BOOMCast SHORTS – Így készíts marketingstratégiát, ha szűkös a költségvetésed (7 lépésben)

BOOMCast Shorts - Így készíts marketingstratégiát, ha szűkös a költségvetésed (7 lépésben)

Többször is említettem már, hogy akkor is fontos stratégiát készítened, ha szűkös a költségvetésed (sőt, talán még fontosabb). Ebben az adásban bemutatom Neked azt a 7 lépést, amit elvégezve összeállíthatod a vállalkozásod low-budget marketing stratégiáját.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett cikkeket, adásokat itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így készíts marketingstratégiát, ha szűkös a költségvetésed (7 lépésben) – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Pár adással korábban már beszéltem a marketing stratégiáról és arról, hogy miért fontos már a legkisebb vállalkozásnak is rendelkeznie valamiféle stratégiával. Most viszont hozok Neked egy pár tippet, hogy mit csinálj, hogy ha szűkös a költségvetésed.

Tudom, hogy vannak olyan helyzetek, amikor nagyon szűkös a költségvetés, de az online marketingben pont az a jó, hogy még kevés pénzből is nagyon nagyon jó dolgokat lehet összehozni. Persze a befektetést még ebben az esetben sem tudod elkerülni, de, ha nincs pénzed akkor az idődet kell invesztálnod a stratégiába. Úgyhogy nézzük meg ezt a 7 lépést, amit javaslok akkor, ha szűkös a költségvetésed.

Először is, használj közösségi oldalakat. Tudom, hogy az organikus elérés a béka segge alatt van, de ez főként csak a Facebookra igaz. Senki sem tiltja meg, hogy új csatornákat fedezz fel, például ott a LinkedIn, ami B2B piacon tök jól működik, vagy ott a TikTok és a Pinterest, ami szépen felfutóban van a B2C piacon, úgyhogy érdemes ezekkel kísérletezgetni szigorúan csak akkor, ha az beleillik a stratégiádba és tudod, hogy a Te buyer personáid ott is megtalálhatóak.

A második lépés, hogy hozz létre hasznos vagy érdekes videókat. Ha van egy okos telefonod, akkor szó szerint semmi nem akadályozhat meg abban, hogy videókat készíts YouTubera, ennyi, pont. Tudom, hogy nem könnyű, viszont pont ezért emelkedhetsz ki a tömegből, mert az összes konkurensed is ugyanígy gondolja és ha Te veszed a fáradtságot, hogy készítesz videókat, akkor máris előrébb kerülsz és a YouTube organikus forgalmát megszerezheted magadnak.

A harmadik, nagyon hasonló tipp: gyárts podcastet. Egyre többen csinálják nem véletlenül, ugye mi is 2021 végén indítottuk útjára a BOOMCast-et és januárban, 2022 januárban hoztuk be ezt a BOOMCast SHORTS-ot és azóta ilyen havi 12-14 adást publikálunk. Nagyon sok munkát igényel, nagyon sok felkészülés, tartalomgyártás, viszont ezekből a tartalmakból rengeteg egyéb tartalmunk születik: hírlevelek, ugye folyamatos heti hírlevelek, különböző cikkek, különböző social media postok, hirdetések. Tehát ebből tudunk egy csomó mindent gyártani, erről egyébként van is egy cikkünk a blogon, ezt belinkeljük ide az adás alá és akkor el tudod olvasni.

A negyedik: kezdj el blogolni. tök egyszerű, klasszikus, sokan azt mondják, hogy már nincs benne potenciál, de van és mindig is lesz, mert a Google a legerősebb keresőmotor, és a Google még mindig elsősorban szöveges találatokat ad vissza, mert ugye a legtöbb élethelyzetben az a leghatékonyabb. Úgyhogy nagyon is érdemes tartalmat gyártani és odafigyelni a keresőoptimalizálásra, mi tényleg, kb. öt évvel ezelőtt kezdtük el a blogolást és azóta a mai napig a blogból jön a leadjeink mondjuk kilencven százaléka.

És ez igazából lefedi az ötödik tippemet is, ami pedig az, hogy barátkozz a keresőoptimalizálással. Ez nemcsak tartalmaknál fontos viszont, hanem mondjuk egy webshopnak a termékoldalak, kategóriaoldalak esetében is, ahol érdemes legalább felbérelni egy profit és legalább egy alkalommal megcsinálni a keresőoptimalizálását ezeknek. Ez gyakran egy egyszer megcsinálandó dolog és utána max ellenőrizni, optimalizálgatni kell, de ez úgyis hosszútávon jön majd ki. Tehát érdemes egyszer invesztálni időt, vagy pénzt a keresőoptimalizálásba, ezt megcsinálni és utána várni az eredményeket.

A hatodik tipp: gyárts valamilyen csali anyagot. Erről is biztos hallottál, ugye lead megnet, így hívja a szakma, magyarul talán csaliként szoktuk ezt lefordítani. Érdemes ezeket gyártani és nagyon fontos, hogy akár fizikai terméket értékesítő webshopok is tudnak ilyeneket csinálni. Pont volt nemrég egy ilyen kérdés a zárt Facebook csoportunkban, ahova Te is beléphetsz egyébként, link az adás leírásában, ahol kérdezte valaki, hogy webshopként milyen csali anyagot tud gyártani, úgyhogy lehet erről is, ott írtam kommentben választ, érdemes megnézni, hogy ha webshopod van.

És végül hetedik tipp: hírlevelezz. Nagyon durva, nem is gondoltam volna, hogy még 2022-ben is egy tipp tud lenni az, hogy hírlevelezned kell és, hogy email marketinggel foglalkoznod kell, de nagyon sokan úgy vannak vele, hogy hanyagolják, hogy jó az már régi csatorna, nem trendi, nem olyan jó. Pedig mi mind a mai napig ezzel érjük el a legmagasabb ROI-t. Ez azt jelenti, hogy az email marketingbe fektetett energia és pénz, tehát a befektetésünk, itt térül meg a leghatékonyabban, a legnagyobb számban, ami egyébként iparágtól függetlenül igaz. Úgyhogy én nagyon javaslom azt, hogy használd az email marketinget, hírlevelezz és építsd a márkádat, építsd a közösségedet. Egyébként erről is készítettem korábban egy rövid adást, úgyhogy ezt is belinkeljük és megtalálod a leírásban.

Ez lett volna tehát az a 7 tipp, vagy 7 lépés, amit szerintem érdemes elvégezned, hogy ha szűkös a költségvetésed, de mégis szeretnél egy komolyabb marketingstratégiát összeállítani magadnak.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]