BOOMCast SHORTS – Azt hiszed ez a legnagyobb problémád? Tévedsz!

BOOMCast SHORTS - Azt hiszed ez a legnagyobb problémád? Tévedsz!

A Te vállalkozásod során is előfordult, hogy azt gondoltad a forgalom a legnagyobb problémád? Nézzük más szemszögből és megmutatom miért tévedtél!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Azt hiszed ez a legnagyobb problémád? Tévedsz! – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

Nemrég tartottam egy előadást, ahol több tucat vállalkozó vett részt. Megkérdeztem őket, hogy vajon mi a legnagyobb problémájuk, mi a legnagyobb akadály online marketing téren, ami miatt nem tudnak tovább növekedni.?

Nagyon érdekes, hogy a legtöbben a forgalmat mondták.

Ez viszont szerintem hatalmas tévedés. Manapság nem lehet az a probléma, hogy nincs elég forgalom, nincs elég figyelem. Ha belegondolsz, mindenki online van, mindenki online él. Akár munka közben, akár utazás közben, akár este az ágyban, akár reggel felkelés után- a telefonunkat fogjuk. Nagyon sokan emaileznek, social median lógnak, üzengetnek egymásnak a különböző alkalmazásokon keresztül.

Ez a rengeteg figyelem mind monetizálásra kerül a nagy cégek által. Ha a Google-on keresgélsz, akkor hirdetéseket látsz. Amikor Facebookozol, akkor hirdetéseket látsz. Hogyha Tiktokozol, hogyha Instázol, hogyha LinkedIn-ezel, mindig-mindig ott vannak a hirdetések, vagy valamilyen úton módon monetizálják a figyelmedet. Ebből adódik, hogy ebben a környezetben, ebben a világban, amikor ennyi figyelem van és az mind online összpontosul, mi pedig odamehetünk bármelyik nagy céghez és azt mondhatjuk, hogy itt a pénzem, adj nekem cserébe figyelmet, akkor az nem lehet egy növekedésbeli gát.

Nagyon egyszerű. Ez nem lehet probléma. Simán odamehetek a Facebookhoz, és azt mondom, hogy itt van egymillió forint, adj nekem másfél-kétmillió embert. És egyik napról a másikra ott van a weboldalamon egy-másfél-kétmillió ember. Kifizettem azt az összeget, látták a hirdetésemet, és áthoztam őket. De ugyanez igaz a Google-re, az Instára, Pinterestre, Tiktokra. Tökmindegy most, hogy miről beszélünk. Úgyhogy ha belegondolsz, az igazi probléma nem a forgalom megszerzése, hanem annak a konvertálása. A forgalom megszerzése könnyű, akár kiszervezheted egy marketing ügynökségnek, mondjuk nekünk, de hogyha nincs több százezer forintod erre havonta, akkor is ott vannak az oktatóanyagaink, ahol 50-60 ezer forintból megtanulsz Facebook hirdetéseket kezelni, és utána csak költened kell. Vagy 80 ezer forintból megtanulsz Google hirdetéseket kezelni, és utána csak költened kell.

Tehát nem lehet akadály az, még egy induló vállalkozásnak sem, hogy nem tud forgalmat szerezni.

Nemrég jelent meg a legújabb ingyenes ebookom, amiben azt mutatom meg, hogy hogyan növelheted meg a webshopod árbevételét csupán egy pár órányi munkával. Ezzel a módszerrel csináltunk az egyik ügyfelünknek már az első évben több, mint 8 millió forint extra árbevételt úgy, hogy összesen kb. másfél munkanapunk volt benne.

Az viszont, hogy azt a forgalmat, azt a figyelmet hogyan konvertálja valaki, az már egy sokkal-sokkal nehezebb dolog. És a legtöbb cég itt szokott elvérezni. Hogyha valaki hirdet Facebookon, tegyük fel hoz be embereket az oldalára és nem vásárolnak, akkor ott valami baj van. Nem a forgalom hiánya. Általában, hogyha jók a technikai beállítások, jók a célzások, hogyha passzol az ajánlat azokhoz, akiket behozunk, akkor nem a forgalom lesz a probléma, hanem a konverzió.

Ez lehet egy rossz webshop miatt, egy rossz landing oldal miatt, de nagyon gyakran maga az ajánlat is gyenge. És egy dolog az, hogy megszerzem a figyelmet, ami egyébként már önmagában is kihívás, mert ott vagyunk online, ahol szó szerint egy kattintásra vagyunk a bikinis szupermodellektől, a vicces macskás videóktól és a rokonoktól, barátoktól, akikkel azonnal felvehetjük a kapcsolatot. Tehát ebben a környezetben kell megragadni a figyelmet, és nem ez a nehéz, hanem konvertálni azt a figyelmet, monetizálni azt a figyelmet.

Hogyha ebben a környezetben, egy ilyen helyzetben te behozol valakit, és az ajánlatod unalmas, átlagos, semmilyen, nem jó egyszerűen, akkor nem fogod tudni meggyőzni azt az embert. És most nem akarok, nem is tudok belemenni ilyen röviden a részletekbe, hogy hogyan tudod azt a figyelmet konvertálni, mert teljesen más egy weboldal, webshop esetében, más szolgáltatások esetében, más infotermékek esetében, más B2B vállalkozások esetében. Tehát ez mind egyedi kell, hogy legyen.

Pontosan erre való az, hogy egy egyedi, vállalkozásra szabott marketing stratégiát készítesz például. Ezt mi is meg tudjuk csinálni, Te is meg tudod csinálni. Az a lényeg, hogy ismerd fel azt, hogy nem forgalom problémád van, hogyha esetleg ebben a hitben vagy, hanem konverziós problémád van. Mert hogyha a problémát felismered, akkor utána tudod, hogy mit kell megoldanod, és már csak a megoldást kell rá megtalálnod.

Ha pedig segítségre lenne szükséged, akár csak ezt a gondolatmenetet továbbvinni és a te cégedre nézve megoldani, akkor írj nyugodtan a [email protected] és szívesen segítek tanácsadás keretei között.

Ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra! Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel, és a közösségünk tagjait is megtalálod!

Gyere és csatlakozz hozzánk a boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük