BOOMCast SHORTS – Facebook Lead Ads… mikor érdemes használnod?

BOOMCast Shorts - Facebook Lead Ads… mikor érdemes használnod?

Ebben az adásban azt magyarázom el, hogy mikor érdemes használnod a Facebook Lead Ads (magyarul érdeklődőszerzés néven megtalálható) funkcióját.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Facebook Lead Ads… mikor érdemes használnod? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Facebook Lead Ads… vajon mikor érdemes ezeket használnod? A Lead Ads vagy magyar felületen érdeklődőszerzés, az ugye egy külön kampánycél a Facebook hirdetéskezelőben.

Ennek legfőbb előnye, hogy nem viszi el a látogatót saját weboldaladra, vagy webshopodba, így nincs lemorzsolódás, amíg betölt az oldal. Ráadásul, ha Lead Ads-et használsz, akkor egyből behúzza az űrlapba a felhasználó adatait, amit korábban már megadott a Facebookon.

Ugye a Lead Ads az úgy működik, hogy elindítasz egy ilyen hirdetést, ugyanúgy van kreatív, szöveg, CTA, tehát minden ugyanúgy néz ki, egy klasszik hirdetés, de amikor rákattint valaki, akkor nem a weboldaladra, mondjuk egy landing oldalra megy ki, hanem felugrik neki egy ablak, ahol leírhatsz egy pár alap dolgot. Nincs túl sok helyed, hogy ezeket leírd, vagy limitált az, hogy hogyan tudod ezeket megjeleníteni és alatta a form, amit amúgy is kitöltetnél ugye az emberekkel, hogy mondjuk egy ajánlatkérőt szerezz. Most itt ez a form előre ki van töltve azokkal az adatokkal, amit a user megadott már korábban a Facebooknak és ezért egy sokkal könnyebb lépés úgymond a felhasználónak ezt meglépnie.

Na de mikor érdemes vajon ezeket használni?

Az első eset, ha nincs landing paged, vagy készülőben van, de már el akarod indítani a hirdetéseket. Ez nagyon gyakori, amikor ilyen időszakos kampányokat futtatunk, mondjuk jön egy meetup, jön egy esemény, jön egy bármi, ami időhöz van kötve, de a landing page valamiért csúszik. Akkor egy nagyon jó eszköz arra, hogy elkezdjünk leadeket gyűjteni, fussanak ugye a hirdetések és majd amikor nem tudom egy hét múlva kész lesz a landing, akkor elindul egy olyan kampány is.

Aztán a második eset, mi olyankor is szoktuk használni, amikor egy ügyfélnél nincs ráhatásunk arra, hogy milyen a landing page. Ugye rengeteg minden múlik azon, hogy hogyan vannak prezentálva az infók, milyen gyorsan tölt be az oldal, milyen minőségben vannak leírva a dolgok és nagyon gyakori, hogy nekünk nincs ráhatásunk ezekre, hiszen sok esetben csak a hirdetéseket kezeljük. Na most ilyenkor szoktunk próbálkozni Lead Ads-szel is, amikor azt mondjuk, hogy oké nem visszük ki, nem ugráltatjuk feleslegesen a felhasználókat különböző oldalakra, hanem megpróbáljuk mi a lehető leghatékonyabban leírni, átadni azokat az infókat és begyűjteni a leadeket.

És végül a harmadik eset, akkor lehet még érdemes használni, ha tudod, hogy a közönséged nagyrészt iOS felhasználókból áll, viszont minden konverziót mérni szeretnél. Ez ugye itt az iOS 14.5-ös frissítés után fontos igazából, erről is van több publikált adás és cikk is a blogunkon, úgyhogy nyugodtan keress rá. Itt azt kell tudni, hogy ha külső oldalra viszed a felhasználókat és ők opt-outoltak a saját eszközeiken, akkor nem minden konverziót fog látni a Facebook. És vannak olyan helyzetek, hogy ez idézőjelben gyilkos a kampányra, mert nem jön elég adat, nem tud tanulni és így nem tudjuk skálázni, na most ilyen helyzetekben tök jó az, hogy ha Lead Ads-et használunk, mert a Facebook felületén marad ugye a user, nem megy el onnan, tehát a Facebook tudja mérni az összes konverziót. Ez az a három eset, amikor szoktuk használni, vagy érdemes használni a Lead Ads-et.

És akkor még mondok egy- két mondatot a tapasztalatokról. Nálunk az a tapasztalat, hogy van, hogy jobb áron hozza a leadeket, mert könnyebb meglépni ugye a konverziót a felhasználó részéről, de ők gyakran rosszabb minőségűek is. Valószínű, hogy ez azért van, mert kevesebb infót tudunk átadni. És ez a második nagy tapasztalatom, hogy az információhiány miatt a komplexebb termékek, vagy szolgáltatásoknál nem működik olyan jól, legalábbis nagy általánosságban, mert ahol mondjuk tíz A4-es oldalnyi infót akarsz átadni, arra nem elég jó a Lead Ads, mert nem tudod úgy csoportosítani az infókat, nem tudod olyan szépen tálalni, olyan szépen átadni és itt egyszerűen nem teljesít olyan jól, mert rosszabb minőségű leadeket fog behozni.

Úgyhogy ez lett volna a Facebook Lead Ads. Én azt javaslom, hogy használd nyugodtan, teszteld ezeket párhuzamosan is, mi is van, hogy egy csomószor úgy futtatjuk a kampányokat, hogy futnak Lead Ads-ek és futnak klasszikus konverziós kampányok, amik landing pagere viszik ki az embereket.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]