BOOMCast SHORTS – Így javítsd az email listád hatékonyságát

BOOMCast Shorts - Így javítsd az email listád hatékonyságát

Ha nem olvassák a leveleidet, akkor semmit nem ér majd az email marketinged. Ebben az adásban megmutatom, hogy mi mit csinálunk az email marketingünk hatékonyságának növelése érdekében.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett cikket itt találod: https://boommarketing.hu/online-marketing/email-marketing/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így javítsd az email listád hatékonyságát – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Az email marketingnél alap, hogyha nem olvassák el a leveleidet, akkor igazából semmit nem ér majd ez a tevékenységed, úgyhogy ebben az adásban megmutatom, hogy mi mit csinálunk azért, hogy növeljük az email marketingünk hatékonyságát.

Először is tisztázzuk azt, hogy, hogyan mérjük a hatékonyságot. Itt négy fő mérőszám van. Az első, hogy milyen arányban érkeznek meg a leveleid a címzettekhez, a második a megnyitási arány, a harmadik az átkattintási arány, a negyedik pedig a bevétel. Ugye itt a legelső mérőszám az az, hogy milyen arányban jutnak el a leveleid, mert hogyha senki nem látja azokat, akkor senkit nem ér majd el az email marketing tevékenységed és így eredménye sem lehet.

Tehát nagyon fontos, hogy olyan listát építs, olyan minőségi emberekből és minőségi email címekből, hogy a lehető legnagyobb arányban jusson el hozzájuk a levél. Gondolok itt ugye a visszapattanó levelekre ami hiba lehet, az a hard és soft bounce, ez a két típusa van, ezeket érdemes kiküszöbölni, hogy a listád egészségesebb legyen.

A legfőbb megoldandó probléma pedig az email marketing esetében, hogy hogyan érd el azt, hogy várják az emberek a következő leveledet. Ha mindig csak salesezel, akkor ez nem lesz sikeres. Úgyhogy én azt javaslom, hogy minden egyes sales emailre jusson legalább három-négy olyan, amiben Te adsz valamit. Tehát a sales az ugye az, amikor Te értékesítesz és Te kérsz valamit tőlük, de legyen több olyan leveled, amiben Te adsz valamit nekik, hasznos, érdekes
tartalmakat például.

Az is egy nagyon jó trükk arra, hogy minél több emberhez érkezzen meg sikeresen a leveled, hogyha kérdéseket teszel fel az emailekben és válaszadásra buzdítod az olvasókat. Ez azért nagyon jó, mert ez egy erős, egy pozitív jel az algoritmus részére, hogy a hírleveleid tényleg hasznosak és nemcsak egyoldalú, egyirányú kommunikáció működik, hogy Te küldesz tömeges leveleket, hanem választ is kapsz legalább egy pár embertől azokra a levelekre. Úgyhogy érdemes néha bedobni ilyeneket, ha csak egy, két, három választ kapsz, az is egy nagyon jó és nagyon erős jel és ezáltal is az algoritmus jobb kategóriába sorolhatja a leveleidet.

Ezután dolgozhatsz a megnyitási és az átkattintási arányokon is. Ehhez az kell, hogy rendszeresen tisztítsd a listádat, hogy nagyobb arányban kapják meg azok a leveleidet, akiket érdekel is az, amit mondasz. Ha túl sok az inaktív feliratkozód, vagy túl sok a visszapattanó, akkor nem jut majd el a leveled azokhoz sem, akiket érdekel egyébként, mert ezt is ugye arányaiban figyeli a Google is és igazából minden hírlevél, vagy minden levelezőnek az algoritmusa.

Ha mondjuk van egy tízezer fős listád, ahol kétezer ember nyitja meg a leveledet, akkor az egy 20 százalékos megnyitási
arány, az átkattintási pedig ugye el fog törpülni, de, ha kipucolod az inaktív feliratkozókat és marad egy négyezer fős email listád, akiből kétezer megnyitja, mert ugye aki megnyitja őket nem törölted ki, akkor az máris egy 50 százalékos megnyitási arány a 20-szal szemben és az átkattintási arányod is valószínű duplázódik, triplázódik, ami egy nagyon-nagyon erős jel és nagyon-nagyon jó jel. Ráadásul ugye kevesebbet fogsz fizetni, mert kevesebb kontaktod van a leveleződben.

Úgyhogy nagyon fontos tisztán tartani a listát, nemcsak pénz miatt, amennyit fizetsz, hanem a megnyitási és az átkattintási arányok miatt is. Ezt megteheted havonta vagy akár kéthetente, hetente, attól függ, hogy mennyi időd van, de igazából egy automatizmust is lehet erre építeni, ami akár napi szinten lefut és tisztán tartja a listádat. Az adás leírásába beteszek egy linket, írtam az email marketingről egy átfogó cikket és abban van egy ilyen automatizmus is, úgyhogy ezt akár meg is tudod építeni, összekattingatod, holnaptól fut és tisztítja folyamatosan a listádat.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]