BOOMCast SHORTS – Így határozd meg, hogy mekkora költségkerettel indítasz egy Facebook kampányt

BOOMCast Shorts - Így határozd meg, hogy mekkora költségkerettel indítasz egy Facebook kampányt

Két adással korábban elmondtam, hogy hogyan határozd meg a konverziós költségeket, az előző adásban pedig azt is megbeszéltük, hogy mikor kell leállítani egy rosszul teljesítő hirdetést. Ezek után felmerül a kérdés, hogy honnan tudhatod mekkora összeggel indíts el egy új kampányt. Ebben az adásban ezt mutatom meg Neked!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett korábbi adásokat itt találod:

https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/igy-hatarozd-meg-hogy-mennyit-er-neked-egy-konverzio/

https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/mikor-allits-le-egy-rosszul-teljesito-facebook-hirdetest/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így határozd meg, hogy mekkora költségkerettel indítasz egy Facebook kampányt – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban azt fogjuk megbeszélni, hogy hogyan határozhatod meg, hogy mekkora költségkerettel indítasz el egy új Facebook kampányt. Ez egy nagyon kritikus kérdés, mert alapjaiban véve határozza meg azt, hogy sikeres tud-e lenni egyáltalán egy hirdetés vagy sem.

Ugye két adással korábban elmondtam, hogy hogyan határozd meg a konverziós költségeket. Az előző adásban pedig azt is megbeszéltük, hogy mikor kell leállítani rosszul teljesítő Facebook hirdetést. Érdemes ezeket is meghallgatni, mert úgy lesz teljes a kép. De ezután felmerül a kérdés, hogy honnan tudod majd, hogy mekkora összeggel indíts egy új hirdetést.

Konverziós kampánynál egyszerűbb a helyzet, mert ha tudod, hogy mennyit ér meg neked egy konverzió, akkor annak a három-ötszörösét érdemes napi költségkeretként beállítani. Erre azért van szükség, mert a Facebook algoritmusa, ami igazából úgy működik, hogy a hirdetés elindítása után, az első pár napon keresztül egy tanulási szakaszban van. Ilyenkor próbálja tesztelgetni azt, hogy mi működik és mi nem. Mondjuk ha megadsz egymillió fős célközönséget, akkor szépen elkezd lövöldözgetni abban a közönségben, hogy neki vajon tetszik-e, neki tetszik-e, neki tetszik-e. És a bejövő adatokból mindent figyel igazából.

Azt, ha valaki kattint, azt ha valaki konvertál, azt ha valaki időt tölt el az oldalon, de ugyanígy a negatív visszajelzéseket, ha valaki nem kattintja le a hirdetést, ha valaki visszalép az oldalról, mondjuk olvasás nélkül. És ezek alapján finomítja majd azt, hogy kinek jeleníti meg a hirdetést az adott célközönségen belül. És ez konverziós kampánynál akkor tud igazán jól működni, ha már az első pár napban értelmezhető mennyiségű adat érkezik be. És a legfontosabb adat itt ugye az, hogy ha valaki meglép egy konverziót.

És így nagy általánosságban elmondható, hogy az algoritmus azt várja el, akkor működik a legjobban, ha naponta öt konverzió érkezik be. Ez a legjobb. Ezért, ha mondjuk 2.000 forintot akarok egy vásárlóért kifizetni, akkor ideális esetben napi 10.000-et teszek arra a kampányra azért, hogy legyen esélye legalább öt konverziót behozni és tudjon tanulni és ki tudjon lépni abból a tanulási fázisból, hogy hosszútávon is jól tudjon teljesíteni.

Ha nem tudod ezt meglépni, vagy nem akarod ezt meglépni, az már egy másik kérdés. Akkor lehet, hogy érdemes hátrébb lépkedni a folyamatban és mondjuk kosárba helyezésekre optimalizálni egy webshopnál, amiből több lesz, de ugye kisebb értékű esemény, de nem biztos, hogy érdemes meglépni. Tehát ezt is igazából ki kell tapasztalnod, hogy nálad hogy működik, mekkora a lemorzsolódás ugye a különböző szinteken, és érdemes-e kosárba helyezőkre optimalizálni. Ott ugye feláldozod azt, hogy a végső konverziót méred, viszont pozitívum, hogy több konverziód lesz hirdetések szempontjából. Úgyhogy ezeket kell mérlegelni és letesztelni és ez mindenkinél máshogy lesz hatékony.

A többi kampánytípusnál, mondjuk ha kattintásokra optimalizálsz, vagy likeokat gyűjtesz, vagy elérést akarsz generálni, ott igazából mindegy, hogy mennyivel indítod, mert ott mindig van annyi esemény kattintásokból is, hogy meglegyen az a napi öt kb., amire a Facebook már tud optimalizálni. Tehát ott nincsen ez a limit, konverziósnál van egy ilyen nagyobb ugrás és ezt érdemes is betartani egyébként.

És sokan ott rontják el a költségkeret meghatározását a kampányokon, hogy van egy bizonyos költségkeretük, mondjuk 100.000-et akarnak elkölteni havonta és abba bele akarnak zsúfolni minél több kampányt. Pedig ez egy hiba, sokkal jobb, ha csak egy 100-as keretünk van, akkor csak egy vagy két kampányt futtatunk legfeljebb, mert egyszerűen úgy lesz hatékony. Ha nem szánunk rá elég pénzt, akkor mindegyik ilyen félgőzzel fog menni és vagy sikerül vagy nem. Tehát a költségkeret meghatározásnál erre is figyelj oda, hogy tudd, hogy miből gazdálkodhatsz, és úgy határozd meg már azt, hogy mire költesz, milyen kampányok futnak majd párhuzamosan.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük