BOOMCast SHORTS – Így vedd fel a versenyt a „pénzes” Google hirdetőkkel

BOOMCast Shorts - Így vedd fel a versenyt a “pénzes” Google hirdetőkkel

Sokan úgy gondolják, hogy Google Ads-en az nyer, aki a legmagasabbra tudja tenni a licitet. Ez viszont távol áll az igazságtól. Ebben az adásban 4 tippet hoztam Neked, amivel legyőzheted a “pénzesebb” konkurenseidet.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az korábbi adásokat – amik említésre kerültek – itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így vedd fel a versenyt a “pénzes” Google hirdetőkkel – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban 4 tippet hoztam Neked, amivel legyőzheted a „pénzesebb” konkurenseidet. És itt most „pénzes” alatt azt értem, hogy ha van olyan konkurensed, aki idézőjelben már előtted jár, akinek jobban megy, akinek nagyobb a biznisze, aki után mész igazából és akit el akarsz csípni, nagyon valószínű, hogy ő többet tud költeni hirdetésekre és többet is költ hirdetésekre. És itt most kifejezetten a Google hirdetésekről van szó, Google Ads hirdetésekről.

Ehhez először is azt kell megérteni, hogy hogy működik maga a licitrendszer. Ugye a Google-nél is igaz az, hogy minden egyes keresésnél, amikor egy felhasználó keres valamit a Google-ben, akkor egy élő aukció zajlik a háttérben, ami alapján eldől, hogy melyik hirdető, melyik pozícióban jelenik majd meg, ha megjelenik egyáltalán. Ennek van egy elég komplex képlete, hogy ez hogyan áll össze, de az a lényeg, hogy nem csak az számít, hogy mekkora összeget szánsz a megjelenésre.

Egy másik nagyon fontos faktor a Quality Score, az a minőségi mutató, amiről korábban több adást is csináltam már, úgyhogy ha érdekel, hogy hogyan tudod ezt növelni, vagy hogy hogyan működik, akkor keresd vissza ezeket az adásokat. De a lényeg, hogy a max CPC, tehát, amit egy kattintásért legfeljebb hajlandó vagy kifizetni és a Quality Score-nak a szorzatából áll össze az, hogy melyik helyen jelensz majd meg. És éppen ezért, ha egy konkurenseddel szemben nincs annyi pénzed, nincs akkora marketingbüdzséd, hogy túl tudd licitálni őt, akkor nagyon egyszerű: okosabban kell hirdetned, okosabban kell elköltened azt a pénzt ahhoz, hogy előre tudj kerülni.

És itt az első és legfontosabb tippem az, hogy használj konverziókövetést. Nagyon egyszerű, nagyon egyértelmű és nagyon sokan nem használják még, vagy nem megfelelően használják, egyszerűen be kell állítani minden egyes konverziót, mikrokonverziókat is, például feliratkozás, ajánlatkérés, bármi ilyesmi, amit szeretnél mérni, nem csak a vásárlásokat és a rendszer ebből tud tanulni és idővel egyre okosabb és okosabb lesz majd.

Aztán a második tippem, hogy dolgozz több landing oldallal. Több külföldi kutatást is megnéztem és mindenhol az jött ki végeredményként, hogy a leggyengébb hirdetők Google-ben azok, akik csak egy landing oldalt használnak. Tök mindegy, hogy egy terméked, vagy egy szolgáltatásod van, vagy több van, mindenképpen tudsz több landing oldalt használni, akár úgy, hogy egy termékre csinálsz több fajta oldalt és azokat teszteled, akár úgy, hogy ha több terméked, vagy több szolgáltatásod van, akkor dedikált landing vagy sales oldalakat készítesz hozzá és ezekre futtatod a hirdetéseket.

Aztán a harmadik, hogy több hirdetésbővítményt kell használod. Ez egy nagyon nagyon fontos elem és kritikus igazából a Google Ads fiók sikeressége szempontjából. És ez is egy külföldi kutatás eredménye, ahol 18 ezer hirdetési fiókot vizsgáltak, hogy a TOP 450, tehát a 450, aki a legtöbbet költi hónapról hónapra Google hirdetésekre, 46x több bővítményt használnak, mint az összes többi fiók. Tehát megismétlem a TOP 450, akik a legeslegtöbbet költik, 46x több bővítményt használnak.

Úgyhogy nagyon nagyon fontos a bővítmények megfelelő használata, nagyon fontos az, hogy akár hirdetés csoportonként külön-külön bővítményeket állíts be és hozz létre. Nem baj, ha csak egy minimális változtatással, de ha bele tudod vinni azt a specifikusságot, amit a hirdetéseknél is megteszel, akkor már egy pár százalékkal előrébb vagy, mint a többiek. És ezen múlik, sok kicsi sokra megy alapon amikor a hatékonyságot növeled, akkor igazából ezzel tudsz nyerni.

És végül a legutolsó tippem, ami biztos, hogy egyértelmű és biztos, hogy hallottad már, hogy használj sokkal több kizáró kulcsszót. Ezt az ajánlatkérőknél és az új ügyfeleknél is tapasztalom, hogy amikor átveszünk egy már működő Google Ads fiókot, nagyon gyakori az, hogy minimális a kizáró kulcsszavak száma. Ez nem feltétlenül baj akkor, ha kizárólag pontos egyezéssel dolgoznak a fiókban. Viszont ahogy van egy tágabb kifejezésegyezés például, onnantól kezdve egyszerűen kötelező negatív kulcsszavakat használni.

Én azt tapasztaltam, hogy egy olyan kettő az egyhez, három az egyhez az igazán jó arány, ez a minimum tehát, hogy egy kulcsszóra 2- 3 negatív kizáró kulcsszó jut, akkor már úgy igazán hatékony lehet egy Google Ads fiók. Ha tehát megfogadod ezt a 4 tippet, akkor máris könnyebben fel tudod majd venni a versenyt a „pénzesebb” konkurenseiddel szemben.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra, mert hetente két új adással is jelentkezünk.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük