BOOMCast SHORTS – KPI: mi az és hogyan tudod meghatározni a sajátjaidat?

BOOMCast Shorts - KPI: mi az és hogyan tudod meghatározni a sajátjaidat?

Ebben az adásban elmondom mik azok a KPI-ok és abban is segítek, hogy hogyan tudod meghatározni a saját – személyes és/vagy üzleti – mutatóidat.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linkeket itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

KPI: mi az és hogyan tudod meghatározni a sajátjaidat? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban arról fogunk beszélni, hogy mégis mik azok a KPI-ok. A KPI a Key Performance Indicator-nek a rövidítése, amit magyarul talán ilyen kulcs teljesítménymutatónak tudnék lefordítani. Az a lényeg, hogy ezek olyan kulcsfontosságú mérőszámok, amik szorosan összefüggnek a teljesítményeddel. Ez lehet személyes, lehet üzleti, tök mindegy, az a lényeg, hogy ezek a mérőszámok nagyon jól mutatják azt, hogy állsz éppen a céljaid felé tartó úton.

Egy nagyon egyszerű példát szoktam ennek a megértésére hozni, úgy képzeld el, mint az autóban lévő kilométerórát. Szépen haladsz az úti célod felé, ugye amerre mész, ahova el akarsz jutni és erről pontosan tudod, hogy hol van, milyen messze van, tehát tudod ezeket a dolgokat. Ha látod azt, hogy nem fogsz odaérni időben, akkor fel tudsz gyorsítani, ha látod azt, hogy van még időd akkor pedig szépen tudsz menni tovább.

A KPI is ugyanez, ha tudod azt, hogy mondjuk év végére ez az üzleti célod és a KPI-ok alapján látod azt, hogy hogy állsz most mondjuk szeptemberben, akkor tudod, hogy oké, az utolsó negyedévre fel kell gyorsítanom és még többet bele kell tennem ahhoz, hogy elérjem a célt, hogy eljussak ugye addig, ahova tartok. És nagyon fontos, hogy a KPI nem ugyanaz, mint a cél, mert a cél az a konkrét eredmény, amit el akarsz érni, a KPI pedig egy mérőszám, ami azt mutatja meg, hogy hogyan teljesítesz, hogy hogy haladsz a végeredmény felé. Úgyhogy ez a különbség a célok és a KPI-ok között.

És ami még fontos ahhoz, hogy tudd használni a KPI-okat, hogy két fajtája van: van az előremutató és van az utólagos, elég furák ezek a magyar szavak, de valahogy így tudom lefordítani.

Az előremutató, az egy olyan mérhető dolog, ami a vállalkozással kapcsolatos változások előre jelzésére szolgál, ilyen például az értékesítések száma, az új szerződések száma, az egyedi weboldal megtekintések száma, ezek az előremutató KPI-ok. Az utólagos KPI, az olyan utólagosan mérhető adat, ami rögzíti a szervezet, a cég tényleges teljesítményét. Ilyenek például az éves eladás, a bruttó árrés, az éves nettó bevétel, ugye ezek mind utólagos KPI-ok, amikor lezárult egy időszak és utána ki tudod elemezni, hogy oké, ebben az időszakban ezek így és így voltak és ez alapján ki tudod értékelni a teljesítményedet.

Úgyhogy most már tudod, hogy mik azok a KPI-ok, nagyon fontos tudni viszont, hogy hogyan kell meghatározni azokat, mert csak ezután fogod tudni használni. Ez három egyszerű lépés, szerintem tök könnyű, ha megérted, hogy mégis mik ezek.

Először is meg kell határoznod a célodat. Erről beszéltünk többször, ugye ezek a SMART célok, erről van korábbi BOOMCast SHORTS adás és van cikkünk is a blogon, ezt mindkettőt belinkeljük, hogy meg tudd nézni, SMART célodat meghatározod, vagy több célokat meghatározol és meg is tetted az első lépést.

A következő, a második lépés, hogy vázold fel a célhoz vezető folyamatot. Ha például kitűzted azt, hogy nem tudom az a cél, hogy harminc százalékkal növelni az árbevételt fél éven belül, akkor az oda vezető folyamat visszafejtve az lesz, hogy mondjuk hetven százalékkal kell megnövelned a beérkező leadek számát. Akkor máris tudod, hogy mi az előzetes lépés és ezt vissza lehet fejteni akármeddig, hogy akkor X százalékkal meg kell növelni a marketing büdzséjét, hogy több ember jöjjön be a weboldalra és abból ennyi lead legyen és abból ennyi business legyen, tehát szépen visszafejted és megvannak a különböző pontok, amiken fejlesztened kell, vagy változtatnod kell.

És ezután a harmadik lépés, hogy megállapítod a KPI-okat. Tehát tudod azt, hogy akkor meg kell növelned a leadek számát hetven százalékkal, hogy harminc százalékkal több bevételt érj el és akkor ez egy elsődleges KPI lehet, amit követhetsz hónapról hónapra, hogy állsz a végcél felé.

Úgyhogy ezek lettek volna a KPI-ok tényleg nagyon röviden, erről is írtam egy cikket a blogra, ezt is belinkeljük, ott van több példa, van több segítség, lépésről lépésre útmutató, hogy hogyan tudod ezeket meghatározni, úgyhogy ha érdekel a téma akkor érdemes ezt is elolvasnod.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha meg valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük