BOOMCast SHORTS – Facebook vs. Google – eljött a trónfosztás ideje!?

BOOMCast Shorts - Facebook vs. Google - eljött a trónfosztás ideje!?

A Facebooknak leáldozott? Ebben az adásban a két óriás “küzdelmének” helyzetéről mesélek egy kicsit és megosztom veled a véleményem azzal kapcsolatban is, hogy mi a helyzet a Google háza táján.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linkeket itt találod:

  1. https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/ezert-esik-az-eleres-a-kozossegi-media-platformokon/
  2. https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/mi-az-a-performance-max-google-hirdeteseknel/
  3. https://boommarketing.hu/podcast/boomcast-11-google-ads-performance-max/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Facebook vs. Google – eljött a trónfosztás ideje!?– SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Facebook és Google – vajon eljött a trónfosztás ideje!? Többször mondtam az elmúlt hónapokban, hogy a Facebooknak lefelé ível már a pályája. Ezt azért mondom, mert egyszerűen látom és tapasztalom és, ha futtatsz Facebook hirdetéseket, akkor szerintem Te is látod már, hogy miről beszélek.

Ugye egy csomó nehézség van mostanában, így az elmúlt egy évben, másfél évben a Facebook részéről. Egy csomó olyan döntést hoznak, ami nehezíti a hirdetők dolgát és a hirdetőkből van pénzük, tehát ez egy igazából rossz döntés részükről. Ha ezt így folytatják, márpedig folytatják, akkor szerintem, nem azt mondom, hogy vége lesz a Facebooknak, de nagyon erős hatékonyságbeli csökkenést fogunk tapasztalni a következő fél-egy év során és valószínű, hogy már nem ők lesznek a TOP hirdetési csatorna, ahogy az elmúlt pár évben voltak. Azt viszont fontos megjegyezni, hogy a Google és a Facebook nem helyettesítő termékek.

Ez azt jelenti, hogy a Google az sokkal inkább egy reaktív hirdetési platform, ahol már van egy kialakult igény, vagy valami probléma tudat az emberekben és amikor ők megoldást keresnek erre és eljutottak odáig, hogy tudják, hogy milyen lehetséges megoldások közül válogassanak, akkor tudjuk a Google hirdetési rendszeren keresztül elérni őket. Ez viszont mindig csak egy kis tömeg, mondjuk a potenciális vásárlók 5-10 százaléka egy adott időpillanatban, úgyhogy ez egy idézőjelben könnyű pénz amit a Google-lel behúzhatunk.

A Facebook viszont egy proaktív hirdetési csatorna, ami azt jelenti, hogy egészen amikor kialakul valakiben egy probléma tudat mondjuk, hogy fáj a derekam, onnantól kísérhetjük el az úton egészen addig, amíg vásárol valamit, tehát megtalálja a megoldást. És éppen ezért ez egy sokkal jobban skálázható csatorna, ezért hívom én proaktívnak, mert itt elé tudunk menni annak, hogy valakiben kialakuljon az az igény, hogy vásároljon XY terméket.

Persze ilyen a többi social media platform is, mondjuk az Instagram, a TikTok, a Pinterest, ezek mind-mind proaktív hirdetési felületek és ezért nem direktben versenyeznek a Google-lel. Egyébként a közösségi média felületek életciklusáról egy korábbi adásban is beszéltem már, ezt belinkeljük az adás alá, úgyhogy, ha ezt meghallgatod, akkor megérted, hogy milyen stádiumban van most a Facebook és, hogy hogy alakul a többi social media platform élethelyzete.

Ami szerintem most döntő tényező lehet, az a Performance Max kampánytípus, amiről szintén beszéltem már pár adással korábban és egy hosszabb BOOMCast adást is kiadtunk Dáviddal, azt hiszem ez április végén volt, amikor a Google Ads legújabb üdvöskéjéről beszélgettünk. Eddig amúgy nagyon jó tapasztalataink vannak vele, bár én még mindig azt mondom, hogy a jelenlegi működése alapján nem helyettesítheti egy az egyben a Facebook hirdetéseket.

Szóval úgy gondolom ez inkább egy ilyen kis szemléletformáló adás volt, ahol elmondtam a véleményemet, hogy mi a helyzet most és ha a Google ilyen szépen fejlődik tovább és kijavítja a Performance Max-nek ezeket a gyerekbetegségeit, akkor igenis megvan a lehetőség arra, hogy jön egy idézőjeles trónfosztás, olyan téren, hogy melyik a legjobb online fizetett hirdetési felület. Úgyhogy szerintem nagyon érdekes lesz a következő fél-egy év ilyen szempontból.

Mi folyamatosan tesztelgetjük az új megoldásokat, az új felületeket és ugyanúgy használjuk a Facebook hirdetéseket, mint eddig, mert mindig is mondtam: amíg valami működik, addig nem kell megjavítani. Tehát még jól hoz a Facebook, jól teljesít, még mindig az egyik TOP csatorna, ugyanúgy használjuk, viszont a háttérben már készülünk arra, hogy mi van akkor, ha jön egy olyan változás, hogy ha kapunk egy tiltást, ami ugye most nagyon gyakori, akkor meglegyenek az alternatív csatornák, mint például egy Google Ads fiók vagy egy Pinterest backup fiók.

Úgyhogy én így látom ezt a helyzetet, de nagyon kíváncsi vagyok arra is, hogy Te hogy látod. Ha még nem vagy bent a zárt Facebook csoportunkban, akkor bátran lépj be, alul megtalálod a linket és írd meg a véleményedet és beszélgessünk.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]