BOOMCast SHORTS – Mi az az inbound értékesítés?

BOOMCast SHORTS - Mi az az inbound értékesítés?

Ebben az adásban az inbound értékesítéssel ismerkedhetsz meg. Az inbound sales egy új, fejlettebb és sokkal kifinomultabb B2B értékesítési módszer, ami a klasszikus megoldások helyett (pl.: hideghívások, vásárolt lista és kiküldött spam-ek tömkelege) egy jóval emberibb megközelítést vezet be az értékesítésbe…

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett cikkeket, adásokat itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Mi az az inbound értékesítés? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Az előző adásban beszéltem már az inbound marketingről, most viszont az inbound értékesítésre térünk ki egy kicsit, mert elég sokszor felmerült a kérdés, hogy mégis mi ez és hogyan illeszkedik be a képbe. Azt kell erről tudni, hogy az inbound sales, vagy inbound értékesítés ugye félig magyarra lefordítva, az egy ilyen új, fejlettebb és úgymond sokkal kifinomultabb B2B értékesítési módszer, amit a klasszikus megoldások helyett szoktunk alkalmazni.

Én azt szoktam mondani, hogy ez egy sokkal emberibb megközelítése a salesnek, mert itt nem az eladás, az értékesítés a legfőbb cél, hanem a segítségnyújtás. És hogy tényleg az van, hogy ha inbound salesesként gondolkozol, akkor nem tukmálni akarsz és eladni a termékedet minden áron, hanem segíteni a másik félnek a választásban. És ez a legnagyobb különbség, ami a klasszikus értékesítés és az inbound értékesítés között van.

Mondok egy példát, hogy jobban lásd a különbséget. Gondolj bele, hogy mennyire idegesítő az, amikor felhív egy telesaleses, vagy bármilyen hideghívásos saleses és véletlenül felveszed a telefont. Mert én egy csomószor úgy vagyok vele, hogy próbálom elkerülni ugye ezeket a hívásokat, mármint, hogy engem hívjanak és idegen számot nem igazán szoktam már felvenni, de néha-néha belefutok egy-egy ilyenbe és tudom, hogy uh basszus, ezt nem kellett volna felvenni. Szerintem nagyon sok mindenkinek ilyen érzése van egyébként egy ilyen helyzetben és amikor egy ilyen helyzetbe belecsöppensz, akkor már mínusz egyről indul az az értékesítő és nem nulláról.

És ezzel szemben az inbound sales nem hideghívással dolgozik, hanem az inbound sales és az inbound marketing kombinációjával igyekszik a marketing olyan előmelegített, olyan minőségi érdeklődőket szerezni, akit tovább tud adni az értékesítőknek és ők már új kapcsolódnak be a beszélgetésbe, hogy ott tudják, hogy van egy komolyabb szándék, vagy legalábbis egy érdeklődés, ha nem is vásárlási szándék és tudnak neki segíteni abban, hogy eldöntse, hogy ez a termék, szolgáltatás jó-e neki vagy sem.

Szóval itt a hangsúly az előmelegítésen, a minőségen van, számosságban sokkal kevesebb leaddel dolgozik egy inbound értékesítő, viszont hatékonyságban sokkal-sokkal magasabban dolgozik, sokkal hatékonyabban tud dolgozni, pontosan azért, mert olyan előmelegített leadeket kap, akikkel könnyű a munka igazából. És én az inbound salesesekre sokkal inkább úgy tekintek, mint tanácsadókra, akikkel tudsz beszélni, akik képben vannak ugye egy-egy vállalkozás termékeivel, vagy szolgáltatásaival kapcsolatban.

És amikor már összegyűjtöttél egy csomó infót a weboldalról, az email automatizmusokból, a videókból, a podcast anyagokból, bármiből, amit ugye gyártott az a cég és még mindig marad kérdésed, vagy már olyan speckó kérdésed van, amire nem találod meg a választ, na akkor kell képbe jönni egy ilyen inbound értékesítőnek, aki segít neked választ találni és segít eldönteni, hogy ez jó Neked ez az irány, vagy sem.

Ezek alapján pedig szerintem már egyértelmű, hogy mi is az az inbound sales. És ha inbound marketinggel foglalkozol, ha inbound marketing alapokra építed a vállalkozásod online marketing stratégiáját, akkor miért kell Neked is az értékesítési rendszert is átdolgoznod egy ilyen irányba. Egyébként erről a témáról is vannak cikkeink a blogon, úgyhogy ezeket belinkeljük az adás alá és tudod őket tovább olvasgatni.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük