BOOMCast SHORTS – Így készíts profi SEO tartalmat!

BOOMCast Shorts - Így készíts profi SEO tartalmat!

Az elmúlt 5 év alatt nulláról építettem fel egy nettó 100 milliós online marketing ügynökséget, amit nagyrészt SEO tartalmakkal értem el. Ebben az adásban elmondom, hogy milyen módszertant használunk arra, hogy profi SEO tartalmat készítsünk.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett szoftvert innen éred el: Semrush

A korábbi adást itt találod: https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/egy-alulertekelt-seo-trukk-a-top-helyezesek-elfoglalasaert/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így készíts profi SEO tartalmat! – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Az elmúlt 5 év alatt nulláról építettem fel egy nettó 100 milliós online marketing ügynökséget, amit nagyrészt SEO tartalmakkal értem el. Ebben az adásban azt fogom Neked megmutatni, hogy milyen módszertant használunk arra, hogy ilyen profi keresőoptimalizált tartalmakat készítsünk.

Azt mondjuk fontos tisztázni, hogy ez a módszertan, amit bemutatok csak mostanában alakult ki az elmúlt 1-2 évben. Az első kb. 3 évben az összes lehetséges hibát elkövettem, amit csak ellehet online marketing és SEO szempontból is, viszont ezekből tanultam, felismertem és kijavítottam azokat. Tehát, ha te már innen indulsz, vagy most alkalmazod ezeket, akkor valószínűleg éveket nyersz, ami amúgy hibázás hibázást követne. Úgyhogy nézzük a módszertant.

Az első lépés a kutatás. Mindig le kell kutatni azt, hogy milyen tartalmat érdemes gyártani. Ezt többféleképpen lehet, megnézed a konkurensed blogját, megnézed a trendi kulcsszavakat, keresési kifejezéseket mondjuk Google Trends segítségével, megnézed az aktualitásokat. Tehát egy csomó irányba el tudsz indulni, az a lényeg, hogy végezz kutatást és azonosítsd be azt, hogy milyen tartalmakat, milyen témakörről, miről kell beszélned.

Ha ez megvan, akkor jön egy kulcsszóelemzés, amivel vagy validálod, vagy megcáfolod azt az irányt. Tehát, ha felismerem azt, hogy mondjuk a YouTube hirdetésekről kell írnom, akkor utána érdemes végezni egy kulcsszóelemzést, hogy vajon tényleg van-e keresés arra a kifejezésre, hogy pontosan milyen kifejezések ezek, hogyan keresnek rá az emberek, hogy írják, nagyon gyakori, hogy helyesírási hibával írják többen azt a kifejezést, tehát ezekre is figyelni kell és igazából ezzel validálod vagy megcáfolod azt, hogy oké ez az irány jó lesz, vagy ez az irány nem lesz jó.

Ha jó lesz és kijön az, hogy van mondjuk pár száz keresés havonta arra a kifejezésre, akkor érdemes szinonimákat keresni. Ezek ugye keresési kifejezéshez kapcsolódó, vagy kiegészítő, vagy helyettesítő kulcsszavak általában, tudom nem ez a szinonimák kifejezett fogalma, de én így szoktam hívni most a kutatás során, tehát kapcsolódó és kiegészítő kifejezéseket keresünk ilyenkor.

Erre is érdemes valami profibb szoftvert használni, mi mondjuk az Semrush-t használjuk, de ugye ott van a Google-nek a keresője is, az is tök nagy segítség tud lenni, hogy ha beírod mondjuk a keresési kifejezésedet, akkor utána feldobál ugye kiegészített, azutáni kiegészített keresési kifejezéseket, azok már lehetnek ilyen kiegészítő kifejezések. Azért dobálja fel, mert ugye az emberek keresnek rá, viszont érdemes lecsekkolni egy erre dedikált szoftverrel, hogy hányan keresnek rá, hogy használják, milyen találatok vannak rá stb.

Ha ezzel is megvagy, megvan a témád, megvannak a kulcsszavak, megvannak a kiegészítő kulcsszavak, szinonimák, tudod, hogy miről kell írnod és tudod, hogy milyen kifejezéseket kell használod a cikkben, akkor érdemes megnézni utána a konkurensek cikkeit. Az fontos, hogy ezek nem feltétlenül direkt konkurensek, tehát nem biztos, hogy tevékenységi körben versenyeztek, viszont lehet, hogy ugyanazért a figyelemért versenyeztek. Tehát gyakori, hogy egy hírportál, vagy egy fórum ír ugyanarról a témáról, amiről te is akarsz és jó helyet foglal el ilyenkor nagyon egyszerű, őt kell legyőzni és őt is konkurens cikknek kell tekinteni.

Szóval következő lépés megvizsgálni a konkurensek cikkeit, ami egyszerűen annyi, hogy megnézed a különböző keresési kifejezésekre – amit ugye korábban kigyűjtöttél – a TOP 3-TOP 5 találatot, megnyitogatod ezeket a cikkeket és átnézed, hogy ők miről írnak, hogy írnak, mennyire részletes, vajon mi hiányzik abból és ez alapján készítesz egy vázlatot, hogy a te cikkedben ennek meg ennek szerepelnie kell, ezek hiányoznak, akkor ezekkel én még kiegészítem azt, ezt itt ide szúrom be, azt oda szúrom be stb., tehát ez a folyamat, ez a gondolatmenet ilyenkor.

És ezután még egy plusz lépést el szoktam végezni, ez pedig a lehetséges külföldi forrásoknak a felkutatása. Szerencsére nagyon sok téma, sőt szinte minden téma le van fedve angolul, angol nyelven külföldi források által, érdemes ilyenkor rákeresni, megvizsgálni ugyanígy, mint a konkurensek cikkeit, ugyanígy átolvasni ezeket, mert azok általában részletesebbek, hosszabbak, profibb tartalmak és azzal is kiegészítheted egy pár ponttal a vázlatodat, ezek alapján és máris lesz egy olyan profi vázlatod, megvannak a kulcsszavaid, megvannak a szinonimák és validálva van az egész, hogy igenis erre keresnek az emberek és igenis ez egy hasznos tartalom lesz, hogyha kész lesz és ha odajut a TOP találatok közé bekerül a keresőbe.

Ez persze még nem lesz garancia arra, hogy odakerülsz mondjuk a TOP 3- TOP 5 találat közé, de ez az alap ahonnan el kell indulnod. És ha megakadsz mondjuk ott vagy az 5-6-7. helyen, akkor érdemes az apróbb kis SEO trükköket is bedobni, amit például a pár adással korábban, azt hiszem az április 13-án megjelent adásban mutattam be, egy alulértékelt SEO trükköt, ami pontosan abban segít, hogy ha megrekedsz 5-6-7. szinten, vagy akár még lejjebb, de jó a tartalmad, akkor ez a kis trükk tud annyit dobni a helyezéseken, hogy mondjuk odakerülsz a TOP 3-ba vagy a TOP-5-be.

Úgyhogy ez lett volna a módszertan, amit a tartalmak gyártására használunk és igazából ennek a folyamatnak a segítségével jutottunk el odáig, hogy mára már egy száz milliós online marketing ügynökséget tudunk működtetni.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]