BOOMCast SHORTS – Így használd a Facebook hirdetések “megjelenési helyeit”

BOOMCast Shorts - Így használd a Facebook hirdetések “megjelenési helyeit”

A megjelenési helyek között óriási különbségek vannak és egyáltalán nem biztos, hogy az “olcsóbb jobb” elvet kell követnünk. De vajon manuális vagy automatikus elhelyezéseket érdemes használnunk?

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így használd a Facebook hirdetések “megjelenési helyeit” – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

Hello! A mai BOOMCast SHORTS-ban azt fogjuk megnézni, hogy vajon a manuális vagy az automatikus elhelyezést érdemes-e használnod Facebook hirdetéseknél.

Szerintem ez az egyik legnagyobb dilemma, ami egy hirdetőnél felmerülhet. Amit igazából tapasztalok is a BMU-nál – az oktatási vonalunkon – ott több mint ezer tanulónk van, akik a Mesterkurzust elvégezték – a Facebook hirdetési Mesterkurzust – és minden második-harmadik embernél felmerül a kérdés, hogy vajon melyik elhelyezési típust használjuk.

Az tuti hogy a Facebook az automatikus elhelyezést ajánlja, mert ilyenkor a megfelelő kombinációban használja az összes elhelyezést a legjobb eredmény érdekében.

Ez egy jó irány, egyébként mi is nagyon sokszor használjuk, de ha alacsonyabb szintű konverziós eseményekkel dolgozol, például kattintásokkal, akkor könnyen elégetheti az algoritmus a pénzt az olcsóbb megjelenési helyeken.

Például az Audience Network-ről olcsón lehet sok kattintást szerezni, de ha ők nem végzik el a végső konverziót ami nekünk a célunk, akkor igazából semmit nem érsz el velük.

A Facebook pedig ebből ilyenkor csak annyit lát hogy kattintást akartál, ő a legolcsóbb módon behozta neked ezeket a kattintásokat, tehát köszöni szépen jól végezte a dolgát. Úgyhogy ha nem a végső konverzióra optimalizálsz, akkor veszélyes lehet automatikus elhelyezésen hagyni a hirdetéseket.

A manuális elhelyezésnél ugye kiszűrheted ezeket a hibákat, mert ott te választod ki hogy mondjuk az Audience Network benne legyen az elhelyezések között, de ez több munkát igényel és több tapasztalatot igényel.

Szóval nem olyan egyszerű, hogy mondjuk az Audience Network-öt kiszűröm, meg a jobb oldali oszlopot kizárom és megvagyok, mert lehet hogy nálad az tök jól működne és sokkal olcsóbban hozná a verziókat.

Úgyhogy mint minden más ez is tesztelést igényel.

Én azt javaslom hogy ha vannak már futó hirdetéseid akkor érdemes megnézni hogy jelenleg hogyan teljesítenek a különböző megjelenési helyek és ezek alapján később már tudod használni akár a manuális megoldást is.

Ezt úgy tudod megnézni ha a hirdetési fiókod jobb felső sarkában kikeresed a bontás menüpontot így szerepel a magyar felületen – és itt kiválasztod a teljesítés szerint lehetőséget. Azon belül pedig a megjelenés opcióra kell majd menned. Így máris látni fogod hogy melyik kampányod hogyan teljesített a különböző megjelenési helyeken és ezek alapján már okosabb döntést tudsz hozni a későbbiek során.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni és érdemes belépni a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük