BOOMCast SHORTS – Így készülj az év végi hajrára

BOOMCast SHORTS - Így készülj az év végi hajrára

Már csak pár hét választ el a Q4-től, ami a legtöbb vállalkozásnak egy igazán jövedelmező időszak. Az elmúlt pár hónap eseményei miatt viszont nagyon nem mindegy, hogy hogyan készülsz fel az év végi hajrára. Ebben az adásban megpróbálok segíteni, hogy hogyan tudod a lehető legtöbbet kihozni a 2022-es évből.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linkeket itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így készülj az év végi hajrára – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban azt fogom Neked megmutatni, hogy hogyan tudsz felkészülni az év végi hajrára. Ugye amikor kijön ez az adás, majdnem Q4-ben vagyunk, igazából 3 hét és már jön a Q4, 2022 vége, amikor is ugye mindenki felébred, hogy ajaj, még nem értem el a 22-es céljaimat, vagy még nagyon távol vagyok a 22-es kitűzött számoktól.

Na, most ez a legjobb időszak arra, hogy bepótold ezt a hiányosságot és kicsit utolérd magad a céljaiddal a kapcsolatban és ehhez szerintem az egyik legjobb dolog, ha kampányolsz. Én egyébként is azt vallom, hogy webshopként egy olyan 2 max. 3 havonta érdemes lenne kampányolni egyet, amikor valamilyen apropót megragadva felhúzol egy pár napos kampányt, de ilyenkor év végén ugye szinte mindenki él ezzel a lehetőséggel, mert ott van a karácsony, a Black Friday stb. Úgyhogy röviden felvázolom, hogy hogyan néz ki ez a tervezési folyamat, mit kell átgondolnod ahhoz, hogy meg tudd tervezni az év végi kampányaidat.

Először is szerintem egy olyan 4 hónapra érdemes tervezned, mert most itt vagyunk szeptember közepén, tehát az október, november, december és januári kampányaidat is érdemes megtervezni. És azért venném ide már a január hónapot is, mert ugye év vége, szilveszter, újév, akár leltározás, akár célkitűzések stb., kinek mi ilyenkor a feladata és szépen elmegy majd úgy a január, hogy már nem tudod kivitelezni azt, amit amúgy szerettél volna. Tehát ilyenkor év végén mi mindig január végéig tervezünk, pont most egyébként, ahogy felveszem ezt az adást, egy pár nappal ezelőtt csináltuk meg ezt a folyamatot magunknál is.

Először is azt kell átgondolni, hogy milyen alkalmakat akarsz majd megragadni, mire akarsz kampányolni. Itt van most, hogy az iskolakezdés ott lesz az október 23., ott lesz a Mindenszentek, akkor Black Friday, Mikulás, karácsony, újév tehát egy csomó olyan dolog, ami valakinek releváns lehet, valakinek nem és ezekből tudsz majd szépen szemezgetni.

Ha megvan, hogy milyen alkalmakat akarsz meglovagolni, akkor ki kell találod azt, hogy mettől meddig tart majd a kampányod. Ez általában 3-4 nap szokott lenni, legalábbis én azt javaslom, hogy maximum ilyen 4 napos kampányokat érdemes csinálni, azért, mert ez is egy tapasztalat nálunk, leteszteltük, akár 3 napos kampányt csinálunk, akár 2 hetes kampányt csinálunk, a végeredmény kb. ugyanannyi és mindig az első és az utolsó nap jön a bevétel 80-90 százaléka.

Tehát a köztes időszak, amikor csak égeted a pénzt hirdetésekkel, amikor csak fárasztod a listádat az emailekkel, az legyen 1-2 nap, hogy ne legyen ez nagyon elhúzva, mert úgyis első és utolsó nap vásárolnak az emberek. Valaki lehet, hogy lemarad, de akkor ő így járt majd vásárol a következő alkalommal. Ez most év végén persze módosulhat, ha egy karácsonyi akciót vagy bármit hirdetsz, viszont nagy általánosságban szerintem érdemes ehhez ragaszkodni.

Ha az is megvan, hogy mit lovagolsz majd meg és az is, hogy mettől meddig fog ez tartani, akkor jöhet ugye egyesével minden kampányodnál, hogy hol és hogyan fogsz majd kommunikálni. És itt nem szabad elfelejteni a különböző csatornákat, érdemes kihasználni az email marketinget, ugye hírlevelek által, érdemes fizetett hirdetéseket futtatni, nem szabad kihagyni az organikus posztokat sem, tehát simán posztolni és úgy jusson el a hír az emberekhez.

Sokan elfelejtik, de nagyon hatékony egy-egy kampány során valamilyen pop-up az oldalon, tehát aki már a weboldalon jár, mondjuk egy cikket olvas, egy más oldalt nézeget, mint amin ugye a kampányról beszélsz, akkor szépen egy pop-up felugorhat, vagy beúszhat jobboldalról, vagy egy alsó vagy felsősáv ott lehet nekik, ahol felhívod a figyelmet, hogy hello van most éppen egy ilyen akciónk. Ezzel ugye elsősorban az organikus forgalmat lehet nagyon-nagyon jól terelni.

És ott van a legerősebb csatorna, ami a legnagyobb bevételt, a legtöbb hasznot tudja neked termelni, a fizetett hirdetések. Itt most azt kell tudni, hogy főleg ezekben az év végi hajrákban ugye mindenki hirdet, megnő ilyenkor a verseny, ezáltal a licitárak is feljebb kerülnek, tehát valószínű úgy fogsz tudni nyerni, vagy úgy fogsz tudni érvényesülni, inkább úgy mondom, hogy ha tényleg jó és hatékony hirdetéseket tudsz készíteni.

Nem ritka, hogy egy ilyen november-decemberi időszakban 50-60 százalékkal is megemelkednek az átlagos, általános hirdetési költségek, tehát alapból ennyivel hátrébbról indulsz, ennyivel többet kell majd termelned ahhoz, hogy kijöjjön a matek és ez elég nehéz, főleg akkor, ha ráadásul még akciózol is, mert ugye ez az időszak kifejezetten erről szól. Úgyhogy itt kritikus fontosságú az, hogy jók legyenek a hirdetéseid, hogy ne árban kelljen versenyezned a többi hirdetővel, tehát ne többet kelljen licitálnod, hanem nagyobb legyen az átkattintási arányod, tehát hozzád több ember megy át ugyanannyi pénzből és jobb minőségű hirdetéseket készíts, tehát jobban fog majd konvertálni adott egységnyi költségből, több bevételed lehet.

Ebben akár mi is tudunk segíteni, most még nem késő, ha jelentkezel hozzánk, egy olyan 2-3 ügyfelet most még el tudunk vállalni szerintem az idei évre, hogy ha érdekel, akkor a weboldalunkon megtalálod az ajánlatkérés aloldalt, de ezt belinkeljük ide az adás alá is, de az is egy megoldás, hogy ha magadnak készíted a hirdetéseket és ebben is tudunk segíteni, kb. egy hónapja jött ki még annyi sem szerintem, a Google Ads Mesterkurzusunk, amivel egészen az alapoktól meg tudod tanulni a Google Ads hirdetések kezelését. És ott van a Facebook Mesterkurzusunk is, amivel a Facebook hirdetéseknél sajátíthatod el ugyanezt a tudást.

Most szeptemberben mindkettőt 20% kedvezménnyel veheted meg, ha a pénztárnál használod majd a PODCAST20 kuponkódot. Úgyhogy ez kifejezetten csak a hallgatóknak szól, ezzel is szeretném Neked megköszönni, hogy itt vagy velünk és hallgatsz minket.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra és érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel, és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://www.boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]