BOOMCast SHORTS – Hogyan néz ki egy inbound sales folyamat?

BOOMCast Shorts - Hogyan néz ki egy inbound sales folyamat?

Több adásban is beszéltem már az inbound értékesítésről, ami egy tökéletes kiegészítése az inbound marketing gépezetednek. Ezen adások után viszont több helyről is megkaptam a kérdést, hogy hogyan is néz ki egy inbound sales folyamat. Ebben az adásban pontosan erről fogok beszélni.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linkeket itt találod:

  1. https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/mi-az-az-inbound-ertekesites/
  2. https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/elethelyzet-marketing-ezert-nem-eleg-ha-csak-a-buyer-personaidat-ismered/
  3. https://boommarketing.hu/online-marketing/vasarloi-utvonal/
  4. https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/lead-mql-sql-megis-mi-a-kulonbseg/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Hogyan néz ki egy inbound sales folyamat? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Egy pár adással korábban már beszéltem az inbound értékesítésről, most viszont nézzük meg azt, hogy hogyan néz ki egy inbound sales folyamat.

Itt azt kell tudni, hogy maga a sales folyamat megtervezésének a kiindulópontja a marketinges csapat által meghatározott buyer’s journey lesz. Ez a buyer’s journey, ez ugye a vásárlói útvonal magyarul, erről is készítettem egy adást is korábban és cikket is írtunk róla, belinkeljük ezeket az adás alá. Tehát ha megvan a buyer’s journey, akkor tudjuk, hogy az érdeklődőknek milyen kérdései, kétségei, problémái lehetnek az értékesítési folyamat különböző szakaszain.

Ebben még benne van ugye marketinges rész is, hogy mondjuk mikor alakul ki a problématudat, és hogy akkor mit tapasztalnak, de ez egészen a sales folyamatig és a zárásig végigkíséri ugye az érdeklődőket. Tehát ha ez megvan, onnan indulunk ki és az értékesítési folyamat felépítésekor 4 fő lépésben szoktunk gondolkozni. Ezek az identify, connect, explore és advise szakaszok. Nézzük szépen sorban, hogy mégis mik ezek.

A legelső az identify, ami magyarul kb. azonosításnak felel meg. Itt a sales csapat feladata az, hogy beazonosítsa azokat a leadeket, akik potenciális vásárlók lehetnek. Ez ugye a klasszikus B2B értékesítési folyamatnál egy hideghívásos, vagy hideg emailezéses megoldás volt. Manapság viszont ezt a részt már elég agresszíven átvette a marketing, tehát ez sokkal inkább marketing feladat, mint sales feladat.

Úgyhogy ez az inbound értékesítésnél valahogy úgy alakul át, hogy a marketing adja a leadeket, ugye a sales qualified leadeket, erről is beszéltünk az előző adásban, tehát adja ezeket a leadeket a sales csapat számára, akik beazonosítják azt, hogy oké, ők olyan leadek, akikkel érdemes foglalkoznunk, és akikkel érdemes felvennünk a kapcsolatot.

Aztán a következő lépés a connect, ami úgymond egy ilyen kapcsolatfelvétel. Ez általában egy ilyen legelső telefonhívás, ahol az a cél, hogy a sales csapat felmérje azt, hogy az adott érdeklődőnek elég égető-e a problémája ahhoz, hogy pénzt áldozzon annak a megoldására. Ha igen és döntéshozó szerepben is van az az érdeklődő, akkor jön a következő lépés, ez az explore, amikor felmérjük ezeket a konkrét igényeket.

Na most ez a gyakorlatban úgy néz ki a legtöbb esetben, ahol ilyen folyamatokat csináltunk, hogy a második és harmadik lépést összegyúrtuk, egy call során valósulnak meg ezek, tehát az értékesítő megkapja a leadet, az előszűrt leadet általában, felveszi velük a kapcsolatot, és felméri azt, hogy milyen problémával küzdenek, hogy milyen pozícióban van az a személy, akivel ugye egyeztetünk és, hogy milyen döntéshozatali folyamatra számíthatunk.

És itt nagyon fontos, hogy már felmérjük a konkrét igényeket, beszélgetünk az emberekkel, felmérjük a problémáikat, felmérjük a vágyakat, a célokat, a rendelkezésre álló erőforrásokat. Tehát itt már kialakul egy kép az érdeklődőről, hogy milyen helyzetben van, hogy hová akarnak eljutni, és hogy milyen erőforrásokkal rendelkeznek, mi pedig értékesítőként, ez alapján már a megfelelő megoldásokat tudjuk nekik javasolni.

És ahogy ezzel megvagyunk, jön is a negyedik szakasz, ami egy ilyen úgymond tanácsadás az inbound sales folyamatoknál, nem pedig zárás, ahogy a klasszikus salesnél szoktuk nevezni. Persze lényegében egy és ugyanaz, de az a lényeg, hogy nem pusholjuk a termékünket, vagy szolgáltatásunkat, hanem megpróbálunk egy tanácsot adni, javaslatokat adni olyan téren, hogy miben tudunk nekik segíteni, és hogy mire van valószínűleg szükségük.

Úgyhogy nagyon röviden és nagyon leegyszerűsítve így néz ki egy általános inbound sales folyamat, ahol igazából az értékesítők szempontjából az a jó, hogy sokkal kevesebb feladatuk lesz az előszűrésnek köszönhetően, mert már csak az igazán forró leadekkel kell dolgozni, és nekik tudnak segíteni a döntés meghozatalában.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük