BOOMCast SHORTS – Így építs profi értékesítési folyamatot

BOOMCast Shorts - Így építs profi értékesítési folyamatot

Ebben az adásban megmutatom, hogy hogyan építhetsz egy sablonizált – és nagyrészt automatizált – értékesítési folyamatot a saját vállalkozásod számára. Jól figyelj, mert ez a titka a skálázható értékesítési rendszernek.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett cikket itt találod: https://boommarketing.hu/online-marketing/ertekesites-alapok/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így építs profi értékesítési folyamatot– SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban megmutatom, hogy hogyan építhetsz egy profi értékesítési folyamatot. Ugye itt a sales folyamatokról van szó tehát, amikor valaki olyan vállalkozásban dolgozik, vagy olyan vállalkozása van, ami aktív salest igényel, például nekünk az ügynökség, ugye nekem személyesen beszélnem kell mindenkivel, aki bejelentkezik hozzánk és ajánlatot kér tőlünk, mielőtt tudnék nekik adni egy ajánlatot és ügyfelek lehetnének.

Tehát egy ilyen sales folyamatot fogunk most összepakolni, vagyis megmutatom a lépéseit, hogy hogyan tudod magadnak összepakolni.

A legelső lépés, hogy tervezd meg a kiindulási pontot. Ez nagyon fontos, mert amikor értékesítési folyamatokat tervezek akkor alapvetően két kisebb folyamatot szoktam kiépíteni és ebből áll össze majd a végső rendszer. A folyamat első fele tartalmazza a marketing csapat feladatait, a második fele pedig a sales csapat teendőit. A sales csapat szempontjából a kiindulási pont szinte mindig az, amikor valaki eljut az SQL, tehát ez a sales-qualified lead státuszig. Ez azt jelenti, hogy az illető, az ajánlatkérő eljutott addig a pontig, amikor elég komoly esély van arra, hogy üzletet köthetünk és ilyenkor nyitunk neki egy dealt, ugye egy potenciális üzletkötési lehetőséget. Ez tehát az első lépés, a kiindulási pont megtervezése.

A második lépés, amikor felvázolod a folyamat során megtett lépéseket. Ahogy megvan a kiindulási pont, ami nálunk az időpontfoglalás egy ilyen harminc perces beszélgetésre, akkor a következő lépés az lesz, hogy egy timeline segítségével felvázoljuk az érdeklődőnk által megtehető lépéseket. Fontos itt a timeline is tehát, hogy egymás után tudjanak következni ezek az események. És ez már kevésbé sablonizálható, mert nagyban függ attól, hogy hogyan működik az adott vállalkozás. Erről mutatok egy pár példát is, írtam egy cikket, ami ugyanerről a témáról szól, ezt belinkeljük az adás alatt és el tudod olvasni ezt is és ott találsz egy pár példát.

A harmadik lépés, hogy meg kell határoznod a deal stageket. Ugye, hogy ha a második lépést elvégezted és megvannak a megtehető lépések a timeline alapján, akkor ebből különböző stageket kell csinálnod, ami igazából egy-egy státusz, amibe a deal, ugye ez a potenciális üzletkötési lehetőség bekerülhet.

Ha ezeket meghatároztad, akkor jöhet a negyedik lépés, ami egy nagyon apróság, de nagyon nagyon fontos dolog: át kell alakítanod múlt idejűvé a státuszokat. Ezt én is utólag tanultam meg és tök érdekes, hogy mennyivel megváltoztatja a folyamatot, mennyivel egyértelműbbé teszi a folyamatot, ami főleg akkor fontos, hogy ha nagyobb csapattal dolgozol. Mondok egy példát, sokkal egyértelműbb az a státusz, hogy árajánlatot kapott, mint az, hogy árajánlatot küldeni. És mi igyekszünk – általában igyekszünk – úgy megcsinálni ezeket a folyamatokat, hogy olyan státuszokból álljanak, ami valami eseményt jelez. Tehát azt jelzi, hogy ő mondjuk ajánlatot kért, ajánlatot kapott, elakadt a folyamatban, tehát, ami már megtörtént és tudjuk, hogy ez történt és ő ebben a státuszban van, erre kell valamit cselekednünk.

Az ötödik lépés – ez egyébként opcionális -, hogy, amikor megvannak a státuszok, akkor jelöld meg azokat, amiknél a leadnek van valamilyen feladata. Ez azért lesz fontos, mert mondjuk egy árajánlatot kapott státusznál ugye nem nálunk van a labda, hanem a leadnél, az érdeklődőnél és itt tudnunk kell azt, meg kell jelölnöm már a folyamat tervezése során, hogy itt egy potenciális elakadási pont, ahol lemorzsolódhatnak az érdeklődők, tehát itt valamit majd csinálnom kell, beépítek egy automata follow upot, vagy beépítek egy értesítőt a csapatnak mondjuk négy napra rá, hogy follow upold, hívd fel, dobj egy smst, amit ugye az adott vállalkozás folyamatai megkívánnak.

És végül a hatodik pont, ami már nem opcionális, ezt mindenkinek érdemes megcsinálni: építsd meg a folyamatot a CRM rendszeredben. Ez ugye tök egyértelmű, amikor egy ilyen folyamatot összeállítasz, akkor nagyon fontos az, hogy egy: legyen egy rendszer, amiben tudod követni és skálázhatóvá teszi ezt az egészet, kettő: be tudd automatizálni a mögötte lévő dolgokat, mert csak akkor van értelme mondjuk a státuszok megtervezésének és a különböző feladatok összeírásának, ha olyan automatizmusokat is mögé tudsz tenni, ami megkönnyíti majd a sales csapat munkáját.

Úgyhogy ez volt az a pár lépés, ahogy tényleg nagy vonalakban, fel tudsz építeni egy profi értékesítési folyamatot.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]