BOOMCast SHORTS – Érdemes kiszervezni a közösségi média felületeid kezelését 2022-ben?

BOOMCast SHORTS - Érdemes kiszervezni a közösségi média felületeid kezelését 2022-ben?

Minden vállalkozóban felmerül a kérdés, hogy vajon érdemes-e kiszervezni a közösségi média felületek menedzsmentjét egy profi szakembernek. Nos, a válasz meglepőbb, mint gondolnád.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Érdemes kiszervezni a közösségi média felületeid kezelését 2022-ben? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban arról fogok beszélni, hogy vajon érdemes-e kiszervezni a közösségi média felületeid kezelését 2022-ben.

Ez egy nagyon érdekes téma és eléggé szubjektív, tehát most az én véleményemet fogod hallani.

Én azt mondom, hogy nagyon sok esetben nem érdemes kiszervezni a social médiafelületek menedzselését, azért mert egyszerűen nincs akkora potenciál benne, hogy megérje kifizetni azt a munkadíjat valakinek.

Mi például azt szoktuk mondani, amikor kéri valaki, hogy kezeljük a social felületeket, magyarul posztoljunk, hogy mi szívesen megcsináljuk, de nincs akkora hozzáadott értékünk, amekkora potenciál van benne vagy amennyit tud hozni az a felület. Főleg azért mert, nagyon alacsony az organikus elérés.

Tehát Facebookon, Instán mindkét felületen igaz, hogy ha kiszervezed valakinek a posztokat, kifizetsz 30-40-50 ezer forintot, hogy havi szinten kezelje neked azokat a posztokat vagy készítse neked azokat a posztokat, nem fog annyit hozni. Nem is fogja behozni valószínű azt a munkadíjat, mert ugye ez egy brandépítés igazából manapság. Tehát alapból úgy kell gondolkozni a social média felületekkel kapcsolatban (az organikus vonalról beszélünk most ugye), hogy ez brandépítés.

Ez egy hosszútávú márkaépítés, jelen vagy ott is, ott is találkozhatnak veled az emberek és kész. És ennek lehet, hogy lesz majd közvetetten valamilyen haszna a későbbiek során, de lehet, hogy nem lesz és ezért mondom azt, hogy ez egy sokadlagos csatorna szerintem egy hazai kkv szemével és marketingbüdzséjével nézve.

Tehát sokkal fontosabb az, hogy mondjuk email marketing csatorna ki legyen építve, hogy tartalomgyártás legyen, blog, podcast, videó például vagy, hogy fizetett hirdetések legyenek. A social media én azt mondom ezek után jön, ha még van rá erőforrás.

Ez az egyik oka amiért azt mondom, hogy nem érdemes kiszervezni. És fontos, hogy ez kkv-k szemével nézve, tehát nem a nagy multikról beszélünk.

Egyértelmű, hogy egy Pöttyös Túró Rudi mondjuk kiszervezi a posztjainak a menedzselését, de egy hazai kkv szemével nézve nem érdemes szerintem kiszervezni.

A második pont pedig amiért szintén azt mondom, hogy nem érdemes kiszervezni a posztok készítését, az a személyesség. A közösségi média felületeken általában azok követnek, akik úgymond a „kemény mag”, tehát akik a legjobb követők vagy a legaktívabb követők egy-egy márkánál, egy-egy vállalkozásnál.

Ott nagyon fontos szerintem az, hogy benne legyen az a személyesség, az a személyes hangnem a kommunikációban, amit persze meg tud csinálni más is, mert meg lehet tanítani egy kivitelezőnek is. Illetve ugye nálunk is van több copywriter, akik átveszik azt, azaz a stílust, de mégsem olyan, mintha valaki saját maga kezelné ezeket a felületeket.

Úgyhogy ez főleg személyes márkánál igaz, vagy ott ahol nagyon erős a személyes márka is az adott márka mögött, akár arccal, akár névvel jelen van valaki ugye a márkája mögött. Én azt mondom, hogy ott nem érdemes kiszervezni a felületek kezelését.

Ez lett volna tehát a véleményem erről a témáról. Én azt mondom 2022-ben sem fog változni az, ahogy a social média platformok működnek. Nem fog emelkedni az organikus elérés, nem lesz jobb a konverziós aránya az organikus posztoknak és ha ezt figyelembe vesszük és egy átlagos kkv marketing büdzséjével számolunk azt mondom, hogy nem érdemes kiszervezni a posztok készítését.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORT-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere is csatlakozz hozzánk! A linket megtalálod a leírásban, találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük