BOOMCast SHORTS – Mi történik a Facebook hirdetésekkel?!

BOOMCast SHORT - Mi történik a Facebook hirdetésekkel?!

Az elmúlt 2 év során nem mondhattam ilyet, de most végre jó irányt vett a Facebook hirdetési felülete! Novemberben 3 nagy változás is érkezett, ami jóval hatékonyabbá teheti a hirdetések kiértékelését (legalábbis a poszt-iOS időszakban).

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Mi történik a Facebook hirdetésekkel?! – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

Most igazán aktuális beszélnünk arról, hogy mégis mi történik a Facebook hirdetésekkel?!

Nem tudom te tapasztaltad-e, de változás van az elmúlt hetekben és most kivételesen remek irányban. Szerintem már körülbelül 2 éve nem tudtam olyat mondani, hogy a Facebook hirdetések jó úton haladnának, most azonban valami változott. Én pedig kíváncsi vagyok vajon ez a trend fennmarad-e és folyamatos lesz-e.

November elején írtam is már a BOOMerángban, a heti hírlevelünkben, hogy a Facebook hirdetések ára csökkent (nyers árról van szó, CPM-ről) az előző év azonos időszakához képest. Ami azt jelenti, hogy valamilyen szinten mérséklődött az árverseny, legalábbis átmenetileg. Ha pedig még technikailag is jól használod, jó a stratégiád és jó maga a kommunikációd, az ajánlatod, akkor érdemes lehet most megpróbálkozni a Facebook hirdetésekkel.

Ezután az email után írt is az egyik feliratkozónk, hogy már régóta nem használták a Facebook hirdetéseket, mert egyszerűen nem működött náluk és drága volt. Most viszont a tanácsomnak köszönhetően újra elkezdték alkalmazni és tényleg jó számokat kezdett el hozni. Úgyhogy az információ teljesen valid, és ebből is látszik, hogy nem csak a saját tapasztalatunkra hagyatkozva tudom ezt írni. Nem biztos, hogy most ebben az ünnepi hajrában kell feltétlen vele próbálkozni. Általánosságban viszont el lehet és szerintem el is kell gondolkodni rajta.

Nézzük is meg november végén milyen három új változás érkezett. Először is visszakaptuk a hozzárendelési időszakok összehasonlítását. Ez alapján követi a Facebook a konverziókat a hirdetéseknél, valamint ezt tudod hirdetéssorozat szinten beállítani az optimalizálást és jelentéskészítést, amire jelenleg négy opció van: 1 napos kattintás, 7 napos kattintás, 1 napos kattintás + 1 napos megtekintés és 7 napos kattintás + 1 napos megtekintés.

Magyarul, ha a 7 napos kattintást választod, akkor ha valaki rámegy hétfőn az adott hirdetéssorozathoz tartozó hirdetésedre, vasárnap pedig vásárol, akkor ezt egymás függvényében fogja jelenteni és ez alapján fogja számolni a konverziókat a Facebook.

1 naposnál kattintásnál ez jóval kritikusabb. Mivel, ha csak 48 óra telik is el a kattintás és a vásárlás között, azt már nem fogja az adott hirdetésnek tulajdonítani a Facebook.

Régen egyébként, még az iOS 14-es frissítés (ami azért fájt, mert elvesztettünk rengeteg adatot) előtt volt egy 28 napos opció is, ráadásul a különböző lehetőségeket össze is tudtad egymással hasonlítani. Ez alatt azt értem, hogy értelemszerűen voltak az 1 napos, 7 napos, 28 napos konverziós ablakok és bármelyiket választottad, megnézhetted, hogy egy másik opció esetén hogyan alakulnának a számok. A privacy dolgok miatt ez tűnt el anno a frissítéssel. És mi miatt is vagyok izgatott jelenleg? Azt látjuk, hogy bár ez a mai napig nem tért vissza teljesen, most ismét lehetőséget kaptunk az összehasonlításra. Igaz, hogy optimalizálásban nem lehet állítani, szerencsére a jelentésekben viszont ismét elérhető. Ez azért is nagyon jó, mert nem kell vakon döntenünk és nem kell A/B tesztelnünk. Pontosan e miatt számít ez az év első nagyobb változásának, amely jó irányba kezdte el terelni a Facebook hirdetések felületét. Hiszen ez által ismét több lett az inputunk.

Ezt követően, pár nap elteltével pedig egy pár fiókban észrevettük azt, hogy visszatért a 28 napos kattintási időszak is. Igaz, egyelőre csak riporting, tehát jelentéskészítés jelleggel. Tehát optimalizálni még nem tudunk rá. Valószínű egyébként azért tették végül ezt is vissza (szerintem egyébként sosem tűnt el, egyszerűen csak nem láttuk, nem osztották meg velünk, mivel nem tudott anno pontos adatokkal szolgálni), mert oda fejlődött már a machine learning, hogy ezeket a konverziókat képesek úgy gyűjteni és modellezni, hogy azok biztos információkat mutassanak.

Erre pár napra ismét jött egy újabb változás. Visszakerült a “break down”. Ez a magyar felületen “bontás” néven található meg. Lényegében több különböző csoportosítás szerint tudod a konverziókat, pontosabban a hirdetés teljesítményét ellenőrizni. Magyarul, ha életkor alapján szeretnéd szűrni azokat az embereket, akik kattintottak, akkor a megadott korcsoportokra bontja az adott hirdetésnek a teljesítményét. Ezt meg tudod tenni egyébként platformonként, megjelenési helyenként, eszközönként.

Miért is nagyon jó, hogy ezek visszakerültek? Mint említettem, mert így A/B tesztelés nélkül tudunk következtetéseket levonni. Például mindig nagy kérdés, hogy adott biznisznél, adott célközönségnél, adott kampánynál, vagy akár ajánlatnál melyik megjelenési hely működik a legjobban? Mert lehet, hogy van olyan szituáció, ahol az Instagram a befutó, máshol meg teljesen rossz iránynak számít és mindent a Facebook hoz. Ezt ezek nélkül a funkciók nélkül nagyon nehéz letesztelni, elég nagy büdzsé kell ahhoz, hogy minden területet lefedjünk, minden egyes kampánynál, úgy, hogy azok teljesíteni is tudjanak. Ha viszont minden fiókba bekerülnek az említett mérési lehetőségek (mivel még sajnos nem látjuk mindenkinél), akkor ismét nagyon egyszerűvé válik a dolgunk és csökkennek a költségek is.

Úgyhogy félve ugyan, de ki merem jelenteni, hogy úgy néz ki végre jó irányt vett a Facebook. Kezdjük visszakapni a szabadságunkat és az eszközöket, amivel igazán jól tudunk dolgozni, jó hirdetéseket tudunk készíteni.

Azonban kíváncsi vagyok a te véleményedre is, hogy vajon ezek szerinted hasznosak-e.? Használtad-e egyáltalán, mielőtt eltűntek? Vagy most fogod-e használni, hogy már tudsz róluk? Írd meg Facebook csoportunkban a gondolataid!

Ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra! Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül!

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük