BOOMCast SHORTS – Így legyél jelen több csatornán (minimális extra költséggel)

BOOMCast Shorts - Így legyél jelen több csatornán (minimális extra költséggel)

A tartalomgyártás az egyik legköltségesebb elem egy online marketing stratégiában, így kizárólag akkor tudsz több csatornán is költséghatékonyan jelen lenni, ha újrahasznosítod a tartalmakat. Ebben az adásban 4 konkrét tippet hoztam, amit Neked is érdemes megfogadnod.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett kurzust itt éred el: https://boommarketing.hu/email-marketing-automatizalas-mesterfokon/

Az adásban említett cikket itt találod: https://boommarketing.hu/online-marketing/tartalom-ujrahasznositas/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így legyél jelen több csatornán (minimális extra költséggel) – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Gondolom nem mondok újat azzal, hogy a tartalomgyártás az egyik legköltségesebb elem egy online marketing stratégiában. Ezt biztosan te is érzed, hogy ha bármilyen jellegű tartalmat gyártasz és éppen ezért fontos az, hogy ha van egy kész tartalmunk, akkor azt minél több csatornán, minél több formátumban fel tudjuk használni, mert így tudunk igazából költséghatékonyan működni.

Mi például most idén nagyon ráfeküdtünk a tartalomgyártásra. Ugye azért van ez a podcast, azért vannak hosszú adások, az interjúk a vendégekkel, azért vannak a havi 2-3 hosszabb cikkek. Olyan 400 ezer forintot költünk havonta csak tartalomgyártásra, ebben nincsen terjesztés, hirdetés, semmi, csak az anyagok legyártása, publikálása és ugye újrafelhasználása. Úgyhogy nagyon kritikus rész szerintem, vagy pont szerintem egy stratégiában, hogy a kész, vagy az elkészült tartalmakat hogyan használod újra.

Az első tipp, hogy csinálj a cikkeidből podcast adásokat, vagy videókat. Nagyon egyszerű, ott van például nekünk is a blogunkon 60-65 cikk és ezeknek akár csak egy-egy kis szeletéből, mert elég hosszú ilyen 20-30 perc alatt lehet elolvasni egy-egy cikket, egy-egy kis szeletéből, egy-egy kis bekezdésből, tök jó podcast adás születhet, vagy tök jó ilyen oktató videó születhet. Ha a gyártasz a tartalmat, akkor valószínűleg te is meg tudod ezt csinálni, mert nagyon sokan ugye a bloggal kezdik, ez a legkönnyebb és legegyszerűbb tartalomgyártási forma és utána lehet szépen lépkedni a hang vagy videós anyagok felé.

A második tipp, hogy csinálj a hanganyagokból átiratot. Ez igazából az első tippnek a fordítottja, mert, hogy ha hang vagy videós anyagokat gyártasz, akkor nagyon egyszerűen tudsz belőlük írott anyagokat is készíteni a blogodra, és ugye van plusz egy SEO tartalmad, Google szempontjából nagyon jó, hogy frissül a blogod, de mondjuk csak egyszer vetted fel azt az adást, vagy azt a videót. Mi így csináljuk egyébként ezekkel a SHORTS-szokkal is, hogy én egy adagban, egy nap alatt felveszek tizenkettőt, ugye egy havi adagot, egy napom rámegy, de utána nincs vele dolgom. Az asszisztensünk, a vágónk, ők mind intézik a további folyamatokat, és így heti három új cikk kerül fel a blogra, ami ezeknek az adásoknak a szöveges átirata.

Ez azért jó, mert SEO szempontból ugye a Google-ben is van esélyünk előre kerülni, mivel van hozzá szöveges átirat, így nagyon egyszerű abból egy feliratot csinálni magához mondjuk a YouTube videóhoz, amit szintén, így sokkal előrébb rankel a Google, vagy a YouTube, mert ugye jobban megérti, hogy mi van abban a videóban a szöveges átiratból. Úgyhogy ez is egy ilyen két legyet egy csapásra dolog, nem kell manuálisan leülni és körmölni a dolgokat, hanem tök jó szoftverek vannak, amire feltöltöd a videót, vagy a podcast adást és megcsinálja az átiratot, magyarul is tudnak egyébként, van több ilyen és utána max át kell nézni egy 5-10 perc alatt, kijavítani az esetleges hibákat, félreértéseket és kész is van az írott anyag.

A harmadik tipp, hogy ha készítettél már egy letölthető csali anyagot, ugye ez mondjuk egy ebook, egy letölthető pdf, egy bármi ilyesmi, akkor azt érdemes publikusan is közzétenni. Ez egy tök érdekes dolog és egy viszonylag új stratégia, hogy nem elzárjuk azt az anyagot, amit egy email címért cserébe letölthet valaki, hanem azt mondjuk, hogy publikusan is elérhetővé tesszük, mert úgyis olyan hosszú és olyan részletes és annyira teljeskörű, hogy nem lehet egy ültő helyében elolvasnia senkinek, mert egyszerűen nem fogja fel, nem érti meg és az anyagban különböző helyeken, az elején, közepén, végén stb., lehet letöltési lehetőséget adni nekik.

És igazából ugyanúgy megkapják pdf-ben, mintha el lenne zárva az anyag, de mivel publikus, így SEO forgalmat is be tud hozni, mert ugye egy nagyon erős anyagod van, amit csaliként odaadsz, akkor miért lenne elzárva, ha szintén két legyet egy csapásra SEO forgalmat is nyersz vele és email címeket is nyersz vele. Ráadásul kapsz egy tisztább listát, mert tényleg csak azok töltik le, akiket tuti, hogy érdekel az az adott téma és azt mondják, hogy basszus ez olyan jó anyag, hogy letöltöm és még négyszer átolvasom. Úgyhogy ez egy nagyon érdekes és nagyon jó stratégia. Mi is ki fogjuk egyébként próbálni.

A negyedik és egyben utolsó tippem, hogy használj vásárlói visszajelzéseket social media content-ként. Ez az egyik kedvencem egyébként, webshopoknál nagyon-nagyon jól működik, de B2B szolgáltató cégeknél is. Ha vannak vásárlói visszajelzések, amiket ugye folyamatosan érdemes gyűjteni, akár automatizmusok által, mint az Email Marketing Automatizálás Mesterkurzusban, ami ugye kifejezetten webshopoknak szól.

Akkor, hogy ha megvannak ezek a visszajelzések, ahol csak lehet érdemes felhasználni. És az egyik legjobb pont erre szerintem a legelső találkozási pont, ami egy poszt vagy egy hirdetés. Itt is simán lehet képes, videós vásárlói visszajelzéseket felhasználni. Nagyon jól tud működni az, ha egy pár videós visszajelzést tudsz kérni, mert az videós hirdetésként tarol, akár a remarketing hirdetésként azok között akik már jártak a shopban, nem vásároltak, gondolkoznak, lehet, hogy annyi meggyőzés kell nekik, hogy kell egy kis bizalomnövelés.

Úgyhogy ez lett volna ez a négy gyors tippem, hogy hogyan használd újra a tartalmaidat és hogyan legyél jelen több csatornán, de van még bőven tipp egyébként, mert erről is írtunk egy cikket, úgyhogy ezt is belinkelem az adás leírásába és ott megtalálod az összeset, ha érdekel.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORT-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is
tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük