást értem, ami azt jelenti – nálam legalábbis így néz ki -, hogy elvégzem azt a folyamatot egy pár alkalommal, például ugye ennek a rövid BOOMCast SHORTS adásoknak a feltöltése, ez pontosan egy ilyen sablonizált folyamat nekünk. Az első egy havit én csináltam, közben pedig dokumentáltam az egészet lépésről-lépésre screenshotokkal, akár benyilazva, hogy hol hova kattints és lett egy olyan 60 oldalas útmutatónk, tudom nagyon durva, de csak azért, mert tele van screenshotokkal. Tehát lett egy olyan 60 oldalas útmutató, amit bárkinek odaadva, aki tudja követni a lépéseket, le tudom adni ezt a feladatot, ki tudom szervezni ezt a feladatot és onnantól kezdve nincs vele gondom, nincs vele dolgom, ami havonta egyébként olyan 10-15 órát vinne el.

Tehát ez a legelső lépés, hogy felismered azokat a feladatokat. Aztán, hogyha megvan, akkor ezeket sablonizáld, dokumentáld és találd meg azt, hogy kinek adod oda. Ugye itt az a logika, hogy a te időd valószínűleg drágább, mint azé, aki ezentúl besegít majd neked és ezzel nincs semmi probléma szerintem, mert attól függ, hogy ki mit tud hozzátenni mondjuk egy businessnek a fejlődéséhez, életéhez. És egy vállalkozó, egy tulajdonos általában ő az egyetlen, aki előrébb tudja vinni a businesst, aki tud álmodozni, tud tervezni és a teljes folyamatra rálát. Ezért érdemes ilyenkor kiszervezni egy asszisztensnek vagy bárkinek ezeket az apróbb lépéseket.

Később valószínűleg akár automatizálni is tudod ezeket a sablonizált folyamatokat, ami igazából tök ugyanaz, mint a sablonizálás és kiszervezés, csak kell mögé egy technikai hátteret biztosítani. Nálunk például a sales folyamatok egy hatalmas része automatizálva is van és ezért tudunk megspórolni egy sales juniort, vagy egy ilyen értékesítői asszisztenst, aki mondjuk a kezem alá dolgozik az értékesítéseknél, mert a folyamatok nagyon nagy részét automatizáltam, a maradék sablonizálva van így, ami egyébként lenne mondjuk ajánlatkérőnként két-három óra, az nekem 45 perc és azt a munkát már tényleg nekem kell elvégezni, ezt csak akkor tudom kiszervezni, ha magát a pozíciót is kiszervezem.

És ez egy következő kérdés, hogy amikor nem részfeladatokat, apróságokat szervezel ki, hanem teljes pozíciókat, teljes feladatköröket veszel le a válladról, az egy nagyon-nagyon nehéz lépés, de annak is ugyanaz a menete és ugyanúgy legalábbis én ezt tapasztaltam, hogy ugyanúgy apró lépésenként érdemes ezt megtenni. Gondolok itt arra, hogy például, amikor leadtam az operatív menedzsmentet vagy az ügyfélfeladatokat, akkor először csak egy feladatkört, mondjuk Facebook hirdetéseket adtam át, utána Instagram hirdetéseket és így tovább. És ez több hónapos folyamat, akár fél éves-éves folyamat, de idővel el lehet jutni odáig, hogy nem kell foglalkoznod már azokkal a területekkel és így egy csomó időd szabadul fel.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere is csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]