BOOMCast SHORTS – Így határozd meg, hogy mennyit költesz hirdetésekre

BOOMCast Shorts - Így határozd meg, hogy mennyit költesz hirdetésekre

Örök kérdés, hogy vajon mennyit érdemes hirdetésekre költeni. Ezt egy platform esetében is nehéz eldönteni, hát még akkor, ha több felületen is jelen szeretnél lenni. Ebben az adásban segítek, hogy hogyan határozd meg a hirdetési költségkeretet.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az említett adást itt találod: BOOMCast SHORTS – Így lődd be a költségkereted ha alacsony büdzsével dolgozol

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így határozd meg, hogy mennyit költesz hirdetésekre – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Mennyit költsünk hirdetésekre? Ez egy nagyon egyszerű kérdés, amire nagyon-nagyon nehéz a válasz. Ráadásul ezt még egy platform esetében is nehéz eldönteni, hát még akkor, ha mondjuk több felületen is jelen akarsz lenni. Ebben az adásban megpróbálok segíteni, hogy hogyan tudod meghatározni a hirdetési költségkeretet.

És az fontos, hogy most nem teljes marketing büdzséről beszélünk, hanem kifejezetten a hirdetésekről. Mert ugye van egy teljes marketing büdzsé, amibe minden beleszámít, ami marketing, például tartalomgyártás, az email szoftver díja, a szövegíró díja, az ügynökség díja, akik a hirdetéseket kezelik például és aztán ott van a hirdetési költség, amit ténylegesen elköltesz a Facebookon, Google-n, Pinteresten, TikTokon, bárhol. Szóval ez nem a teljes marketing büdzsé lesz, azt a stratégiád során meg tudod határozni, erről is csináltam korábban adást, hanem kifejezetten a hirdetésekre költött összeg.

Ezt nagyon sok minden befolyásolja, elsősorban a céljaid, hogy mit szeretnél elérni, a lehetőségeid, hogy mennyi pénzed és mennyi időd, energiád van, amit ebbe bele tudsz fektetni, valamint a rövid- és a hosszú távú stratégiád. Tehát ha Te agresszív növekedést szeretnél elérni a következő fél évben, akkor nagyon PPC heavy lesz a stratégiád, magyarul sokat kell költened fizetett hirdetésekre, ahhoz, hogy elérd az embereket.

Ha inkább hosszú távon gondolkozol és rövid távon csak megtámogatnád hirdetésekkel a többi elemet, mert mondjuk egy csomó tartalmat gyártasz és közösséget építesz, akkor sokkal nagyobb összeg megy majd el tartalomgyártásra és kevesebb összeg megy el a hirdetésre, azoknak a terjesztésére és a salesre. Úgyhogy ez máris nagyon nagy mértékben meghatározza azt, hogy mennyit fogsz majd hirdetésekre költeni, de, hogy adjak valami konkrétabb kapaszkodót: én azt szoktam mondani, hogy úgy kell belőni egy-egy új platformnál a hirdetési költségkeretet, hogy legalább 3 hónapig fenn tudd tartani ezt a költést úgy, hogy semmit nem termel még az a felület.

Tehát mondjuk ha elindulsz egy Facebook hirdetés irányba, akkor úgy kell belőnöd a költést, mondjuk azt mondod, hogy Te havi 200 ezer forintot fogsz elkölteni tesztjelleggel, akkor tudod, hogy a következő 3 hónapban 200, 200, 200 ezer forintot oda fogsz tudni szánni, akkor is, ha kereken nulla forintot termel Neked az a hirdetési platform.

És erre azért van szükség, mert ugye minden platform adatokat gyűjt, most már a Google mögött is van egy nagyon erős mesterséges intelligencia és kell nekik a konverzió szám, a kattintás szám ahhoz, hogy be tudjanak állni és tudjanak tanulni és egyre okosabban tudják elkölteni az összeget. Akkor is, hogyha valaki kezeli, tehát ügynökségként is, egy profi marketing kivitelezőként is a rendszerekre vagyunk rászorulva igazából azért, mert velünk nem osztják meg a user adatokat, hogy mi mindent tudnak a különböző felhasználókról, ez a rendszerben van és nekünk a rendszert kell tudni használni és a rendszert adatokkal kell ellátni, ezért is van az, hogy legalább ezt a 3 hónapos időszakot be kell fektetni ahhoz, hogy le tudd egyáltalán szűrni, hogy nálad működik-e az a platform vagy sem.

Úgyhogy konkrét összeget nem tudok Neked mondani, ez egyértelmű, hogy mindenkinél változó, de akár havi 50 ezer forinton indulnál, akár havi 3 millióval, ahogy most például egy új ügyfelünk, tök mindegy az összeg, a mögöttes logika a lényeg, hogy hogyan döntöd el, hogy mennyit szánsz rá.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra, mert hetente két új adással is jelentkezünk.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://www.boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]