BOOMCast SHORTS – Így állíts össze egy visszautasíthatatlan ajánlatot

BOOMCast Shorts - Így állíts össze egy visszautasíthatatlan ajánlatot

Az igazán sikeres marketing rendszerek szíve és lelke a visszautasíthatatlan ajánlat. De vajon mégis hogyan néz ki egy ilyen? Ebben az adásban ezt fogom Neked bemutatni!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így állíts össze egy visszautasíthatatlan ajánlatot – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai adásban azt fogjuk megnézni, hogy hogyan tudsz összeállítani egy visszautasíthatatlan ajánlatot.

Ehhez először is tisztázzuk, hogy mi az a visszautasíthatatlan ajánlat. Nagyon leegyszerűsítve úgy tudnám megfogalmazni, hogy egy olyan ajánlat, ami a hülyének is megéri. Tehát igazából arra kell ilyenkor törekedned, hogy valami olyasmit pakolsz össze, amit ha nem fogad el valaki, akkor úgy érzi, hogy kimaradt valamiből.

Ahhoz, hogy egy ilyet tudj alkotni mindig a potenciális vásárlóid problémáitól kell kiindulni. Ebbe most nem megyek bele részletesen, beszéltünk erről korábban. Ugye itt fontos a buyer personaid ismerete, hogy kik azok, akiket te keresel és fontos a vásárlói útvonal, amit élethelyzetmarketing néven találsz meg egy korábbi BOOMCast SHORTS-ban.

Tehát hogyha ezeket ismered, akkor tudod majd azt, hogy mik a vásárlóid problémái vagy vágyai és így innen tudsz kiindulni, így tudod összepakolni a szolgáltatás vagy termék csomagodat.

Ezután nézd meg azt, hogy hogyan áraznak a konkurenseid. Én mindig nézem a konkurensek árazását, bármilyen bizniszről is legyen szó és főleg azokét, akik már régebb óta vannak a piacon, mert azt jelenti, hogy náluk több tapasztalat van és valószínű úgy alakítják a csomagjaikat, hogy az jó a potenciális vásárlóknak.

Úgyhogy mindig figyeljük a konkurensek árazását, de fontos, hogy nem azért, hogy beárazzunk alájuk. Sőt, mondok egy jobbat, nem feltétlenül kell, hogy összehasonlíthatóak legyenek ezek az ajánlatok.

Úgy tudod a legjobban elkerülni az árversenyt, ha te úgy alkotod meg a saját ajánlat vagy termék csomagodat, hogy azok nem direktben összehasonlíthatóak a konkurenseiddel.

Ha valaki azt mondja, hogy Google hirdetéseket kezel 60.000 forintért havonta, most csak a mi piacunkról hozok egy gyors példát, akkor hogyha mi 70 ezerért dolgozunk és a piaci átlag 60, akkor mi már drágának számítunk. Hogyha 50-ért, akkor pedig olcsónak, pedig valószínű 60-at is kifizetnének, tehát levágtam a saját profitomból.

És nem ezért szoktam nézni a konkurensek árazását, hanem azért mert látom, hogy oké, ő Google hirdetéseket kezel 60 ezerért, mit tudunk rajta alakítani. Tudunk máshogy árazni, mondjuk egy sikerdíjas árazást behozni, máris nem összehasonlítható és máris megvan a lehetősége, hogy többet keresünk és akár a szolgáltatáscsomagon is módosíthatok, pakolok még hozzá dolgokat vagy elveszek belőle valamit.

Tehát szerintem ezért fontos figyelni a konkurensek ajánlatát és árazását és hogy ha sikerült összeállítanod az ajánlatodat, megvannak ugye a problémák, a vágyak, látod azt, hogy a többiek hogyan áraznak és sikerült valamit összepakolnod, nagyon fontos és ezt szinte senki nem csinálja, hogy kommunikáld le többféleképpen is az ajánlatot.

A vásárlók gyakran nem tudják azt, hogy mire van szükségük. Azt hiszik, hogy valamire van szükségük de egyébként egyáltalán nem arra a valamire. Ezért érdemes többféle módon lekommunikálni, többféleképpen csomagolni azt a valamit.

Mi például azon a sales oldalon, ahol Facebook, Insta és Google hirdetéskezelést adunk el, ott ugye van egy ajánlatunk és ez az ajánlat kétféleképpen is le van kommunikálva. Tehát ugyanahhoz az ajánlathoz, csináltunk két sales oldalt, egy általánosabbat, mert van aki úgy keres rá és egyet kifejezetten a webshoposok részére, mert van aki azokat a kifejezéseket, azokat a dolgokat keresi ebben a szolgáltatásban.

És végül amit szintén nagyon kevesen csinálnak, hogy magát az ajánlatot is nyugodtan lehet A/B tesztelni. Ez tök durva, hogy szinte senki nem csinálja. Mi szoktuk egyébként, ritkán, de szoktuk. Hogy van egy ajánlatunk és egyáltalán nem biztos, hogy az jól van lekommunikálva, jól van csomagolva, jól van árazva.

És simán csinálhatnánk azt, hogy két sales oldal, ugye nem kell, hogy kívülről ezek megtalálhatóak legyenek. És lekommunikálom így és lekommunikálom úgy. Letesztelem, hozok be rá forgalmat és megnézem, hogy melyik konvertált jobban. És ez viszont egyáltalán nem csak szolgáltatásoknál működik, sőt sokkal jobban működik termékeknél.

Például az egyik webshopomban teszteltük úgy, hogy klasszikus webshop oldalra vittük be az embereket, mondjuk egy termékoldalra, az adott termékre és ugyanannak csináltunk egy sales oldalt. A sales oldalas nálunk sokkal-sokkal jobban működött.

Utána egy következő teszt az volt, hogy a sales oldalon nem csak egy terméket adunk el, hanem 1-2-3 termékes csomagolásban, tehát lehet választani, hogy egy, két vagy három darabot kell belőle és annál olcsóbb ár és ugye annál nagyobb plusszok. Azt hiszem 3 terméknél már ingyenesen kiszállítottuk. És ott megint nőtt a profitunk, mert akkor azt mondták, hogy jó veszek egyet a barátomnak, veszek egyet a páromnak, veszek egyet valakinek és ugyanannyit fizettünk egy emberért, akit behoztunk hirdetésekből.

Jobban meggyőzte őt a sales oldal és amikor betettünk plusz két csomagot, akkor még jobban megnőtt a konverzió és a bevételünk, mert van aki többet vett, de aki ugyanúgy egyet vett, neki meg vonzóbb volt az az ajánlat, mert már nem csak azt látta, hogy az a valami 6 ezer forint, hanem az a valami 6 ezer forint kettő darab belőle tízezer, 3 darab meg mondjuk 14 ezer. És sokkal vonzóbb ilyenkor, ugye ez a horgonyárazás lényegében.

Szóval ez is egy nagyon jó stratégia, amit kevesen használnak ,egyértelműen azért mert munka van vele, viszont hosszútávon szerintem meg tudja érni, hogy ha beleteszed az időt és energiát ezekbe.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]