BOOMCast SHORTS – Így tartsd fenn a fókuszt munka során (Life hack #2)

BOOMCast Shorts - Így tartsd fenn a fókuszt munka során (Life hack #2)

Pár adással korábban már megosztottam Veled az egyik kedvenc produktivitási hackemet, most pedig egy másikat hoztam, amit szintén napról napra alkalmazok a munkám (és a magánéletem) során.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így tartsd fenn a fókuszt munka során (Life hack #2) – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai adásban arról fogok beszélni, hogy hogyan tudod fenntartani a fókuszt a munka során. Szerintem akár marketingesként, akár vállalkozóként igazából bárki, aki irodai munkát végez, annak fontos az, hogy tudjon fókuszálni és ezt fenn tudja tartani bizonyos ideig, amikor dolgozik.

Megmondom őszintén én ezzel nagyon sokat küzdök, főleg azért, mert nagyon sokrétű a feladatköröm, rengeteg olyan feladatkör van, amit csinálnom kell, elég sok ad hoc feladat is jön, amire reagálnom kell és ezért nehéz az, hogy leülök és három órán keresztül csak valamire fókuszálok.

Most már tök jól haladok, mert ezekkel a kis life hack-ekkel, ezekkel a kis trükkökkel, amit veled is megosztok, szépen kialakul az, hogy mikor tudok fókuszáltan dolgozni, mikor tudom le mondjuk az email-eket, mikor tudom le a további teendőket. És ez egy nagyon fontos tipp, tanács, trükk bárminek is hívjuk, amit magyarul talán úgy tudnék lefordítani, hogy kötegelés.

Ez azt jelenti, hogy ha vannak mondjuk beérkező email-eid, amikre reagálni kell, akkor lehet, hogy nem az a legjobb megoldás, ha azt mondod, hogy 11-től délig letudom az email-eket, mert az email-eken belül is nagyon sok fajta feladat lesz. Van amikor válaszolni kell, van amikor ki kell osztani egy teendőt, delegálni kell azt a feladatot, van amikor egy szerződést kell megcsinálni, valamikor a pénzügyet kell megkérdezni, tehát egy csomó olyan feladat van, ami oké, hogy email-ezel, de azon belül már nem egyeznek azok a feladatok.

És én azt szoktam csinálni, hogy az összes beérkező inputot, akár Slack-en, ami jön a csapattól, akár email-ben, ami jön ügyfelektől, érdeklődőktől, a partnerektől, ezeket nem azonnal megválaszolom, hanem felviszem egy felületre, ez a To Do alkalmazásom, felviszem oda és amikor látom azt, hogy van mondjuk egy fél órám, akkor mondjuk ebéd előtt nekiülök a szerződéseknek, mert tudom, látom azt, hogy ott van három szerződés, amit el kell készítenem, vagy át kell néznem, és ezt le tudom egyben.

És így sokkal hatékonyabb, mert ugyanazokban a szoftverekben kell mozognom, rá van állva az agyam, tudom, hogy mit keresek, tudom, hogy mit figyeljek és nem az van, hogy megválaszolok egy email-t itt, megcsinálok egy szerződést ott, kiállítok egy számlát amott, hanem egyszerre tudom le ezeket a task okat.

És ez igazából nagyon sok mindenre igaz, most az email-t hoztam példának, mert ez talán mindenkire vonatkozik, de mondjuk ott vannak a social media post-ok, amiket tök jó egyszerre elkészíteni, akár hetekre, vagy egy hónapra előre. Szóval remélem Te is fogod majd tudni alkalmazni ezt a tippet, ezt a kötegelést.

És ha csak egy-egy területre, ami most így azonnal beugrott és eszedbe jutott, hogy ott tudnám használni, kipróbálnám. Teszteld le, nézd meg, hogy milyen és utána fognak még jönni ötletek, tehát nem kell azonnal mindenre alkalmazni ezt, mert nem fogod tudni. Van egy-két olyan terület, ahol tudod használni, használd, nézd meg, hogy milyen és utána meglátod, hogy hogyan tovább.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra, mert hetente két új adással is jelentkezünk.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük