BOOMCast SHORTS – Így alakítsd ki a saját inbound marketing folyamatodat 7 lépésben!

BOOMCast Shorts - Így alakítsd ki a saját inbound marketing folyamatodat 7 lépésben!

Ebben az adásban bemutatom azt a 7 lépést, amit követve elindíthatod a saját inbound marketing rendszeredet. Érdemes ezeket minél hamarabb elvégezned, mert így tudod lefektetni a vállalkozásod skálázásának alapjait.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linkeket itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így alakítsd ki a saját inbound marketing folyamatodat 7 lépésben! – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban 7 lépést hoztam Neked, amivel elindíthatod a saját inbound marketing folyamatodat. Az fontos, hogy ez csak egy egyszerű példa lesz, nem feltétlenül húzható rá minden vállalkozásra így egy az egyben, de szerintem arra tökéletes, hogy meglásd, hogy hogyan működik egy ilyen inbound marketing folyamat.

Az első lépés, hogy meg kell alkotnod az ideális célcsoportokat és kialakítani a buyer personákat. Ez azért fontos, mert csak akkor tudsz majd igazán érdekes és hasznos tartalmakat gyártani, ha pontosan tudod, hogy kik a potenciális vevőid. És itt nemcsak arra kell kitérni, hogy a 20-30 közti fiatal anyukák, hanem a különböző apróságokra, amire más nem figyel. Például, hiába akarsz mondjuk egy 30 oldalas pdf-et készíteni csaliként, ha az ideális vásárlód az időhiánnyal küzdő anyuka, akkor egyszerűen nem fogja elolvasni és nem fogod tudni megfogni őt azzal a tartalommal. Tehát egészen ezekre az apróságokra is ki kell térni, hogy lásd például a tartalomfogyasztási szokásokat.

A második lépésben, ha ezzel már megvagy, akkor egy kutatást kell végezned arról, hogy mik a célcsoportod legnagyobb problémái. Ezeket azért kell összegyűjtened, mert ezekre tudod majd alapozni a cikkeidet, a tartalmaidat. És ezt már most elmondom Neked, hogy azok a tartalmaid lesznek a legeslegjobban teljesítők, amik valamilyen nagy problémára fókuszálnak. És itt az a lényeg, hogy tudj elvonatkoztatni a termékedtől és ne csak arról akarj írni, hanem azokról a problémákról is, amiket megold a Te terméked.

Ha mondjuk matracokat árulsz, akkor nyugodtan írhatsz a hátfájásról, a derékfájásról, a gerinc problémákról, a kialvatlanságról, tehát minden olyan kapcsolódó problémáról, amit meg tudsz oldani a termékeddel. Egyébként a vásárlói útvonalakat érdemes kidolgozni, erről is csináltunk korábban podcast adást és egy cikket is, ezt belinkeljük az adás alá.

És ha ezzel is megvagy, akkor a következő lépés, hogy ki kell találnod, hogy melyik lesz az az egy-két csatorna, amin aktívan is jelen leszel. Itt ugye most a social media csatornákra gondolok és azért kell ezen a ponton kitalálnod, mert itt már tudod, hogy kit keresel, tudod, hogy milyen tartalomfogyasztási szokásai vannak, tudod, hogy mik a legnagyobb problémái és akkor már azt is be tudod lőni, hogy ők milyen felületen vannak jelen és hol érhetőek el. És ha ez megvan, akkor ki tudod választani, hogy oké, erre és erre a csatornára fordítasz energiát és leszel jelen hosszabb távon is.

Ezután érdemes készíteni egy tartalomnaptárat, ahol nemcsak a cikkeidet tervezed be, hogy mikor mi fog megjelenni, hanem mondjuk a közösségi media postokat is. És ez azért tök jó, mert egybe látod akkor az egész kommunikációdat, például a social a media postokat, a cikkeket, videókat, a podcast adásokat és akár a hírleveleket. Van olyan ügyfelünk, akiknek ennyire kombináltan kezeljük ezt az egészet és nagyon jó, hogy van egy felület, ahol átlátjuk, hogy mikor miről kommunikálunk és így egy igazi rendszer tud születni ebből.

Ezután érdemes összeállítani egy ingyenesen letölthető csalit. Ugye ez a csali, ez a lead magnet, ahogy a szakma hívja, ez lehet bármilyen video, e-book, esettanulmány, email sorozat, tök mindegy, hogy milyen formátumban készül, az a lényeg, hogy kapcsolódjon a témádhoz és a potenciális vevőd, akit ugye az első egy-két pontban már belőttél, olyan formátumban készüljön el ez az anyag, hogy ő el tudja fogyasztani. És ha egy ilyet megterveztél és megcsináltál akkor nagyon egyszerű, egy email címért cserébe felajánlhatod, letölti és innentől kezdve ingyen el tudod őt érni.

És itt jön képbe a következő pont, hogy érdemes egy lead gondozó kampányt is csinálnod, ami általában egy email marketing automatizmus szokott lenni. Itt már Te döntöd el, hogy mennyire komplexen építed ezt ki, hogy mondjuk kap három emailt két napos eltolásokkal, ahol bemutatkozol és próbálsz neki eladni valamit, vagy próbálod egy következő lépés felé terelni, de az is lehet, hogy olyan rendszert építesz, mint ami nálunk muzsikál és vannak folyamataid arra, hogy szegmentáld az új feliratkozókat, majd amikor már megtudtál róluk bizonyos infókat, akkor tereled őket ugye a megfelelő útvonalra és kapják a nekik releváns információkat.

Végül pedig már csak annyi a dolgod, hogy a terjesztésen is érdemes dolgozni. Ez azért fontos, mert az, hogy egy keresőoptimalizált cikk mikor érik be és, hogy mekkora forgalmat hoz nagyon sok tényezőtől függ és általában ilyen fél-egy éves időtávon túl szoktak számottevő hasznot hozni ezek a cikkek. Addig is viszont ott vannak a fizetett hirdetések, amivel megtámogathatod a tartalmaidat, de akár a sales oldalaidra, a termékeidre, szolgáltatásaidra kiviheted az embereket és viszonylag hatékonyan tudsz nagy forgalmat generálni. És itt fontos, mivel inbound marketing rendszerről van szó, hogy ne a klasszikus ilyen szőnyegbombázós hirdetésekre gondolj, hanem kifejezetten online marketing megoldásokra és azok közül is a célzott és tudatos hirdetésekre.

Így nagyon röviden ez lett volna az a 7 lépés, ahogy fel tudod építeni a saját inbound marketing folyamatodat, de egy cikket is írtam erről a témáról, ezt belinkeljük az adás alá, érdemes megnézni, mert ott még több tippet találsz minden egyes lépéshez.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]