BOOMCast SHORTS – Így válassz CRM rendszert

BOOMCast Shorts - Így válassz CRM rendszert

Ebben az adásban arról beszélek, hogy hogyan érdemes CRM rendszert választanod. Ne sajnáld az időt ettől a témától, mert rengeteg bosszúságot tud okozni ez olyan szoftver, ami nem a Te vállalkozásod igényeire van szabva.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így válassz CRM rendszert – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Beszéljünk egy kicsit arról, hogy hogyan érdemes CRM rendszert választani. Nagyon leegyszerűsítve, ugye a CRM rendszer az a Customer Relationship Management, tehát az ügyfélkezelő rendszer úgymond, amit leggyakrabban B2B vállalkozások szoktak használni.

Ez azért fontos, mert itt kezeljük az ügyfeleket: a meglévőket, a potenciális ügyfeleket, az érdeklődőket és itt tudjuk őket kategorizálni, itt tudjuk átlátni az egészet, hogy ki hogyan áll. Ennek akkor van igazán nagy jelentősége, ha hosszabb sales ciklusokban dolgozunk, ezért is mondtam, hogy ugye B2B-ben nagyon nagyon fontos és ott jellemző, mert ott nem ritka, hogy több hónapos, vagy akár fél éves, egy éves egy értékesítési folyamat, onnantól kezdve, hogy valaki becsöppen, egészen odáig, hogy vásárol és aláír egy szerződést.

És sok cégnél felmerül a kérdés akár B2B, akár B2C, amikor eljut odáig, hogy CRM rendszert kell választani, hogy mégis milyen CRM rendszert válasszon. A konkrét választ nem tudom neked megmondani, de igyekszem segíteni, hogy hogyan gondold át és hogyan gondolkozz erről a témáról, és az alapján szerintem már te is ki tudod választani a megfelelő rendszert.

Itt először is össze kell szedned azt, hogy mégis mire van szükséged. Egyáltalán nem mindegy, hogy ketten vagytok a cégben, vagy tizenketten, vagy százan. Nem mindegy, hogy hány főből áll a sales csapat, nem mindegy, hogy mondjuk csak az értékesítési lépéseket akarod itt vezetni, vagy akár az érdeklődőket és a meglévő ügyfeleket is. Nem mindegy, hogy milyen rendszerekkel dolgozol a háttérben, mondjuk ha van egy webshop, vagy van egy weboldal, akkor milyen rendszer integrálható ebbe a meglévő rendszerekbe, meglévő szoftverekbe.

Szóval van egy csomó ilyen kérdés, amit át kell gondolnod, lényegében le kell ülni, gondolkozni kell rajta, és össze kell írni az igényeket. És itt az egyik nagyon fontos kérdés, amit érdemes átgondolni, hogy csak CRM-re van-e szükséged, vagy esetleg egy marketing szoftverre is. És ez azért fontos, mert a legtöbb CRM rendszer persze tud kiküldeni emailt, de az a legfőbb funkciója, hogy az ügyfelek és potenciális vásárlók adatait tárol átláthatóan és az egész csapat hozzáférjen ehhez.

Tehát ha azt mondod, hogy neked szükséged van marketing szoftverre, ami nemcsak a sales és a szerződéskötés szakaszokat, tehát a folyamat végét fedi le, hanem a legelejét, a marketinget is és mindezt egy rendszerben akarod kezelni és vezetni, akkor indulj ki inkább egy marketing szoftverből, aminek van CRM funkciója. És azért mondom ezt, nálunk ez a tapasztalat legalábbis.

Sok ügyfelünknek segítettünk egyébként CRM rendszert kiválasztani és bevezetni, kiépíteni a teljes folyamatot. És az a tapasztalat, hogy a CRM rész, az egy nagyon könnyű és nagyon egyszerű rész. Sok szoftver tudja, nagyon egyszerű akár ugye egy excel táblázatban is meg lehet ezt csinálni, csak nem olyan szép és nem olyan átlátható. A komolyabb funkcionalitás viszont a marketing részen jön hozzá, mert ott vannak hírlevelek, ott vannak email automatizmusok, ott van esetleg viselkedés alapú szegmentálás, ami mind mind segít abban, hogy jobban, okosabban, hatékonyabban kommunikálj a hozzád beérkező leadekkel.

És tudom, hogy most főleg B2B vonalon, szolgáltatókra szabom ezt az adást, de ez ugyanúgy igaz a webshopokra, csak ott ugye sokkal egyszerűbb a vásárlási folyamat, sokkal egyszerűbb az adatok tárolása és gyűjtése, és ezért gondolom úgy, hogy inkább szolgáltatóknak lesz szüksége CRM rendszerre.

Egyébként az ügynökségnél az elmúlt öt év során mi is több különböző CRM-et használtunk, bár nálunk nagyon fontos volt ugye a marketing, ahogy az előbb is mondtam, hogy lefedje a marketing részt is és amikor valaki eljut oda, hogy érdeklődik komolyabban, akkor beugrik a sales szakaszba, és amikor sikerül egy szerződést megkötnünk, akkor vigyük végig ott a szerződéskötést, majd az aktív ügyfél státuszt is már ott kezeljük. Tehát nekünk fontos volt az, hogy elejétől a végéig átlássuk ezt a folyamatot egy rendszeren belül, hogy ne kellene az adatokat ide-oda dobálgatni.

Dolgoztunk régen a HubSpot-tal, ami most nem tudom az árát, de olyan évi 3-4 millió forint körül van. Egy nagyon nagyon jó rendszer, nagyon erős rendszer, viszont nekünk, így magyar KKV szinten egyszerűen nem érte meg az árát.

Utána költöztünk az ActiveCampaign-re, amit jelenleg is használunk és ez funkcionalitásban 90 százalékát tudja annak, amit a HubSpot, viszont nem évi 3 millió forintért, hanem havi 10-20 ezer forintért. És ez a nem mindegy, mert az a plusz 10 százalék nem ér annyit, egyszerűen nem tudunk annyi pénzt kiszedni a listából, legalábbis a mi üzleti modellünkkel, amennyit pluszban ráfizetünk a HubSport ra. Szóval ez is egy nagyon fontos szempont, hogy ár-érték arányban lődd be a szoftvereket és oké, hogy van egy jobb megoldás, de vajon megéri-e fizetni, az a plusz 10 százalék jelent-e annyit árbevételben, hogy érdemes neked kifizetni.

Szóval valahogy így érdemes CRM rendszert választanod, ezeket a kérdéseket kell átgondolni, ezeken kell végigmenni és ha tudod azt, hogy milyen rendszerre van szükséged, hogy a folyamat mely részeit akarod ebben a rendszerben kezelni, hogy akarsz-e automatizálni, mondjuk, hogy hány fős csapatod van, hogy mennyire fontos a kollaboráció ugye a csapatok, vagy a különböző csapatok terén.

Ha ez mind megvan és ott van előtted egy papíron felírva, akkor el tudsz kezdeni böngészni és ez alapján már fogod tudni azt, hogy milyen szoftverekre van szükséged, onnantól pedig egyszerűbb, megnézed az árakat, megnézed, hogy melyiket tudod a legjobban magadra szabni, és kész, megvan a tökéletes CRM rendszered.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra, mert hetente két új adással is jelentkezünk.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük