BOOMCast SHORTS – Így gondolkozz, ha PÉNZT akarsz nyomtatni

BOOMCast SHORTS - Így gondolkozz, ha PÉNZT akarsz nyomtatni

Ha azért szerzel új vevőket, hogy a vállalkozásod szinten maradjon, akkor valamit Te is rosszul csinálsz. Ebben az adásban megosztok veled egy pár kérdést, amit Neked is érdemes átgondolnod (és természetesen a megoldást is, amivel “pénznyomda” bizniszt építhetsz).

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így gondolkozz, ha PÉNZT akarsz nyomtatni – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

A mai adásban arról beszéltem, hogy hogyan gondolkozz, ha pénzt akarsz nyomtatni. Jó, persze nem szó szerint, mivel az egy kicsit illegális. Inkább olyan értelemben beszélek pénznyomda kiépítéséről, hogy vállalkozóként vagy marketingesként hogyan érdemes gondolkoznod ahhoz, hogy az adott biznisz igazán sikeres lehessen és dinamikusan fejlődni tudjon.

Nemrég néztem egy amerikai képzést/kurzust, ahol szó szerint az hangzott el, hogy reorder biznisz építésében kell gondolkodni, nem sima orderében. Magyarul arra kell koncentrálni, hogy újra és újra vásároljanak tőled az emberek, nem pedig arra, hogy “egy alkalmas” vevőid legyenek. Ez így nagyon egyértelmű. Meg igazából egyszerű is és elvileg tudja is mindenki, mégsem így építkezik nagyon sok vállalkozó. Mint régen én.

Én is csak nemrég kezdtem el így gondolkozni és számba is vettem a bizniszeimet. Az első kérdés, amit feltettem magamnak, hogy mit csinálnék másképpen, hogyha holnaptól nem vehetnék új vevőket? Hiszen a fizetett hirdetésekkel (Google, Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok, Pinterest, vagy bármely más platform), lényegében vevőket veszel, figyelmet vásárolsz, azokat konvertálod. Hogyha kikapcsolod a hirdetéseket, akkor leáll a vevőtömeg. Ha bekapcsolod, akkor pedig áramlik befelé.

Mi történne, hogyha ez a lehetőség eltűnne? Elindultam ezen a gondolatmeneten. Nagyon érdekes, neked is javaslom. Rengeteg mindenről derült ki, hogy ennek a kérdésnek köszönhetően merőben máshogy nézne ki: a terméked vagy a szolgáltatásod, vagy maga a vásárlói folyamat. Ha pedig így gondolkozol, akkor a bizniszed felépítése a visszatérő vevőkből való megélésen fog alapulni. Az újak pedig már csak a szintlépéshez fognak kelleni, a skálázáshoz.

Persze ez a folyamat nem olyan egyszerű, hogy holnaptól másképp csinálod és onnantól kezdve működik. Viszont menet közben egy csomó olyan fejlesztési lehetőség mutatkozik meg, amivel jobbá teheted a vállalkozásodat, a szolgáltatást, a terméket, a kiszolgálást, mindent, amit nyújtasz.

Ha belegondolsz a mi bizniszünk felépítésébe, ami valójában egy B2B vállalkozás, ügynökség, akkor láthatod, hogy nagyon-nagyon fontos a szolgáltatás, illetve annak minősége és a kommunikáció. Ezek kellenek ahhoz, hogy valaki nálunk maradjon és folyamatosan vásároljon tőlünk.

Ha viszont nem az ügynökséget nézzük, mert az alapból egy visszatérő vásárlókra épülő modell, hanem a BMU-t, ahol az online videós oktatóanyagaink vannak, akkor ott is találsz rengeteg olyan lehetőséget, amit érdemes lenne fejleszteni ahhoz, hogy újra és újra vásároljon valaki. Ebből is látszik, hogy nem csak a termék kell, hogy jó legyen, hanem maga a körítés is, amit nyújtunk mellé.

Ha így gondolkozol és ez alapján fejlesztesz, akkor olyan dolgokra is kitérsz majd a vállalkozás építése során, amire amúgy nem koncentrálnál. A lényeg tehát, hogy ne ess abba a hibába, hogy azért hozol be új ügyfeleket, hogy szinten tartsd a vállalkozásodat! Azt tegyék meg a meglévők. Ha figyelsz a vevőkre, a válaszaikra, feedback-et kérsz tőlük és azok alapján fejlesztesz, akkor meg tudod azt lépni, hogy az új ügyfelek szerzésének célja a növekedés legyen.

Remélem, hogy hasznosnak találtad ezt az adást és voltak benne számodra is érdekes gondolatok! Kíváncsi vagyok a te véleményedre is! Így arra kérlek írd meg a Facebook csoportunkba vagy a YoutTube-on kommentben, hogy ez nálad szerinted tud-e működni!

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra! Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod!

Gyere és csatlakozz hozzánk a boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül!

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük