BOOMCast SHORTS – Így használd a kampány költségkeret optimalizálását (Facebook hirdetéseknél)

BOOMCast Shorts - Így használd a kampány költségkeret optimalizálást (Facebook hirdetéseknél)

Te használtad már a kampány költségkeret optimalizálást (CBO) Facebook hirdetéseknél? Ebben az adásban elmondom, hogy mikor és hogyan érdemes használnod!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így használd a kampány költségkeret optimalizálást (Facebook hirdetéseknél) – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban arról fogunk beszélni, hogy hogyan használd a kampány költségkeret optimalizálást.

Először is kezdjük azzal, hogy mégis mi ez. Ugye egy Facebook hirdetéseknél előforduló funkció, ami hát nem is tudom, fél éve, talán egy éve jött be. Rövidítve csak CBO-ként beszélünk róla, ami az angol Campaign Budget Optimization névből fakad, ugye ez magyarul talán „kampány költségkeret optimalizálásként” van a felületen.
A CBO működéséhez azt kell tudnod, hogy Facebook hirdetéseknél van egy hierarchikus felépítés.

Felül vannak a kampányok, középen a hirdetéssorozatok, legalul pedig a hirdetések. Minden egyes szinten más és más funkciókat tudunk beállítani és ezek határozzák meg azt, hogy a hirdetésünk kinek jelenik meg igazából.

Kampány szinten azt tudjuk beállítani, hogy mi a hirdetésünk célja, tehát hogy kattintásokra megyünk, lájkokra megyünk, végső konverziókra megyünk. Ezt itt tudjuk megadni. Hirdetéssorozat szinten sokkal több mindent lehet beállítani, például a költségkeretet ott tudjuk megadni, a megjelenési helyeket, a licitstratégiát ott tudjuk beállítani és így tovább. Hirdetés szinten pedig a konkrét végső megjelenő hirdetést tudjuk összeállítani, ahol ugye a legfontosabb a kifelé mutató link, a kreatív és a szöveg.

Szóval így épül fel a Facebook hirdetések szerkezete és hogyha erről többet akarsz megtudni, vagy el akarod sajátítani ezt a skillt, akkor ajánlom a Facebook Mesterkurzust és a Facebook Sprintet, mert abban nulláról egészen a profi szintig végigvezetlek ezeken.

Szóval CBO… ez ugye a kampányszinten jön képbe és az változik igazából az eddigiekhez képest, hogy korábban hirdetéssorozat szinten lehetett megadni a költségkeretet, kizárólag ott. Ez azt jelentette, hogy ha van egy kampányod, ahol van három hirdetéssorozat és el akarsz költeni kilencezer forintot mondjuk, akkor el tudod osztani úgy, hogy 3-3-3 ezret költesz.

Ilyenkor igazából a kampány összefogja ezeket a hirdetéssorozatokat, de a Facebooknak nincs ráhatása arra, hogy melyikre mennyit költesz. Mindenhol elkölti a háromezret és kész. Ez ugye főleg akkor fontos, hogyha AB tesztelsz, mondjuk ha három célközönséget tesztelsz, egy hideget, egy öt százalékos hasonmás közönséget és egy 5-10 százalékos hasonmás közönséget, akkor valószínűleg különböző eredmények fognak jönni.

Tehát lehet, hogy a hideg közönség teljesít a legrosszabbul, az mondjuk kétezer forintért hoz egy vásárlót, az 5 százalékos Lookalike közönség pedig lehet, hogy 1000 forintért hoz egy vásárlót, de a hirdetésekre így is, úgy is 3-3-3 ezer forint megy el naponta.

Ha a CBO-t bekapcsolod kampányszinten, akkor ott adhatod meg azt, hogy erre a kampányra összesen kilencezer forintot akarok szánni. Van benne három hirdetéssorozat és oda bízod az algoritmusra, hogy figyelj, itt van kilencezer, itt a három hirdetéssorozat, ezeket az eredményeket akarom, mondjuk vásárlókat, oszd el úgy a költséget, hogy nekem a lehető legjobb legyen.

És ilyenkor odabízzuk a Facebookra, hogy mondjuk ha az első pár nap után az 5 százalékos Lookalike közönség nagyon-nagyon megindul és ezer forinton hoz, akkor ő nem fog költeni utána a hideg közönségre, ami vagy 2.000 vagy 2.500 forinton hoz, mert azt mondja, hogy itt van potenciál, itt jobb eredményeket értek el, akkor öntsünk oda mindent.

Nem mondom, hogy ez minden esetben tökéletesen működik, de szerintem néha megér egy-egy tesztet, mert lehet hogy jobb eredményeket érsz el. Ha teszteled akkor arra figyelj majd, hogy ugyanolyan méretű célközönségekkel dolgozz.

Tehát ne legyen az, hogy mondjuk az egyik célközönség hirdetéssorozat szinten egy hideg célközönség, amiben van kétmillió ember, a másik pedig egy remarketing közönség, amiben van ezer ember. Mert egyszerűen nem jön ki a matek ugye és a remarketing jobb számokat fog elérni.

A Facebook meg arra akarja majd tolni az összeget, mert az hozta a jó számokat. Pedig ott nincs skálázhatósági lehetőség. Ez az első fontos szempont, amire figyelni kell.

A második pedig, hogy amikor CBO-t használsz, akkor ne piszkáld a licit stratégiát. Nem szabad állítgatni, mert az bekavar ilyenkor az algoritmus működésébe és az, hogy kampányszinten szabadjára engeded, itt a CBO, tessék használd, te osztod el a költségkeretet, de közben hirdetéssorozat szinten belimitálod azt, hogy meddig mehet el, akkor igazából nincs értelme a CBO-nak.

Úgyhogy igazából így érdemes használnod a kampány költségkeret optimalizálást facebook hirdetéseknél.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS. Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere is csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban.

Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük