BOOMCast SHORTS – Így lődd be a költségkereted ha alacsony büdzsével dolgozol

BOOMCast Shorts - Így lődd be a költségkereted ha alacsony büdzsével dolgozol

Szinte mindenkiben felmerül előbb-utóbb a kérdés, hogy milyen gyorsan érdemes elkölteni a rendelkezésre álló büdzsét egy-egy marketingcsatorna esetében. Ebben az adásban elmondom, hogy hogyan érdemes gondolkozni.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett BOOMCast adást itt találod: https://boommarketing.hu/podcast/boomcast-9-marketing-tippek-alacsony-budgettel-rendelkezo-vallalkozasok-szamara/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így lődd be a költségkereted ha alacsony büdzsével dolgozol – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Hello, a mai adásban arról fogok beszélni, hogy hogyan érdemes belőni a költségkeretedet, ha alacsony büdzsével dolgozol. Ez egy nagyon gyakori kérdés, ami nagyon sokszor felmerül a tanácsadásokon és igazából az ügyfeleinknél is, úgyhogy úgy gondoltam, hogy egy külön adást is szánok ennek, bár február végén a 9. BOOMCast adásban beszéltünk már erről egy hosszabb adásban is, úgyhogy ha te is kis büdzsével dolgozol, akkor érdemes azt is meghallgatnod.

Először is tisztázzuk azt, hogy mi számít alacsony költségkeretnek. Az a helyzet, hogy ez teljesen változó, iparáganként, szezononként, országonként is változhat, viszont én azt mondom, hogy egy olyan havi 100.000 forint alatt alacsony költségkeretről beszélünk, havi 50.000 forint alatt pedig tényleg már az úgymond minimum büdzséről. Fontos, hogy ez magyar piac, tehát nemzetközi piacon többet kell rászánnod ahhoz, hogy versenyképes legyél, de hazai piacon havi 100.000 forint manapság még okés, havi 50.000 forint pedig tényleg az, hogy ha magadnak kezeled és menedzseled a
hirdetéseidet és magadnak próbálkozol, bármiféle profi segítség nélkül, akkor azzal már megérheti tesztelni, attól kevesebbel valószínűleg nem.

Tehát most, hogy tisztáztuk, hogy mi az alacsony költségkeret, térjünk rá a fő kérdésre: vajon több pénzt érdemes elkölteni rövidebb idő alatt, vagy elhúzni a büdzsé elköltését. Az a helyzet, hogy alacsonyabb költségkeretnél, tehát ennél a havi 50-100.000, akár még havi pár 100.000 forintnál is, nem számít a költés gyorsasága. Ez azt jelenti, hogy érdemes rövidebb idő alatt elköltened az adott platformra szánt pénzt, mikor teszt jelleggel hirdetgetsz, mert így időt nyerhetsz és hamarabb kijavíthatod a hibákat. Például, ha 50.000 forintot tudsz havonta marketingre szánni, akkor sokkal jobban jársz, ha elköltesz 150.000 forintot egy hónap alatt, mintha havi 50.000-et költesz három hónapon keresztül.

Ez azért fontos, mert a hirdetésre úgy kell tekinteni, ugye adatalapú hirdetésekről van szó, tehát van egy feltételezésünk vagy akár több, elkészítjük az ennek megfelelő hirdetéseket, beállítjuk a célközönségeket, beállítjuk a technikai beállításokat és engedjük hagy fusson. Jönnek az adatok, azok alapján döntünk, következtetéseket vonunk le és csináljuk a változtatásokat. Ilyen kis költségkeretnél ha elhúzod a költést, akkor igazából időt buksz és nagyon nem mindegy, hogy három hónap alatt jön be x mennyiségű adatod, vagy egy hónap alatt jön be x mennyiségű adatod.

Sokkal hamarabb tudsz reagálni, sokkal hamarabb tudsz dolgozni a háttérben, mert lehet, hogy fullra át kell mindent alakítanod, akkor sokkal jobb, ha elköltöttél a 150-et, bejöttek az eredmények, látod, hogy nem működik, látod, hogy mi nem működik, a következő egy-két hónapban kijavítod és megint indulhat elölről a teszt. Sokkal jobb, minthogy három hónap alatt költesz 150.000-et összesen, mert elaprózod, ha három hónap után kiderül, hogy mi rossz, egy-két hónapot még eltöltesz azzal, hogy ezeket kijavítsd és utána indítod a következő kör tesztet.

Úgyhogy kis költségkeretnél sokkal jobb rövidebb idő alatt elkölteni, olyan félmilliós-egymilliós vagy afeletti keretnél, inkább a millió feletti keretnél viszont már komolyan befolyásolhatja az eredményeket az, hogy milyen gyorsan költesz. De, hogyha ekkora büdzsével dolgozol akkor ezt már úgyis tudod és úgyis kitapasztaltad, tehát igazából ez nem hiszem, hogy probléma lenne. Ami fontos viszont, hogy a szezonalitás nagyon keményen bele tud szólni ezekbe a tesztekbe, tehát mindenképpen figyelj oda rá. Ha mondjuk, nem tudom ajándékokat, bármilyen ajándéktárgyat árulsz, akkor lehet, hogy a karácsony a főszezonod, akkor valószínűleg mások lesznek az eredményeid egy év végi, mint egy tavaszi időszakban, tehát iparágfüggő is, hogy mennyire szól bele a szezonalitás, ezt is vedd figyelembe, de ezt úgyis tudod majd az iparágad alapján.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük